معاون عمرانی استاندار گیلان

دمای رشت به منفی ۱۰ درجه می‎رسد | از سفر غیر ضرور به گیلان پرهیز شود

شعبانپور با اشاره به کاهش شدید دما و یخبندان اظهار کرد: رشت دمای منهای ده درجه تجربه میکند و یکشنبه قطعا یخبندان خواهد شد اما از عهده مشکل بر خواهیم امد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت شعبانپور معاون عمران استاندار گیلان در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با بارش برف پیش رو اظهار کرد: دو روز پیش هواشناسی به ما اعلام کرد که از پنجشنبه بعداز ظهر بارش برف سنگین همانند هفته گذشته را در پیش داریم.

وی افزود: به طور که توده هوای سردی از غرب استان و آستارا وارد گیلان شده به مرکز می رسد و از شرق گیلان عصر شنبه خارج می شود.

شعبانپور با بیان اینکه همانند برف قبلی سرعت باد به ۸۰ کیلومتر می رسد، اظهار کرد: از پنجشنبه بعداز ظهر کاهش دما، افزایش شدت باد و بارش برف خواهیم داشت بطوریکه ۳۰ ساعت بارش مدام داریم و پیش بینی می شود ۸۰ سانتی متر در جلگه و بالای یک و نیم متر در ارتفاعات بارش برف داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: طی دو روز گذشته جلساتی با دستگاه های ذیربط، اعضای ستاد بحران و فرمانداران برگزار شده و به دستور استاندار  جلسات ستاد بحران شهرستان ها نیز صبح امروز برگزار شده است.

آمادگی سپاه، ارتش و بسیج

وی افزود: تمام ماشین آلاتی که از بخش خصوصی به ما کمک می توانند کنند شناسایی شده است. سپاه، ارتش، نیروی دریایی، بسیج اعلام آمادگی کرده اند. استاندار گیلان در راس هرم پیگیر است و همه اماده ایم اما قطعا نیازمند مشارکت مردم، تشکل های غیردولتی هستیم.

شعبانپور اظهار کرد: سپاه قدس گیلان قرار شده به تمام پایگاه بسیج اطلاع دهد. دهیاری ها اماده هستند و ماشین الات دهیاری هم احصا شده است و
در تلاش هستیم هیچ حادثه ای برای مردم اعم از مسافر و … پیش نیاید.

وی افزود: از رسانه ها و مطبوعات انتظار داریم همانند برف قبلی کنار ما باشند تا این حادثه که نعمت الهی است و به شدت نیازمند این نزولات هستیم به خوبی پشت سر گذاشته شود.

معاون عمرانی استاندار گیلان گفت: اینکه ۸۰ سانتی برف داشته باشیم و این انتظار باشد که کسی در برف گیر نکند وجود ندارد اما به دنبال مدیریت اوضاع هستیم و آماده ایم.

دمای رشت به منفی ۱۰ درجه می رسد / آمادگی اکیپ های برق برای قطعی های احتمالی

شعبانپور با اشاره به کاهش شدید دما و یخبندان اظهار کرد: رشت دمای منهای ده درجه تجربه میکند و یکشنبه قطعا یخبندان خواهد شد اما از عهده مشکل بر خواهیم امد.

وی افزود: پنجشنبه عصر هیچ ماشینی در خیابان پارک نشود وگرنه آسیب خواهد دید. در این سه روز پیشنهاد به مردم این است که از سفر غیر ضرور به استان گیلان پرهیز شود و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی همچنین از آمادگی کامل هلال احمر، امداد نجات، اورژانس برای خدمت رسانی خبرداد.

شعبانپور همچنین به مردم توصیه کرد در مصرف گاز نیز صرفه جویی کنند و افزود: اگر همانند برف قبلی همراه با باد باشد ممکن است قطعی برق داشته باشیم اما جلساتی با توزیع برق گذاشته شده و بعد از وقوق قطعی احتمالی برق اکیپ های برق از آستارا همراه با سامانه بارش زا به سمت مرکز حرکت می کنند تا در محل حضور داشته باشند به محض قطعی برق را وصل کنند.

Share