پورناصرانی خبر داد:

در سه ماه اخیر ۸۴ هزار متر مربع آسفالت در منطقه یک رشت انجام شد

شهردار منطقه یک گفت: بر اساس آمار موجود در سه ماه و نیم اخیر ۸۴ هزار و ۲۸۶ مترمربع آسفالت ماشینی و ۴۲ هزار و ۸۱۳ مترمربع آسفالت دستی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار منطقه یک گفت: بر اساس آمار موجود در سه ماه و نیم اخیر ۸۴ هزار و ۲۸۶ مترمربع آسفالت ماشینی و ۴۲ هزار و ۸۱۳ مترمربع آسفالت دستی انجام شده است.

محمد پورناصرانی همپچنین گفت: ۱۲۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع قیرپاشی، ۷هزار و ۸۷۶ مترمربع آسفالت تراشی و ۸۷۵ مترمکعب بتن ریزی از دیگر اقدامات عمرانی شهرداری منطقه‌ی یک بوده است. همچنین در این مدت سه هزار و ۱۵ مترمربع از معابر تسطیح و کوبیده شدو ۱۱۶ مترمکعب خاکبرداری انجام گرفت.

به گفته او، محله های مختلف منطقه‌ی یک، از دیلمان و شهرک شهید بهشتی گرفته تا رشتیان و خیابان معلم و سیاه اسطلخ مشمول این بخش از فعالیت های عمرانی منطقه‌ی یک شوند.
شهردار منطقه یک تاکید کرد: از ۲۵ شهریور تا دهم دی ماه سال جاری نیز ۲۹ هزار و ٨٢۵ مترمربع از آسفالت معابر منطقه‌ی یک، مرمت و لکه گیری شد. این حجم در ۱۱۰ پروژه‌ی خرد در مناطق مختلف منطقه‌ی یک از خیابان بیست متری گاز و پستک و تخته پل و گلسار گرفته تا منطقه‌ی فرودگاه و معلم و کوی حسینی و سیاه اصطلخ و خیابان سعدی و رشتیان انجام گرفت. همچنین قرار است هشت هزار و ۱۰۶ مترمربع از آسفالت معابر منطقه‌ی یک نیز مرمت شود.

پورناصرانی همچنین گفت: بودجه سال جاری ۹۵ از سوی شورای محترم اوائل تیر ماه به ما ابلاغ شد و این موضوع تا حدودی و تقریبا پس از ان سه ماه فرایند طبیعی فراخوان و مناقصه و انتخاب پیمانکار طول کشید و ما به این ترتیب عملا شش ماهه اول سال را برای کارهای عمرانی از دست دادیم و یقینا اجرای آسفالت در نیمه دوم سال هرگز کیفیت شش ماهه اول سال را نخواهد داشت.

شهردار منطقه یک تاکید کرد: چون پروژه جمع آوری آبهای سطحی و زیر ساخت ها که حداقل باید در بیست سال گذشته پیش بینی و اجرا می شد، از جمله کارهای است که شهرداری ناگزیر بر اجرای آن به جهت رفاه حال شهروندان بود، بخش مهمی از این پروژه به شش ماهه دوم منتقل شد و این روند اجرای پروژه با توجه به شرایط نا مساعد جوی که متاسفانه بیشترین بارندگی ها و برف را در سالهای اخیر در فصل پاییز امسال شاهدش بودیم پروژه ها را با تاخیر مواجه کرد و به تبع مرمت آسفالت را با مشکل روبه‌رو کرد.

پورناصرانی با اشاره به حفاری های متعدد از سوی شرکت‌های زیر ساخت گفت: در بسیاری موارد به فاصله کوتاهی از اجرای آسفالت یک معبر، با در خواست مجوز حفاری از سوی دستگاهه ای زیر ساخت حفار نظیر شرکت های برق ، گاز، آب و فاضلاب و… مواجه می شویم و چون دلیل انجام آن حفاری ها نیز ارتقای خدمت رسانی به مردم است، نمیتوانیم مخالفت کنیم و این مزید بر علت شده تا آسفالت معابر با وقفه انجام شده و هرگز یکپارچگی و پیوستگی اولیه آسفالت را شاهد نباشیم  و در بسیاری موارد امکان روکش کلی آسفالت معابر فراهم نیست.

او تاکید کرد: با همه‌ی این مشکلات، ما به شهروندان حق می دهیم که خدمت حداکثری را در زمینه آسفالت معابر از ما مطالبه کنند و ما نیز خود را مکلف می دانیم که به این مطالبه پاسخ مثبت دهیم. به شهروندان اطمینان می دهیم که در شهرداری رشت اراده بر انجام امور با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن است ضمن تلاش برای این امر، از همشهریان تقاضا داریم صبوری بیشتری به خرج دهند تا در آینده نزدیک شاهد تحولات بیشتری در شهر رشت باشند.

شهردار منطقه یک گفت: گاها برخی اظهار نظر می کنند کیفیت آسفالت¬های صورت گرفته و اجرای آن صحیح نبوده و باعث هدر رفت بیت المال می شود. در اینجا لازم میدانم توضیح دهم شهرداری پیمانکار با مصالح در اختیار دارد که بر آن علاوه بر کارشناسان شهرداری دستگاه نظارتی که مشاور شهرداری است از لحظه تخلیه آسفالت و کیفیت در دانه بندی، دما و… تا مرحله نهایی اجرای ان بر عملیات نظارت داشته و شیت¬های ازمایشگاهی استاندارد را تهیه و در صورت عدم تائید هر مرحله حتی پس از اجرا به مدت یکسال در دوره تحویل موقت و قطعی پیمانکار را مکلف به برچیدن و اجرای مجدد اسفالت می نماید و شهرداری هیچگونه هزینه اضافی پرداخت نمی نماید.

پورناصرانی در پایان گفت: ما هم از همه شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده عینی از عدم کیفیت اجرای اسفالت در دوره تضمین از طریق روابط عمومی شهرداری منطقه یک و یا سامانه ١٣٧ شهرداری اطلاع رسانی نمایند. قطعا این اطلاع رسانی بررسی و در صورت صحت مورد، بدون پرداخت هزینه از سوی شهرداری به جهت ترمیم و اجرای مجدد توسط پیمانکار ابلاغ خواهد شد.

Share