با حضور مسئولان

دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر در رشت افتتاح شد+ گزارش تصویری

دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر صبح امروز با حضور جمعی از مسئوولین و اصحاب فرهنگ و هنر در مجتمع خاتم الانبیا رشت افتتاح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد حسن پور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر ضمن تبریک فرار رسیدن دهه فجر اظهارکرد: سال گذشته در راستای برگزاری این جشنواره ۳۷ برنامه در طول ده روز توسط آموزشگاههای هنری، نمایشی، موسیقی اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به طراحی پوستر جشنواره امسال توسط حامد بهروز کار اظهار کرد: هدف جشنواره ارائه و معرفی دستاوردهای آموزشگاههای آزاد هنری و انجمن های فرهنگی است.

وی افزود: در جشنواره امسال ۶۵ برنامه با مضامین محفل انس باقرآن کریم،جام بازیهای رایانه ای فجر،جشن انقلاب اسلامی، کارگاه رویداد ایده تا محصول دیجیتال و… برگزار می گردد.

حسن پور با بیان اینکه در شهرستان رشت ۲۹ شهید پیروزی انقلاب وجود دارند که تا شب ۲۲ بهمن ماه ۵۷ به درجه رفیع شهادت نائل شدند، یادآور شد: چهاردهم بهمن در همین سالن پذیرای حضور خانواده های این شهیدان گرانقدر خواهیم بود

به گفته وی آموزشگاههای موسیقی از دهم لغایت شانزدهم در این جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت و ده نمایش خیابانی هم در جلوی مجتمع خاتم الانبیا برگزار میشود.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی رشت تصریح کرد: هر روز صبح از ساعت ده تا دوازده و عصرها از ساعت ۱۵ الی ۲۰ شب در دو نوبت صبح و عصر برنامه های جشنواره به مدت دوازده روزدر مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار می‌شود.

به گفته حسن پور برگزاری کنسرتهای موسیقی، اجرای نمایشی طی این مدت از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده است و اختتامیه این برنامه روز ۲۱ بهمن ماه ساعت نه صبح خواهد بود.

وی در پایان از آموزشگاههای موسیقی، نمایشی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری رشت، سازمان فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری رشت و اصحاب رسانه به منظور همکاری و همراهی در برگزاری جشنواره مذکور تشکر کرد و گفت: ما می‎خواهیم از طریق این برنامه ها فرهنگ ایرانی اسلامی ما به نسلهای بعدی انتقال داده شود.

ارتقای کمی و کیفی برنامه ها 

مونا ابروفراخ نیز در این مراسم اظهارکرد: فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و رهبر معظم انقلاب فرمودند که فرهنگ همانند هواست و اگر حواسمان به آن نباشد یک موقع متوجه می شویم که هوا خوب نیست و همه دارند از آن هوای بد استنشاق می کنند.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رشت ایثارگران، جانبازان و شهدا را الگوی جامعه دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو اظهار کرد: در جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت تعداد ۶۵برنامه در نظر گرفته شده است و این نشان از ارتقای کمی و کیفی برنامه ها دارد.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه عکس در مجتمع خاتم الانبیاء گفت: این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی بسیار خوب بود و ایام الله دهه فجر به خوبی به نمایش گذاشته شده بود.

گفتنی است در روز نخست این جشنواره برگزاری محفل انس باقرآن کریم در سالن رحمدل، اجرای موسیقی توسط آموزشگاه موسیقی گلشن و آموزشگاه موسیقی خورشید به ترتیب از ساعات ۱۵ الی ۲۱ برگزار میشود. اجرای نمایش توسط آموزشگاه نمایش نیکنام و آموزشگاه سینمایی پروین از دیگر برنامه های روز نخست برگزاری این جشنواره است.

Share