در عنبران برگزار می‎شود

روایت دل بافته‎های هنرمندان گلیم باف با برگزاری دومین جشنواره گلیم در آستارا

پردل امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای هنری هنرمندان شهرستان آستارا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستارا از برگزاری دومین جشنواره گلیم با هدف معرفی آثار هنرمندان گلیم این شهرستان در دهه مبارک فجر خبر داد.

پردل امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای هنری هنرمندان شهرستان آستارا است.

وی افزود: در حاشیه این جشنواره آثار هنرمندان گلیم باف شهرستان آستارا در قالب غرفه های مختلف عرضه می شود.

امیری نژاد با تقدیر از همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی و دهیاری روستای عنبران آستارا در راستای برگزاری این جشنواره، اضافه کرد: این جشنواره در روستای عنبران و با عنوان “دل بافته های هنرمندان گلیم باف” برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به این که هنرمندان گلیم باف شهرستان آستارا با بهره گیری از ذوق و استعداد درونی و بدون هیچ نقشه و طرح آماده ای بهترین آثار را خلق می کنند بر همین اساس این عنوان برای جشنواره مذکور انتخاب شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آستارا با بیان اینکه این جشنواره در روز ۲۱بهمن ساعت ۱۶ در دهکده صنایع دستی عنبران آستارا برگزار خواهد شد، ادامه داد: این گونه برنامه های فرهنگی باعث ایجاد انگیزه برای تولید و عرضه هر چه بیشتر گلیم در آستارا می شود.

وی در ادامه صنایع دستی را دارای سودآوری بالا برای کشورهای مختلف جهان خواند و افزود: با حفظ و حراست از تولیدات صنایع دستی علاوه بر رفع معضل بیکاری در منطقه در حفظ و حراست از پیشینه تاریخی و فرهنگی خود نیز می توان موفق عمل کرد.

روستای عنبران در پنج کیلومتری شمال غرب شهرستان آستارا واقع شده و بیشتر فعالیت هنرمندان صنایع دستی این روستا معطوف به رشته گلیم بافی است طوری که در ماه دو هزار و ۵۰۰ متر مربع گلیم توسط ۷۰۰ هنرمند گلیم باف در این روستا تولید و روانه بازار منطقه می شود.

گفتنی است نخستین جشنواره گلیم آستارا سال گذشته در روستای عنبران این شهرستان برگزار شد.

Share