مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در جمع خبرنگاران

سدسازی فرصتی برای بهسازی طبیعت است | برای پاکسازی تالاب عینک شکایت نکرده ایم

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در خصوص برخی شایعات مطرح شده درباره شکایت آب منطقه ای شهرداری منطقه ۴ به دلیل پاکسازی تالاب عینک اظهار کرد: در بحث تالاب عینک از کسی شکایت نکردیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاظم لطفی مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: همه باید به گونه ای عمل کنیم تا گیلان جایگاه رفیع خود در کشور پیدا کند زیرا امروز با تحولی که حق استان باشد فاصله داریم و همه مدیران باید با سرعت و شدت به مسیر خود ادامه بدهند.(گزارش تصویری)

وی افزود: در این مسیر پیش رو وقت همانند طلا محسوب می شود زیرا برای رشد استان زمان بسیار کمی داریم.

موفقیت بزرگ گیلان در استفاده از آب های سطحی

لطفی اظهار کرد: رسالت آب منطقه ای استان هم در بحث تامین آب شرب و بحث تامین و توزیع آب زراعی برای همه قابل لمس است و همه به یقین به این موضوع آگاهی دارند.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان یادآور شد: بزرگترین تصفیه خانه استان گیلان که در شهر سنگر در حال ساخت است فاز دوم آن در حال اجراست و آب شرب ۷۰ درصد مردم را تامین میکند.

لطفی با بیان اینکه آب سد بیجار با کیفیت ترین آب شرب ایران و حتی دنیاست، اظهار کرد: در تامین آب شرب در حال حاضر چیزی در حدود ۷۵ درصد جمعیت شهر از آب سطحی استفاده میکنند و تا ۵ سال آتی نزدیک به ۹۵ درصد شهر و روستایی استان گیلان از آب سطحی خواهد بود و این یک موفقیت بزرگ برای استان گیلان محسوب میشود.

وی افزود: هیچ استانی در سطح کشور نمی تواند با یک برنامه زیری تا پایان برنامه ششم مردم شهر و روستا خود را از بهره مندی آب های سطحی برخوردار کند ولی ما در حال دستیابی به این موفقیت هستیم.

این مسئول اظهار کرد: برای ما خیلی خوب نیست که سطح زیر کشت محصول زراعی تحت پوشش آبیاری سنتی باشد و در برنامه خودمان در تلاشیم تا بتوانیم این سیستم را به شکل مدرن در بیاوریم. بنابراین از غرب تا شرق و مرکز استان تحت آبیاری و شبکه آبرسانی مدرن تا پایان برنامه ششم توسعه خواهد رسید.

سدسازی فرصتی برای بهسازی طبیعت است

لطفی با بیان اینکه تنها چیزی که جلوی پیشروی کار را میگیرد بحث های اعتباری و زیست محیطی است، متذکر شد: اعتقاد دارم که عملیات سد سازی برای حفظ محیط زیست یک فرصت است و نباید این فرصت را از این استان بگیریم. در نتیجه مجوز برای احداث سد یک تخریب نیست بلکه فرصتی برای بهسازی طبیعت محسوب می شود.
وی افزود: برخی از پروژه های ما به دلیل بریدن ۱۰ عدد درخت به گونه ای جلوه می دهند که انگار زمین زیر و رو شده است.  وقتی به طبیعتی که پس از احداث سد بیجار تشکیل شده است بنگرید به جایگاه زیبای آن و بهسازی که برای محیط زیست شده است آگاه می شوید.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه ۷۴ میلیارد از اعتبارات سال ۹۵ به صورت اوراق است، یادآور شد: در استان گیلان ۱۷ طرح ملی و استانی داریم که به زودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید
لطفی تصریح کرد: حال حاضر مدیری موفق است که بتواند از ظرفیت های قانونی و ابلاغی به بهترین نحو استفاده کند و هنر این است که مدیر بتواند به واسطه اعتبار کارها را پیش ببرد وگرنه هر شخصی می تواند با پول کارها را جلو ببرد.

نمایندگان خواسته غیرمتعارف نداشته اند

وی با اشاره به اخداث سد شفارود و لاسک به صورت فاینانس اظهار کرد: این مسئله موفقیتی دیگری برای آب منطقه ای محسوب می شود.
لطفی در خصوص اظهارات نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر اظهار کرد: آقای شکری یکی از دوستان ما است ولی اگر در خصوص صحبت های خود مصداقی دارند به من بدهند خودم پیگیری میکنم.

لطفی افزود: استان گیلان ۱۳ تا نماینده دارد و آنهایی که تشریف آوردند پیگیر مطالبات شهرستان خود بودند و بیشتر در خصوص آیاری کشاورزی دغدغه داشتند  و خواسته غیر متعارفی از ما نداشته اند.

به گفته لطفی آب و فاضلاب شهری بزرگترین بدهکار آب منطقه ای است بطوریکه بخشی از آن پرداخت شده است و بخش دیگر طی یک برنامه مدون پرداخت میشود.

آب منطقه ای به خاطر پاکسازی تالاب عینک از شهرداری شکایت نکرده است

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در خصوص برخی شایعات مطرح شده درباره شکایت آب منطقه ای شهرداری منطقه ۴ به دلیل پاکسازی تالاب عینک اظهار کرد: در بحث تالاب عینک از کسی شکایت نکردیم.

وی افزود: طبق قانون تالاب ها متعلق به آب منطقه ای است و تالاب عینک قبل از اینکه پاکسازی شود باید مشکلاتش که ورود فاضلاب شهری به آن بود حل میشد و اساسا به همین دلیل کسی وارد تالاب برای پاکسازی نمی شد.

لطفی متذکر شد: در فاز اول ورودی های فاضلاب به تالاب گرفته و با جمع آوری فاضلاب موجود آن را به سمت تصفیه خانه فخب ببریم در نتیجه فاضلاب جمع آوری شد و به عبارتی حداکثر اتفاقاتی که باید به وجود می آمد رخ داد.

وی با بیان اینکه تالاب عینک در حال خشک شدن بود چون آبی وارد آن نمی شد اظهار کرد: مسیر های ورودی آب را بازگشایی کردیم.

لطفی اظهار کرد: شهرداری نامه ای ارسال کرده که می خواهد به عنوان گردشگری از این تالاب استفاده کند و ما هم پذیرفتیم و مجوز گردشگری محیط اطراف برای شهرداری از تهران اخذ شد اما در همین گیر و دار بودیم که دیدیم که از اداره ثبت نامه ای آمد که شهرداری خواستار دریافت سند برای آن منطقه است. در صورتی که این تالاب برای دولت است و ما می‎خواهیم آن را اجاره بدهیم و آب منطقه ای صرفا تنها برای جلوگیری از جریان ثبت سند وارد موضوع شدیم.

به گزارش دیارمیرزا مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه به نظر می رسد برخی افراد بیکارند تا تنها جو درست کنند افزود: بدون اینکه اطلاع داشته باشند شروع به حاشیه سازی می کنند و می‎گویند آب منطقه ای برای پاکسازی تالاب از شهرداری شکایت کرده است درحالیکه ما تنها برای جلوگیری از ثبت سند آن منطقه به نام سازمان دیگر وارد عمل شدیم.

احیای رودخانه های رشت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

لطفی در بخش دیگری از اظهارات خود در رابطه با احیای رودخانه های رشت اظهار کرد: برای پاکسای رودخانه ها ۵۰ میلیارد تصویب شد ولی تنها ۱۵میلیارد داده شد و از این ۱۵ میلیارد تنها ۳ میلیارد به ما داده شد و آب منطقه ای هم به شما ادرس میدهد تا که بروید و ببینید که چند کیلومتر از رودخانه پاکسازی شده و صورتحساب پیمانکار هم وجود دارد.

وی اظهار کرد: برای پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهر رود چیزی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

Share