وزیر کشور

دو مسیر به طبقات زیرین پلاسکو زده شد | آمار دقیقی از تعداد محبوس شدگان نداریم

وزیر کشور در بازدید میدانی از محل فاجعه پلاسکو اعلام کرد: نیروهای امدادی توانسته اند به طبقات منفی یک پلاسکو برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه همه نیروهای عملیاتی در صحنه هستند، گفت: همه در تلاش هستند و خوشبختانه پیشرفت کار بسیار محسوس است و بخش زیادی از آوار ها از منطقه خارج شده است.


او افزود: عملیات پلاسکو بسیار عملیات سنگین و پیچیده ای است و خوشبختانه همه نهاد‌های پای صحنه آمده اند و از نظر پیشرفت کار خداروشکر در وضعیت خوبی هستیم به طوریکه نیروهای امدادی توانسته اند به طبقات منفی یک پلاسکو برسند.


او با بیان اینکه از نظر امکانات و تجهیزات هیچ مشکلی نداریم، افزود: بزرگترین مشکل ما امروز و دیروز مردم و حضور آنهاست، این حضور کاملا غیر ضروری است و باید محل را خلوت کنند تا نیروهای امدادی راحت تر رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد محبوس شدگان نداریم تصریح کرد: تلویزیون بارها این آمارها را اعلام کرده است و مساله مهمتر این است که هر چه زودتر آوار برداشته شود.

وزیر کشور با بیان اینکه حضور مردم در محل حادثه لزومی ندارد، گفت: گازوئیل در محل حادثه وجود دارد و نباید افراد به نزدیکی محل آوار بیایند.

وی با بیان اینکه حجم آوار زیاد است و نمی توان زمان دقیقی را اعلام کرد، گفت: متاسفانه در جلساتی که پیرامون این حادثه برگزار شده،‌آتش نشانی و سازمان های مذکور در خصوص فعالیت ساختمان هایی به مانند پلاسکو هشدار دادند و باید قوه قضائیه و مقننه بررسی های لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید مصوبه ای در دولت یا مجلس داشته باشیم تا زمانی که این ساختمان ها فعال هستند ایمن شوند گفت: واقعیت اینجاست که اگر بخواهیم کاری انجام بدهیم همه نگران مسائل اجتماعی هستند. چرا که کسبه در این پاساژها فعالیت می کنند. اما وقتی حادثه ای رخ می دهد می گویند که چرا جلوی فعالیت آن ها را نگرفتید.

وی با بیان اینکه باید همه مسئولان امر تلاش کنند تا استانداردهای لازم ساختمان ها رعایت شود،‌در پاسخ به این سوال که خسارت چقدر بوده گفت: اطلاع دقیقی از میزان خسارت ندارم.

وزیر کشور درباره تأمین امنیت این محل نیز گفت: پلیس در محل حاضر است و از گاوصندوق های مردم و اجناس باقی مانده حفاظت می کنند.

وی افزود: دو مسیر برای رسیدن به طبقات منفی یک و دو زده شده است. با توجه به فضای این دو طبقه دستوراتی برای افزایش سرعت کار صادر شده است. حجم عملیات بسیار زیاد است، اما مشکلی از نظر تجهیزات نداریم.

Share