در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا عنوان شد

ستاد بحران غیر از برگزاری جلسه و انتقاد به شورا و شهرداری رشت چه کرد؟

جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور تعدادی از مسئولان شهرداری رشت امشب در ساختمان شورا برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور تعدادی از مسئولان شهرداری رشت امشب در ساختمان شورا برگزار شد.

ستاد بحران غیر از برگزاری جلسه و انتقاد به شورا و شهرداری چه کرد؟

محمدحسین واثق کارگرنیا، عضو شورای شهر رشت ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب، گفت: از تلاش همکاران ما در شهرداری رشت تشکر می کنم.

وی با عذرخواهی از مردم رشت، اظهار کرد: حق مردم رشت بیشتر از خدماتی بود که ارائه دادیم.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: اعضای شورای شهر نیز خواب نبودند و بنده و آقای نیکومنش تا ساعت سه شب در خیابان ها بودیم.

وی تشکیل این جلسه را به جهت یافتن نواقص و عدم تکرار اشتباهات دانست و تصریح کرد: باید مشخص شود جایگاه ستاد بحران در بحران برف اخیر چه بود.

وی ادامه داد: باید ببینیم به غیر تشکیل جلسات کمک ستاد بحران به شهر رشت چه بود!؟

کارگرنیا افزود: چرا ستاد بحران نیامد و کاری انجام نداد!؟ و فقط میدیم که جلسه می گذاشتند و مجموعه شهرداری و شورای شهر را مورد نقد قرار می دادند و این جفا به مجموعه شهرداری بود و انگیزه را از مجموعه شهرداری میگیرد.

وی افزود: هرکس باید وظیفه خود را انجام دهد و توپ را در زمین دیگری نیندازد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید بحث پیشگیری را جدی بگیریم، اظهار کرد: هر سال شاهد سقوط درختان هستیم و این کار ستاد بحران شهرداری است ربطی به ستاد بحران استان ندارد.

وی با بیان اینکه باید توزیع عادلانه امکانات صورت گیرد، اظهار کرد: در منطقه گلسار و فاز دوم معلم خوب اما در سایر مناطق مشکل داشتیم.

کارگرنیا افزود: باید این امکانات محدود باید در اختیار همه مناطق تعلق گیرد.

اعضای شورا به صورت میدانی حضور داشتند

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت ضمن خسته نباشید به مسوولین استان گفت: این برف باعث نگرانی مردم شد که این نگرانی به حق بود.

وی با بیان اینکه همه مسوولین استانی و شهری به دلیل کوتاهی ها از مردم عذرخواهی کردند، گفت: اعضای شورای شهر از ابتدا به صورت میدانی در شهر حضور داشتند.

شیرزاد با اشاره به اینکه با همه تلاش هایی را صورت گرفت اما مردم به حق راضی نبودند، اظهار داشت: باید ببینم از اعتبارات ملی چقدر در حوزه شهری استفاده شده است.

وی افزود: متأسفانه نتوانستیم رضایت مردم را جذب کنیم.

شیرزاد قطعی برق را از مشکلات عمده مردم دانست، افزود: با قطعی برق، پمپ آب مردم نیز از کار افتاد و بنابراین آب نیز نداشتند و مهم ترین مشکل مردم قطعی برق و آب بود و در حال حاضر نیز بسیاری از مردم برق و آب ندارند.

وی با اشاره به اینکه حضور نیروی انسانی شهرداری را در شهر دیدیم، گفت: متأسفانه مشکلات لجستیکی زیادی داشتیم.

شیرزاد با بیان اینکه باید امکانات باید بصورت عادلانه تقسیم شود در پایان اظهار کرد: خواستار سیستم آی تی و شهر هوشمند هستم و امیدوارم بتوانیم این بحث را جدی بگیریم و اقدامات اساسی در این رابطه انجام دهیم.

متوجه نشدیم سهم سازمان های دیگر در این بحران چه بود؟

به گزارش دیارمیرزا حجت جذب، عضو شورای شهر رشت ضمن تبریک دهه فجر و تشکر از مدیران و پرسنل شهرداری رشت، اظهار کرد: متوجه نشدیم سهم سازمان های دیگر در این بحران چه بود؟

وی با بیان اینکه از این اتفاق صورت گرفته باید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و باید ببینم نقاط ضعف ما کجا بوده است، اظهار کرد: چرا در بحث بحران جدی تر ورود نکردیم.

جذب با اشاره به اینکه باید ببینم آیا در مدیریت ضعف داشتیم یا نه، اظهار کرد: امکانات در مناطق به درستی توزیع نشد و هرکسی به فکر منطقه خود بود و باید بصورت یکپارچه شهر را مدیریت می کردیم.

عضو شورای شهر رشت گفت: باید ببینم استان های دیگر مانند اردبیل چگونه با این بحران ها مقابله می کنند.

وی خواستار ترمیم آسفالت های آسیب دیده به علت بارش برف و برفروبی توسط شهرداری شد.

به جای رفع مشکل برای متهم کردن یکدیگر انرژی گذاشتند

اسماعیل حاجی پور، عضو شورای شهر رشت با بیان خسته نباشید به شهردار و مجموعه شهرداری، اظهار کرد: برای اولین بار بود بحرانی ایجاد شد و همه با هم نبودند و این همه انرژی که می توانستند برای رفع مشکل بگذارند برای متهم کردن یکدیگر استفاده کردند و فرار رو به جلو داشتند.

وی با اشاره به اینکه اصلا انتظار نباید داشته باشید که از شما تشکر کنم زیرا شما وظیفه خود را انجام دادید زیرا شهرداری مستقیم از پول مردم حقوق میگیرد و وظیفه شان دو چندان می شود، گفت: اگر آتش نشانی مریضی را انتقال داد وظیفه انسانی خود را انجام داده است.

حاجی پور با بیان اینکه ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری رشت و می توانیم از همه دستگاه ها انتقاد بکنیم، اظهار کرد: از شرکت گاز تشکر می کنم زیرا اگر گاز قطع می شد فاجعه انسانی اتفاق می افتاد.

وی خطاب به شهرداری با اشاره به اینکه در سال ۹۲ عالی بودید، اظهار کرد: امسال خوب بودید اما عالی نبودید. از مردم بخواهیم به عملکرد ما نمره دهند زیرا مردم بهترین داور هستند.

حاجی پور با بیان اینکه نباید انتظار تشکر داشته باشیم، گفت: ما وظیفه خود را انجام می دهیم.

شجاعانه از مردم عذرخواهی می کنم

به گزارش دیارمیرزا  عضو شورای شهر رشت با انتقاد از عدم حضور رییس شورای شهر رشت در ستاد بحران، گفت: خواهش می کنم آقای شهردار برای اینکه عالی نبودید جلسه بگذارید و آسیب شناسی کنید.

وی افزود: بنده ثابت قدم را در کار اجرایی قبول دارم و جزو سرمایه های رشت هست و فردی شجاع است اما خواهش می کنم در عذرخواهی نیز شجاعت داشته باشد.

حاجی پور با بیان اینکه شهر رشت نیاز به خرید ماشین آلات برف روب ندارد، گفت: باید در ابتدای سال با بخش خصوصی قرداد ببنیدم و تنها نیازمند سی عدد تیغه داریم.

وی اظهار کرد: بنده احساس می کنم بعد از اینکه شریان اصلی یکبار باز شد رفتند در فرعی ها که این اشتباه بود و باید شریان های اصلی باز می ماند.

حاجی پور با بیان اینکه شجاعانه از مردم عذرخواهی می کنم، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که مردم از برف لذت ببرند.

وی در پایان گفت: خدا را شاهد میگیرم که همه هر چه می توانستند انجام دادند.

در گیلان به جای همگرایی، واگرایی داریم

عربانی مشاور کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه باید همگرایی داشته باشیم و یکی از مشکلات ما واگرایی است، گفت: نباید اداره برق را مقصر بدانیم آنها نیز مشکلات خود را داشتند.

وی افزود: استان های دیگر در بحران همگرایی دارند ولی در استان ما واگرایی صورت می گیرد.

عربانی با بیان اینکه ده سال است شرایط جوی ما تغییر کند، اظهار کرد: نوع نگرش مهندس بهارمست به قطع درختان باید تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه ما بحران دیگری خواهیم داشت، اظهار کرد: آسفالت ها دچار مشکل شد و باید آنها را روکش کنیم.

باید از درختان بومی استفاده کنیم

پیمان بازدیدی مسئول گروه مردم نهاد «سرزمین ایده آل ما» با بیان اینکه در طرح جامع درختکاری ما اشاره کردیم که باید از درختان بومی در شهر رشت استفاده شود، گفت: درختان غیربومی باعث مشکل تنفسی برای مردن شده است و درختانی که در جریان برف افتادند همه غیربومی هستند.

وی افزود: برای پنج منطقه شهر رشت باید طرح جامع درختکاری انجام شود و از درختان بومی و مناسب هر منطقه استفاده شود زیرا هر منطقه شرایط متفاوتی دارد.

بازدیدی گفت: یک درخت آزاد در رشت نیفتاد اما درختان چنار افتادند که برای رشت آلاینده هستند.

وی افزود: بنده برای ارائه طرح های خود یک ریال مطالبه نکردم و سعی داریم شهروند مسوولیت پذیر تربیت کنیم.

بازیدی گفت: در گذشته مردم برف جلوی خانه خود را پارو می کردند اما امروزه انتظار دارند شهرداری این کار را انجام دهد زیرا شهروند مسئولیت پذیر نیست.

شورا و شهرداری از یک خانواده هستند، خودزنی نکنیم

به گزارش دیارمیرزا سیدرضا موسوی روزان، عضو شورای شهر رشت ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: اعضای شورا و شهرداری از یک خانواده است و باید دقت کنیم که خودزنی نکنیم که بعدا نتوانیم جمع کنیم.

وی افزود: باید ببینیم چه میزان توانستیم انتظارات مردم برآورده کنیم.

موسوی روزان با بیان اینکه باید ببینیم مسوولین استان چقدر به ما کمک کردند گفت: باید از توانمندی و نظرات مردم در بحران استفاده کنیم.

وی گفت: نباید در مقابل نظرات مردم ایستادگی کنیم زیرا باعث مقابله به مثل می شود و در نتیجه این کار سبب تخریب چهره ما می گردد.

این عضو شورا اظهار کرد: ما می توانیم به مدیریت خود اعتماد کنیم زیرا شرایط سخت تری را تجربه کردیم.

وی با تشکر از مدیران شهرداری گفت: تمام مدیران پاسخگو بودند.

روزان اظهار کرد: بنده تمام شهر رشت را زیر و رو کردم و دیدم که پرسنل شهرداری زحمت می کشند و امیدواریم این بحران برای ما تجربه شود.

وی گفت: متعجب بودم که مردم چرا آب و برقشان قطع بود به ما مراجعه می کردند.

در پایان این جلسه پیمان بازدیدی به عنوان مشاور کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت معرفی شد و از مشاوران کمیسیون تقدیر به عمل آمد.

Share