فرماندار رودسر در جلسه ستاد مدیریت بحران خبرداد

راههای اصلی رودسر نباید بسته شود | لزوم فعالیت ۲۴ ساعته اکیب برق رسانی

جانبازی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده دمای هوای شهرستان رودسر کاهش بسیار محسوسی خواهد داشت افزود: همه دستگاه ها باید برای مواجهه با شرایط متأثر از بارش برف و همچنین یخبندان روزهای آتی آمادگی لازم و کامل را داشته باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امیر جانبازی رودسری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رودسر ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی و خدماتی به جهت تلاش های ارزنده انجام شده در مدیریت شرایط در بارندگی ها و بارش برف چند روز گذشته گفت: با ورود توده هوای سرد به منطقه در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته شاهد بارش برف در شهرستان رودسر خواهیم بود.
فرماندار رودسر با بیان اینکه پیش بینی می شود سامانه بارشی از روز پنجشنبه بعد از ظهر با بارش باران و برف به محدوده شهرستان وارد و صبح شنبه خارج شود تصریح کرد: بر اساس گزارش هواشناسی در مناطق جلگه ای ۵۰ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت و در مناطق کوهستانی شهرستان این بارش بصورت برف خواهد بود.
جانبازی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده دمای هوای شهرستان رودسر کاهش بسیار محسوسی خواهد داشت افزود: همه دستگاه ها باید برای مواجهه با شرایط متأثر از بارش برف و همچنین یخبندان روزهای آتی آمادگی لازم و کامل را داشته باشند تا مردم عزیز شهرستان قادر باشند ضمن بهره مندی از این نعمت الهی، از آن بعنوان یک برف زمستانی لذت ببرند.
فرماندار رودسر با بیان اینکه شریان ها و محورهای اصلی در اولویت برنامه بازگشایی راه ها قرار دارند و به هیچ وجه نباید بسته شود بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مختلف از جمله مدیریت جهاد کشاورزی به منظور بکار گیری ماشین آلات به ویژه تراکتورهای کشاورزان سطح شهرستان،‌ سپاه به منظور بکار ماشین آلات و امکانات در اختیار این نهاد مردمی ، ماشین آلات دهیاری های و سایر امکانات موجود در بخش های مختلف، امیدواریم به بهترین شکل بارندگی های پیش رو را مدیریت نماییم.
وی جمعیت هلال احمر شهرستان را به مهیا کردن جیره خشک و موارد مورد نیاز در حادثه احتمالی دعوت کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان، فوریتهای پزشکی، اورژانس بیمارستان، خانه های بهداشت روستایی نیز باید بصورت ۲۴ ساعته فعال باشند.
فرماندار رودسر با تاکید بر اینکه اداره صنعت، معدن و تجارت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که نانوایی ها در تامین آرد مشکلی نداشته باشند افزود: نانوایی ها تا دیر وقت پخت داشته باشند و نان به اندازه کافی تامین و در معرض دید قرار گیرد تا مردم جهت تامین نان آرامش خاطر داشته باشند.
جانبازی با اشاره به امکان تشدید وزش باد در نواحی کوهستانی و بروز قطعی های برق افزود: مدیریت توزیع برق باید پاسخگوی همه ی تماس های مشترکان باشد و با برقراری اکیپ ویژه نسبت به ساماندهی مشکلات احتمالی در مناطق کوهستانی اقدام نماید.
رییس ستاد مدیریت بحران رودسر(فرماندار) با تاکید به اینکه تمامی اعضای مدیریت بحران شهرستان، مدیران، پرسنل به ویژه رانندگان و اوپراتور های وسائط نقلیه و ماشین آلات راه سازی تا عادی شدن شرایط در شهرستان مستقر و بدون هماهنگی از حوزه ماموریت خود خارج نشوند افزود: ماشین آلات راهداری و ادارات دیگر نباید بدون هماهنگی از شهرستان خارج شوند.
وی با تقسیم بندی حوزه های فعالیت ستاد مدیریت بحران به دو منطقه خارج از محدوده شهرها و داخل محدوده شهری ، فرماندهی عملیات برف روبی و بازگشایی محورها در خارج از محدوده شهرها را به رئیس اداره راه و شهرسازی و فرماندهی عملیات برف روبی و بازگشایی معابر در محدوده شهرها را به شهرداران محول نمود و از کلیه اعضاء خواست تا نهایت همکاری و هماهنگی را با ایشان معمول دارند.
جانبازی در خصوص نحوه اطلاع رسانی، مصاحبه و هرگونه گزارش دهی به رسانه های عمومی نیز گفت: ارائه گزارش و مصاحبه فقط از طریق رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام می شود و سایر اعضاء ضمن ارائه کلیه گزارشات حوزه های به فرمانداری از انجام مصاحبه و ارائه اطلاعات به سایر بخش ها خودداری نمایند.
فرماندار رودسر با اشاره به ذخیره مناسب سوخت و پیش بینی های انجام شده به منظور تأمین ایمن گاز مصارف خانگی در شهرستان افزود: با همت مجموعه شرکت گاز و شرکت نفت، وضعیت سوخت رسانی بصورت مطلوب ارزیابی می شود و مشکلی در این زمینه با کمک مردم نخواهیم داشت.
فرماندار رودسر از اداره تبلیغات اسلامی خواست تا با هماهنگی هیئات امنا مساجد نسبت به باز بودن وفعال بودن سیستم گرمایشی مساجد بین راهی دراین چند روز اقدام نمایند تا مسافران بتوانند در آنجا مستقر شوند و از وجود سرما آسیب نبینند.
جانبازی در خصوص تعطیلی مدارس و آموزشگاه ها نیز گفت : فقط پس از هماهنگی با فرماندار و بررسی شرایط در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم گیری و اعلام عمومی خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولین و همدلی و مشارکت بخش خصوصی و مردم این آزمون را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت تا مردم از زمستان ۹۵ خاطره خوش و زمستان برفی لذت بخشی را سپری نمایند.

Share