دستور جدید ترامپ درباره پوشش زنان در محیط‌ کار

رئیس جمهور آمریکا این بار با ارائه قانون جدیدی درباره پوشش زنان در محیط کار، خشم بسیاری از مردم را برانگیخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وبسایت روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با انتشار گزارش جدیدی در خصوص پوشش زنان در محیط کار، خشم فعالان حقوق زن را برانگیخت و جنجال زیادی در رسانه های اجتماعی به پا کرد.

شخصی که با منابع داخلی تیم ترامپ صحبت کرده بود گفت: دونالد ترامپ از همه کارکنان مرد در دولت خود درخواست کرده است که در همه حال ظاهری آراسته داشته باشند و به خوبی لباس بپوشند. اما درحالی که مردان فقط کافی است یک کراوات بزنند و موهای خود را مرتب کنند، قوانین پوشش برای خانم هایی که در دولت ترامپ مشغول به کار هستند، اندکی پیچیده تر است.
در این گزارش آمده است: ترامپ دوست دارد زنانی که برایش کار می کنند «همانند یک زن لباس بپوشند». حتی اگر کسی شلوار جین پوشیده است باید همانند یک زن آراسته و مرتب باشد.

به نوشته تلگراف، اما از نظر دونالد ترامپ «لباس پوشیدن همانند یک زن» چه معنایی می تواند داشته باشد؟ «ایوانکا ترامپ»، دختر دونالد ترامپ با استفاده از هشتگ «زنانی که کار می کنند» یک امپراطوری لباس در اینستاگرام خود راه اندازی کرد و تصاویری از خود را با یک پیراهن اداری و کفش پاشنه دار منتشر کرد. ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ هم تصاویری از کت های اداری مخصوص زنان با کفش های پاشنه دار را منتشر کرد.

این درحالیست که چنین اقدامی از جانب دونالد ترامپ واکنش مردم را در رسانه های اجتماعی به دنبال داشت. هشتگ «همانند یک زن لباس بپوشید» به سرعت در توییتر گسترش یافت و بسیاری از مردم به بیان دیدگاه خود در خصوص این اقدام ترامپ پرداختند.

در واکنش به این اقدام ترامپ، زنان آتش نشان، پلیس، سرباز، جراح و بسیاری از حوزه های دیگر هم تصاویری از خود را در حالی که لباس کار بر تن داشتند منتشر کردند و این دستور جدید ترامپ را به سخره گرفتند. برخی دیگر هم تصاویری از «سرینا ویلیامز»، تنیسور زن آمریکایی و حتی جنگجوی زن بازی تاج و تخت را با لباسهای کار منتشر کردند.

آنها با انتشار این تصاویر به دستور جدید ترامپ درباره پوشش زنان اعتراض کردند. برخی از آنها نوشتند: آیا این پوشش یک زن نیست؟ تعدادی دیگر هم در حساب توییتر خود با انتشار عکسی اعلام کردند: ما می دانیم چگونه همانند یک زن لباس بپوشیم. این تو هستی که باید بدانی چگونه مثل یک رئیس جمهور رفتار کنی. یک زن با لباس نظامی هم نوشت: من مثل یک زن لباس پوشیده ام. آیا ترامپ می پسندد؟ فکر نمی کنم اینطور باشد.

Share