مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان:

سامانه جامع ارائه خدمات سرمایه گذاری خارجی در گیلان تدوین شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان از تدوین سامانه جامع ارائه خدمات سرمایه گذاری خارجی در گیلان خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی روشنگر سرمایه گذاران برای حضور در گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، منصور مولایی پور در نشست بررسی پیشنهادات کارکردهای نوین اراضی شرکت صنایع پوشش ایران که ظهر شنبه در استانداری گیلان تشکیل شد با اشاره به شناسایی ۵۰ کالای دارای مزیت صادراتی گیلان اظهار کرد: با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و درون زایی اقتصاد، سامانه جامع ارائه خدمات الکترونیک سرمایه گذاری خارجی که شامل فرصت ها و پروژه های قابل سرمایه گذاری در استان گیلان است تدوین شده است.

وی افزود: در این سامانه جامع، ۱۱ خدمت الکترونیک تعریف شده که بانکی از پروژه های سرمایه گذاری را پیشنهاد می کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه این سامانه در سطح کشور کم نظیر است گفت: علاوه بر این، با توجه به اینکه در دنیای اقتصاد امروز، بانک محوری مطرح نیست بلکه شرکت ها و آزانس های سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد حضور پررنگ دارند که در حال تعریف چنین شرکت هایی در سطح استان هستیم.

وی افزود: همچنین اقتصاد دریایی گیلان در قالب چهار کتاب تالیف و تنظیم شده است  که می تواند قابلیت های دریایی گیلان را برای سرمایه گذاران تشریح کند.

مولایی پور تصریح کرد: در حال حاضر جذب ۴۰۰ میلیون دلاری سرمایه گذاری در سطح استان در حوزه های مختلفی از جمله پرورش ماهیان خاویاری، ماهی در قفس و همینطور نیروگاه های انرژی پاک انجام شده است.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن پروژههای سرمایه گذارانی که وارد استان شده اند نیازمند تسهیل گری و تعامل همه دستگاه های مرتبط هستیم تا بتوانیم با ورود این منابع، اشتغالزایی و تولید را در گیلان ارتقا دهیم.

Share