شهردار رشت در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا

مردم کمبودها را ببخشند | انتظار شر رساندن از دستگاه‎هایی که خیر نمی‌رسانند را نداریم

ثابت قدم با اشاره به اینکه ما بستر آماری و اطلاعاتی را که بتوانیم مشکلات را به سرعت حل کنیم نداریم، اظهار داشت: ساخت مرکز مدیریت بحران در دستور کار ما قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با حضور تعدادی از مسئولان شهرداری رشت امشب در ساختمان شورا برگزار شد.

محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت با بیان اینکه موضوع بحث در خصوص بحران و بحث مرتبط با حوادث غیرمترقبه می باشد، اظهار داشت: امیدوارم در آینده بتوانیم مشکلات را بهتر حل نماییم.

وی با اشاره به اینکه قانونگذار وظایف سازمان ها را مشخص کرده است، افزود: قانونگذار مشخص کرده که مسوول مدیریت بحران درون شهری و برون شهری چه کسی است.

شهردار رشت ادامه داد: قانون گذار وظیفه مدیریت بحران در استان را استاندار و در شهرستان را فرماندار می داند.

وی با بیان اینکه این موضوع بدین معنا نیست که شهرداری نباید کاری بکند، اظهار داشت: شهرداری هم برای همدلی باید کمک های خود را انجام دهد.

ثابت قدم با اشاره به اینکه ما بستر آماری و اطلاعاتی را که بتوانیم مشکلات را به سرعت حل کنیم نداریم، اظهار داشت: ساخت مرکز مدیریت بحران در دستور کار ما قرار دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه هیچکس منکر این موضوع نیست که در یک بحران همه باید پای کار باشند، اظهار کرد: باید شرایط را جهت پیشگیری این بحران ها داشته باشیم.

وی خواستار هوشمندسازی و ایجاد زیر ساخت های آی تی در شهر رشت شد و افزود: بودجه این کار در سال ۹۶ در نظر گرفته شده است.

ثابت قدم با اشاره به اینکه به لحاظ جمعیتی در تعداد ماشین آلات دچار ضعف شدیدی هستیم، اظهار کرد: باید در بخش لجستیک هم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود و هم ماشین آلات بیشتری برای شهرداری رشت خریداری شود.

وی بهینه سازی کیفی نیروی انسانی جهت بهره برداری از ماشین آلات شهرداری از دیگر موضوع های مهم دانست و ادامه داد: باید در ساختار اطلاعاتی ها در نواحی خود به بسترسازی آی تی بپردازیم.

شهردار رشت با بیان اینکه با بسترسازی اطلاعاتی و هوشمندسازی بسیاری از تداخلات در کارها حل می شود، اظهار کرد: باید در بحران ها بدانیم که چه کسی چه مسوولیتی دارد.

ضعف ها را می پذیرم

ثابت قدم، شهردار رشت ضمن تشکر از عربانی و بازیدی، گفت: باید با پذیرش ضعف ها کار کرد.

شهردار رشت گفت: بنده شخصا قبول دارم در فضای سبز کار علمی انجام ندادیم و ساختار فضای سبز ما مبنی بر توسعه نیست و این به دلیل نبود سند بالادستی است. ایده فضای سبز را باغبان ما می دهند نه تفکر علمی و درست.

ثابت قدم با اشاره به اینکه قطعا نباید از ضعف های خود را پا پس بکشیم، اظهار کرد: از همکاران خود می خواهم اگر نقد غیر منصفانه انجام شد، سکوت بکنند زیرا وظیفه ما خدمت به مردم است.

انتظار شر رساندن از دستگاه هایی که خیر نمی رسانند را نداریم

وی خطاب به حاجی پور گفت: ما انتظار تشکر نداریم ولی انتظار شر رساندن از دستگاه هایی که خیر نرساندند را نیز نداریم.

ثابت قدم با بیان اینکه افرادی در وسط بحران می آیند در رسانه بی دلیل شهرداری را می کوبند، اظهار کرد: نباید کسانی بیایند روحیه جنگندگی برای خدمت به مردم را با صحبت های خود از ما بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بنده باید از سازمان خود دفاع کنم، اظهار داشت: از تجربه شهرهای دیگر سعی می کنیم تا مشکلات خود را حل کنیم.

ثابت قدم با بیان اینکه به نظر بنده کار شهرداری عالی نبود، اظهار کرد: نگاه بنده بدبینانه است زیرا با نگاه بدبینانه می شود پیشرفت کرد.

شهردار رشت در پایان اظهار کرد: قطعا از مردم می خواهم اگر کمی و کاستی در کار ما بود بر ما ببخشند.

Share