احمد توکلی

سران فتنه دادگاهی شوند حکم آنان اعدام است پس حصر برای آنان بهتر است

نماینده مجلس نهم گفت: اگر سران فتنه دادگاهی شوند حکم آنان اعدام است، برای همین حصر برای آنان بهتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد توکلی امروز در همایش «انقلاب اسلامی، خواسته ها و دستاوردها» که توسط انجمن اسلامی دانشجویان در آمفی تئاتر دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با بیان اینکه در زمان جنگ ترحم، گذشت و فداکاری وجود داشت، گفت: متاسفانه شاهدیم که از اواخر جنگ به بعد امتیاز طلبی، رفاه طلبی و اشرافیت، سفرهای خارجی مسئولان به همراه خانواده و نزدیکانشان و خوی کاخ نشینی شروع شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص اشرافیت به مسئولان هشدار می‌دادند، تصریح کرد: اقلیت مسئولان این کارها را انجام می‌دادند و اکثریت نیز سکوت کرده بودند و فقط تعداد کمی اعتراض می‌کردند در نتیجه خوی کاخ نشینی در مسئولان پیدا شد.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: مردم هم آرام آرام دوست داشتند مانند مدیران شوند، این خوب است اما به شرطی که متناسب با تولید و توزیع منابع ملی سالم باشد.

نماینده مجلس نهم بیان کرد: زمانی که سران کشوری به رفاه طلبی بیفتند مردم هم این گونه خواهند شد و چون قدرت رسیدن به آن را ندارند از راه‌های نادرست اقدام می‌کنند. امتیاز طلبی ریشه پلیدی دارد و میوه‌های بسیار تلخی می‌دهد، اما برخی اینها را نمی‌پذیرند و می‌گویند مدیر باید سیر باشد!

مبارزه با فساد ضروری و از نان شب واجب تر است

توکلی خاطرنشان کرد: چنانچه حکومتی رفاه طلب باشد بودجه تخصیصی به صورت نامناسب تقسیم می‌شود مثلا بودجه یک میلیون و ۸۰ هزار تومانی نامناسب توزیع می‌شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: انقلاب ما گرفتار اشرافیت مسئولان شده که این امر یک آسیب است. باید توجه داشت که مبارزه با فساد ضروری و از نان شب واجب تر است. جمهوری اسلامی را نه کودتا، نه تجاوز نظامی و انقلاب مخملی از بین نمی‌برد بلکه فساد اقتصادی این کار را می‌کند.

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در ادامه سخنان خود به اتفاقات سال ۸۸ و مسئله حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت: موسوی و کروبی در درجه اول به خودشان خیانت کردند چون که به گفته خودشان خیانت کردند و به قانون تمکین نکردند.

وی تصریح کرد: موسوی در انتقاد به احمدی نژاد گفت او به قانون عمل نمی‌کند و خودش نیز در اعتراض به نتیجه انتخابات به قانون عمل نکرد و در نتیجه به آرمان‌ها و ملت خودشان خیانت کرد و این در صورتی است که اسلام افراد را از قیام در برابر حکومت حق منع کرده است.

توکلی در خصوص توبه سران فتنه، بیان کرد: توبه به این معنی است که این افراد لجاجت را کنار بگذارند من همچنین به آشتی ملی اعتقاد دارم. کسی که کشور را به هم ریخته و خون ریخته و از نظر اقتصادی به کشور ضرر زده نمی‌شود سرافرازانه بگوید من بیایم و دوباره رئیس جمهور شوم.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه رئیس دولت اصلاحات باید حتما و رسما عذرخواهی و عقب نشینی کند، بیان کرد: وی شخصیت محترمی بود و با این جمله که «من خلاف مصلحت نظام و کشور عمل نمی‌کنم» می‌توانست جلوی این اتفاقات را بگیرد. البته باید بگویم منظور از عقب نشینی یک اصطلاح است و اگر رئیس دولت اصلاحات این کار را انجام دهد در حقیقت پرواز می‌کند.

توکلی در پاسخ به این سوال که صدای سران فتنه شنیده نشده و آیا برای بازگشت اینها راهی هست یا خیر؟ ابراز کرد: خیلی از افراد پیش سران فتنه رفتند و برخی‌ها نامه نوشتند اما آنان گوش نکردند البته باید بگویم برخی رسانه‌ها نیز منصفانه عمل نکردند.

نماینده مجلس نهم ادامه داد: اگر سران فتنه دادگاهی شوند حکم آنان اعدام است. برای همین حصر برای آنان بهتر است.

توکلی در خصوص اقدامات سپاه در زمینه اقتصادی و سیاسی، گفت: بسیاری از کارهای اقتصادی سپاه در زمینه توسعه کشور است مانند اقدامات در خور قرارگاه خاتم الانبیاء که کارهای خطیری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کارهای سیاسی سپاه دفاع از سیاست‌های نظام است که این وظیفه این ارگان نظامی می‌باشد، گفت: سپاه یک ارگان نظامی اعتقادی است نه استخدامی.

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به سوالی که آیا کاندیدای ریاست جمهوری آینده می‌شوید؟ بیان کرد: نه من کاندید نمی‌شوم.

وی با بیان اینکه آزادی در قبل از انقلاب وجود نداشت و مردم نمی‌توانستند به صاحبان قدرت معترض شوند، بیان کرد: در ابتدای انقلاب آزادی وجود داشت، اما بعدا به دلیل ترورها و خیانت حزب توده و خلق فضا کمی محدود شد، البته آزادی زیاد هم مخدوش نشده و حرف‌هایی که من در اینجا می‌زنم دلیلی بر این مدعا است.

توکلی ادامه داد: در صورتی که برخی از افراد حرف‌هایی را می‌زنند و به جمهوری اسلامی ایران هم اعتراض می‌کنند و بعد می‌گویند آزادی نیست!

این کارشناس اقتصادی در خصوص استقلال کشور، تاکید کرد: ما استقلال سیاسی قوی داریم، اما متاسفانه در استقلال اقتصادی به آنچه مورد نظرمان بود هنوز نرسیده‌ایم. البته منظور از استقلال اقتصادی این نیست که همه چیز را در داخل خودمان تولید کنیم بلکه باید همه را تامین کنیم و مراوده‌هایی هم با سایر کشورها داشته باشیم.

Share