رئیس اتاق اصناف شهرستان آستارا

ضریب ایمنی بازار ساحلی آستارا پایین است| لزوم بیمه آتش سوزی مغازه ها

رئیس اتاق اصناف شهرستان آستارا از پایین بودن ضریب ایمنی بازار بزرگ ساحلی این شهرستان در مواجه با مخاطرات طبیعی و غیر مترقبه خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عارف باباشپور روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان ساختمان تجاری پلاسکو گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده بسیاری از واحدهای صنفی در بازار ساحلی فاقد کپسول و دیگر تجهیزات آتش نشانی هستند که این امر می تواند در مواقع بروز آتش سوزی خطراتی را در پی داشته باشد.

وی از متصدیان واحدهای صنفی در بازار بزرگ ساحلی آستارا خواست تا نسبت به بیمه آتش سوزی مغازه های اقدام کرده و واحدهای خود را به کپسول های آتش نشانی مجهز کنند.

وی با اشاره به اینکه شکل برق رسانی در بازار ساحلی آستارا نیز از استانداردهای لازم برخوردار نیست، افزود: توجه کردن به نکات ایمنی و رعایت کردن اصول پیشگیری می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند.

باباشپور در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در دستور اتاق اصناف است، تصریح کرد: طبق قانون نظام صنفی کلیه کسبه موظف به داشتن پروانه کسب معتبر هستند که واحدهای بدون پروانه در صورت توجه نکردن به این قانون از سوی سازمان امور مالیاتی، نرخ مالیات آنها افزایش خواهد یافت و تمامی واحدهای فاقد پروانه کسب در محدوده زمانی مشخص طبق ماده ۲۷ و ۸۱ قانون نظام صنفی توسط نیروی انتظامی پلمپ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۴۹۰ واحد صنفی در آستارا در قالب اتحادیه های تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه کسب هستند.

آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که بیشتر آنها در بازارچه ساحلی این شهرستان متمرکز شده، همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور به شمار می رود.

Share