مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد:

فعالیت ۱۵۰ اکیپ در گیلان برای برقراری برق شهروندان|در بخش گازرسانی مشکلی نداشته‌ایم

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در حال حاضر ۱۵۰ اکیپ درحال فعالیت برای برقراری برق خانوارهایی که برق آنها بر اثر بارش برف سنگین قطع شده بود، هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، افشین عزیزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برای وصل سریع‌تر برق شهروندان در شهرستان‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، از اکیپ‌های معین ازشهرهای دیگر استان و نیز چندین استان دیگر استفاده شده است.

وی تصریح کرد: هرجایی که لازم بوده، از امکانات بخش خصوصی نیز استفاده کرده‌ایم.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به دیگر مشکلات ناشی از بارش برف سنگین در استان اشاره و بیان کرد: عمده مشکلات مربوط به برق، معابر و راه‌های شهری و روستایی است و در بخش گازرسانی مشکلی نداشته‌ایم، ضمن اینکه برای تأمین ارزاق عمومی٬ نان و بهداشت نیز با دشواری‌هایی روبرو نبوده‌ایم.

عزیزی بارش سنگین برف در گیلان طی ۱۲ ساعت همراه با باد شدید را موجب شکسته شدن درختان و سقوط آنها روی سیم‌های برق ذکر و خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌ها، برخی مشکلات به پدیده بر می‌گردد و برخی از اقدامات باید از ۱۰ سال قبل انجام می‌شد و بسیاری از اقدامات هم از قبل انجام شده است.

وی ادامه داد: در کنار برف سنگین ما شاهد وزش باد شدید بودیم که این امر باعث افتادن درختان و در نتیجه پارگی سیم‌ها و قطعی برق شد. یادآوری اینکه اگر بسیاری از اقدامات از قبل انجام نمی‌شد امروز با مشکلات بیشتری روبرو بودیم.

وی گفت: ستاد بحران اقدامات انجام شده را هماهنگ٬ نظارت و کنترل می‌کند از این رو، استاندار گیلان تذکرات لازم و جدی را داد.

به دنبال برف سنگین در استان گیلان که از چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه هفته گذشته بارید، در مناطق جلگه‌ای افزون بر ۶۰ سانتیمتر و در برخی ارتفاعات بیش از یک متر برف به زمین نشست. عمده مشکلات ناشی از بارش برف، در شهرستان‌های رشت و لاهیجان گزارش شده که موجب قطعی برق بسیاری از خانوارها شد. برق ۷۶ هزار خانوار قطع شده بود که با تلاش اکیپ‌های امدادی، خانوارهای بدون برق به ۱۵ هزار رسیده است.

امروز (شنبه) طبق اعلام ستاد هماهنگی مدیریت بحران استانداری گیلان، فعالیت اداره‌های شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه و سیاهکل بجز دستگاه‌های امدادی، خدماتی و بانک‌ها، با دو ساعت تأخیر آغاز شد. فعالیت‌های آموزشی دانشگاه گیلان نیز در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن، مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر استان در روز ۱۶ بهمن و فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ۱۶ بهمن ماه تعطیل اعلام شده است.

Share