جلسه بررسی مشکلات لاهیجان برگزار شد

لاهیجان در شاخص های توسعه رشد خوبی دارد | مشکل مردم سوستان رفع نشده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: شهرستان لاهیجان در شاخص های برخورداری از توسعه نسبت به میانگین کشوری از رشد بالاتری برخوردار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت شعبانپور در جلسه بررسی مشکلات و مسایل شهرستان لاهیجان که با حضور جمعی از مدیران کل استان گیلان و مدیران شهرستان لاهیجان تشکیل شد اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسات در شهرستان ها به دستور استاندار گیلان هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و تبادل نظر و حل مشکلات شهرستان هاست.
وی افزود: در چند سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان رخ داده است و استان در زمینه شاخص های برخورداری از توسعه پیشرفت های قابل توجه ای داشته است مثلا این رشد در بخش راه روستایی از ۳۹ درصد به ۵۰ درصد رسیده است .
وی خاطرنشان کرد: شاخص های شهرستان لاهیجان از میانگین شاخص های کشوری هم بالاتر است و در بخش گاز وضعیت این شهرستان مطلوب است ولی در راه روستایی و آب وضعیت مطلوبی ندارد که تلاش همه مسوولان بر این است که در این زمینه ها نیز مشکلات این شهرستان بر طرف شود.
معاون استاندار گیلان اظهارداشت: تا هفته آینده مشکل واگذاری زمین به مردم سوستان که منازل آنها بر اثر رانش تخریب شده حل خواهد شد و جاده آن نیز آسفالت می شود.

مشکل مردم سوستان رفع نشده است

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت این شهرستان خواستار توجه به زیرساخت های آن شد و گفت: شهرستان لاهیجان یکی از شهرستان های ویژه استان گیلان است که فقط گردشگر پذیر نیست بلکه شهرستانی کشاورزی به عنوان مرکز تولید چای محسوب می شود.
سید محمد احمدی افزود: درشهرک های صنعتی این شهرستان ۴۷۰ فرصت شغلی مهیاست و از ۴۷۰ میلیارد تومانی که برای رفع موانع تولید با محوریت معدن ، صنعت و تجارت در نظر گرفته شده است ۲۴میلیارد تومان آن سهم شهرستان لاهیجان است.
وی تکمیل کردن زیرساخت های لاهیجان تاکید کرد و یادآورشد : این شهرستان ۳۰ کیلومتر راه اصلی ، ۶۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۳۰۰ کیلومتر آن آسفالت است.
وی تصریح کرد: ۱۱۷ روستا در دولت تدبیر و امید در این شهرستان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری آسفالت شده و ۹۵ درصد از روستاها از نعمت گاز بهره مند هستند.
فرماندار لاهیجان گفت: ساخت پل غیر همسطح میدان گیلان شهر لاهیجان در سال گذشته کلنگ زنی شده است و باید در بهمن ماه امسال دوباره راه اندازی شود. از هفت بیمارستان دولتی در گیلان ۲ بیمارستان در شهرستان لاهیجان قرار دارند و به همین دلیل توجه به تجهیزات درمانی این شهرستان مهم است.
وی ادامه داد : مشکلات مردم سوستان که بر اثر رانش شدید زمین ایجاد شده است تاکنون رفع نشده و در آخرین جلسه در استانداری تصمیمات خوبی در این باره گرفته شده است .
در این جلسه نماینده لاهیجان وسیاهکل ،امام جمعه لاهیجان و هر یک از مدیران کل شرکت کننده گزارشی از فعالیت های ادارات زیر مجموعه خود را در مورد شهرستان لاهیجان ارایه دادند.

Share