در جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرداری رشت مطرح شد

شهروندان از پارک کردن خودرو در خیابانها خودداری کنند| اتوبوس‌ها مجهز به زنجیر چرخ شوند

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد بحران شهرداری رشت بیان داشت: جهت جلوگیری از وقفه در کار سوخت رسانی به دستگاههای فعال در سطح منطقه ترجیحاً سوخت لازم خودرو همراه دستگاه بحران پیش بینی و ذخیره شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جانشین ستاد بحران شهرداری رشت صبح سه شنبه در جلسه هماهنگی ستاد بحران که در دفتر شهرداری مرکز برگزار شد با توجه به پیش  بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف سنگین در دو روز آینده و اقدامات لازم جهت عملیات زمستانی اظهارکرد: مسیرهای اعلام شده قبلی باید در اولویت بازگشایی و برفروبی قرارگیرند و تحت هر شرایطی می بایست امکان تردد ترافیک در آنها وجود داشته باشد.

 علی بهارمست با بیان اینکه مراکز درمانی، خدماتی، پمپ بنزین ها و تهیه ارزاق عمومی، استانداری و فرمانداری و … همزمان با بازگشایی مسیرهای اصلی باید دراولویت برنامه کاری قرارگیرند تاکید کرد: کوچه ها و خیابان های شریانی موجود در مسیرهای ذکر شده باید شناسایی شده و همزمان مورد بازگشایی قرار گیرند.

وی گفت: لازم است شخصی به عنوان مسئول مجهز به دستگاه بی سیم، خودرو و چراغ گردان، درتمام مسیرهای اعلام شده به همراه ماشین آلات فعال، حضور داشته باشد و مسئولیت بازگشایی هرچند مسیر  به یکنفر با یک دستگاه مشخص سپرده شود.

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد بحران شهرداری رشت تاکید کرد: ماشین آلات تحویل داده شده از سوی سازمان های تابعه تحت هیچ عنوان بدون هماهنگی منطقه حق خروج از محدوده کاری را نداشته و باید پیش بینی لازم در خصوص ادوات یدکی مانند: تسمه ، فیلتر ، روغن ، گازوئیل ، زنجیر چرخ برای ماشین آلات خدمت رسان صورت پذیرد و همچنین جهت استراحت رانندگان و ماشین آلات ، توسط مدیران مناطق و سازمان های تابعه، محل استراحت پیش بینی شود.

بهارمست افزود: مناطق پنجگانه با هماهنگی سازمان عمران باید از رانندگان جایگزین استفاده نموده و از هم اکنون لیست نفرات جایگزین در اختیار هر منطقه را مشخص کنند و با توجه به طولانی بودن کشیک ها ، زمان استراحت رانندگان در ماشین آلات را پیش بینی کرده و لوازم گرمایشی و تغذیه نیز باید دراختیار آنان قرار دهند علاوه بر این  باید لیست خودروهایی را که از بخش خصوصی اجاره کرده اند به همراه شماره تماس راننده و جزئیات مربوطه در اسرع وقت به ستاد بحران تحویل دهند.

وی با تاکید براینکه تمام نقایص احتمالی دستگاه ها و ماشین آلات باید در اسرع وقت مرتفع شود خاطر نشان کرد: همه دستگاه های عمران و خدمات رسان می بایست در زمان کار ستاد بحران آماده فعالیت باشند و مسئولیت آماده بکار بودن دستگاه ها به عهده مدیر منطقه یا سازمان مربوطه است.

جانشین ستاد بحران شهرداری رشت گفت: تمام مناطق پنجگانه نسبت به شناسایی ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی نظیر بیل ، باکهو ، لودرو گریدر که در زمان عملیات زمستانی می توانند علاوه بردستگاه های شهرداری فعالیت نمایند اقدام و از هم اکنون پیش بینی لازم جهت بکارگیری آن ماشین آلات در زمان بحران را انجام دهند.

بهارمست هماهنگی لازم در خصوص استفاده از ظرفیت ماشین آلات عمرانی پیمانکاران شهرداری در زمان برف را از وظایف معاون سازمان عمران شهرداری رشت برشمرد و بیان داشت : لیست ماشین آلات آماده بکار به این معاونت باید اعلام شده و همچنین این سازمان باید نسبت به تشکیل اکیپ سیار و مستقر تعمیرات اقدام نماید تا مناطق پنجگانه ضمن قابلیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانند در صورت نیاز از خدمات رسانی اکیپ تعمیرات سازمان عمران استفاده نموده و سریعاً دستگاه های خدمات رسانی را آماده کار نمایند

 تمام اتوبوس ها مجهز به زنجیر چرخ شوند

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد بحران شهرداری رشت خطاب به سازمان اتوبوسرانی گفت: این سازمان باید تمام اتوبوس های خود را آماده بکار و مجهز به زنجیر چرخ نموده و آن ها را برای خدمات رسانی هماهنگ نماید.

 همچنین حوزه نظارتی مناطق که شامل حراست و بازرسی  می شود  نیز باید به طور کامل فعال بوده و در طول ایام کار نظارت لازم بر اقدامات ، تجهیزات و ماشین آلات را لحاظ کنند.

 بهارمست با بیان اینکه  ماسه و شن باید به اندازه کافی تهیه شود تا در صورت بروز یخبندان مورد استفاده قرار گیرد تصریح کرد: نیروهای کارگری نیز باید به اندازه کافی جهت انجام امور رفع آبگرفتگی ، برف تکاندن از شاخه ها و سایر موارد مورد نیاز پیش بینی شوند و از ابتدای اعلام آماده باش در اختیار ستاد بحران قرار گیرند.

تمام مدیران در آماده باش کامل باشند

وی خطاب به مدیریت حراست شهرداری رشت افزود: هماهنگی لازم جهت پیش بینی و تامین بی سیم مورد نیاز برای استفاده در زمان های بحرانی توسط این نهاد باید انجام شود و پاسخگویی به دستگاه بی سیم اجباری است  و در این راستا تمام مسئولان و مدیران خدمات شهری و سایر نواحی باید درآماده باش کامل باشند.

این مسئول همچنین بر آماده باش کامل مرکز فوریتهای ترافیکی حوزه معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی در خصوص چراغهای راهنمایی و رانندگی و هر گونه اقدامات ترافیکی و حضور به موقع و سریع تاکید کرد.

جانشین ستاد بحران شهرداری رشت گفت: در خصوص باز و بسته بودن تقاطع های غیر همسطح، معاونت حمل و نقل و ترافیک و امور زیربنایی و شهرداران مناطق  باید با رئیس پلیس راهور هماهنگی شود.

 بهارمست افزود: منطقه دو باید با توجه به شرایط ویژه مسیر BRT  برنامه ریزی خاصی برای پاکسازی مسیر لحاظ کرده و منطقه پنج نیز باید برای بازگشایی معابر مسکن مهر برنامه ریزی ویژه لحاظ نماید.

شهروندان از پارک کردن خودروهای خود در مسیر خیابانها خودداری کنند

وی افزود:  باید از طریق روابط عمومی شهرداری هماهنگی لازم برای اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها صورت پذیرد تا شهروندان از پارک کردن خودروهای خود در مسیر خیابانها که باعث اخلال در کار دستگاه های برفروبی می شود خودداری کنند.

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد بحران شهرداری رشت بیان داشت: جهت جلوگیری از وقفه در کار سوخت رسانی به دستگاههای فعال در سطح منطقه  ترجیحاً سوخت لازم خودرو همراه دستگاه بحران پیش بینی و ذخیره شود.

 بهارمست بر لزوم شناسایی سرعت گیرها و نوارهای حفاری موجود در مسیر خیابان ها تاکید کرد و بیان داشت: ضمن استفاده از نوار خطر، باید ملاحظات لازم در هنگام کار دستگاهها و جلوگیری از برخورد با سرعت گیرها مد نظر قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی باید اقدامات لازم در جهت پیش بینی نمک برای استفاده از دستگاه های بنز آکتروس و دستگاه یونیماک و آماده بکار بودن آنها برای نمک پاشی لحاظ کند خاطر نشان کرد: مناطق پنجگانه نیز باید ظرف مدت ۴۸ ساعت پس از برگزاری این جلسه نسبت به قطع درختان خشک و خطر آفرین و رفع خطر آنها اقدام نموده و همچنین هماهنگی های لازم با شرکتهای تحت امر پسماند و فضای سبز نسبت به حضور نیروها در زمان مقرر به همراه لباس فرم اعمال شود علاوه براین ، سازمان پسماند نیز باید ضمن آمادگی لازم نسبت به بازگشایی مسیر سراوان اقدامات لازم را به عمل آورد.

جانشین ستاد بحران شهرداری رشت خطاب به مدیرعامل شرکت کودآلی نیز گفت: این مدیریت باید در خصوص باز نگه داشتن مسیر جاده لاکان تحت هرشریطی اقدام لازم را لحاظ نموده و پیش بینی های لازم را برای اجاره دستگاه در صورت لزوم انجام دهد.

Share