طی مراسمی

رونمایی از سردیس پنج تن از مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی+ تصاویر

طی مراسمی از سردیس پروفسور مجید سمیعی، محمد علی مجتهدی گیلانی، شهید سید موسی نامجو، فریدون پوررضا و پروفسور محمود بهزاد در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی مراسمی از سردیس پروفسور مجید سمیعی، محمد علی مجتهدی گیلانی، شهید سید موسی نامجو، فریدون پوررضا و پروفسور محمود بهزاد با حضور خانواده های آنان و با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال در پارک نوار ساحلی فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی رونمایی شد.

رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در این مراسم با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی درکنار فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و احداث زیرساخت ها، انجام فعالیتهای فرهنگی را در دستور کار خود دارد.

وی یاد و خاطره آیت الله هاشمی  رفسنجانی را گرامی داشت و اظهار کرد: او بزرگ مردی بود که برای سازندگی این کشور کارهای مهمی انجام داد.

مسرور با اشاره به ساخت تندیس مشاهیر گیلان اظهار کرد: عزیزانی که برای کشور به بخصوص استان گیلان افتخار آفریدند باید یادشان را گرامی بداریم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی یادآور شد: دو سال پیش اولین مراسم را در منطقه آزاد برگزار کرده و از سردیس هفت تن از مشاهیر رونمایی شد و امروز نیز از سردیس ۵ بزرگمرد گیلانی که افتخار آفرین دنیا بودند رونمایی شد.

وی افزود: دلیل انتخاب این محل برای برگزاری مراسم این است که این محدوده در آینده نه جندان دور تبدیل به یک باغ موزه خواهد شد و بنا داریم که همه مشاهیر گیلان سردیسشان در اینجا نصب شود.

مسرور تصریح کرد:  اینجا جایی است که بیش از سه میلیون گردشگر و بازدید کننده دارد و چه جایی بهتر از اینجا تا گردشگر بداند که به چه سرزمینی پا نهاده است و چه کسانی برای این کشور و استان افتخار آفریده اند.

وی در پایان اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز از سردیس های دیگر رونمایی می شود و امیدواریم مدیران بعدی بعد از ما نیز که به این منطقه می آیند این حرکت را برای کسانی که برای کشور منشا اثر باشند، ادامه دهند.

گفتنی است نادره حکیم الهی هنرمند طراح و مجسمه ساز سردیس های مشاهیر منطقه آزاد انزلی بوده است.

Share