در مراسم تودیع و معارفه عنوان شد

درخواست‎های شعبانپور از مسئولان کشوری و پنج پیشنهاد به مدیرعامل جدید آبفار گیلان

شعبانپور یادآور شد: زمانی گفتند همه استانها صنعتی هستند و گیلان یک استان کشاورزی است اما هم اکنون از زیرساختها خبری نیست و بارندگی های این استان نیز زمانی است که ما اصلا استفاده نمی‌کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئین تودیع و معارفه مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با حضور معاون منابع انسانی و بهبود مدیریت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از مسئولان استان گیلان در سالن اجتماعات بانک کشاورزی برگزار شد(گزارش تصویری)

معاون امور عمرانی استانداری گیلان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه در ابتدای آغاز کار دولت روحانی استانداری نگرش ویژه ای به روستاها داشت، اظهار کرد: در ابتدای کار شاخص ها آسفالت راه روستایی ۳۹ درصد، آب و فاضلاب روستایی حدود ۶۰ درصد بود و گاز روستایی ۶۴ درصد بود اما این شاخص ها در دولت تدبیر و امید ارتقا یافته اند.

شعبانپور وضعیت احداث راه آهن گیلان را در ابدای کار دولت نیمه تعطیل اعلام کرد و با اشاره به آزاد راه رشت قزوین و مشکلات مردم افزود: اما اکنون میتوانیم بگوییم در راه روستایی به شاخص ۵۱درصد رسیدیم که به میانگین کشوری نزدیک است.

وی افزود: در شاخص آب روستایی۱۵/۵درصد رشد داشتیم که به میانگین کشوری نزدیک شده ایم و در گاز روستایی ۹۳ درصد روستاهای گیلان گاز دارند و تمام توان را داریم که تا نیمه سال ۹۶ استان گیلان را سبز اعلام کنیم.

شعبانپور از پیشرفت ۹۳ درصدی راه آهن قزوین – رشت خبرداد و گفت: بخشی از باقیمانده آزاد راه هم تا یک ماه دیگر آماده افتتاح خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه گفت: استان گیلان با استان های دیکر متفاوت است زیرا گاه گاه تا ۵ میلیون مسافر داشتیم اما هرگز این جمعیت دیده نشده و ریالی به بودجه گیلان اضافه نشده است.

وی افزود: بالغ بر ۲ هزار و پانصد روستا داریم که از این تعداد ۱۷۶۲ روستا آب دارند و ۱۷ درصد از مردم روستا هنوز آب آشامیدنی ندارند.

شعبانپور یادآور شد: زمانی گفتند همه استانها صنعتی هستند و گیلان یک استان کشاورزی است اما هم اکنون از زیرساختها خبری نیست و بارندگی های این استان نیز زمانی است که ما اصلا استفاده نمی‌کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان خطاب به مسئولان ارشد کشور گفت: خواهش میکنم در توزیع اعتبارات ملی آن ۵ میلیون گردشگر را ببینید. ۱۸۰۰تن  روزانه پسماند تولید می‎کنیم که با احتساب پسماند گردشکران می‎شود ۳ هزار تن و همه را هم مجبوریم دفن کنیم. ما را جز استانهای آبدار ندانید و بیشتر به استان گیلان برسید.

وی در ادامه خطاب به رنجور مدیر عامل جدید گفت: پنج مورد پیشنهاد برای شما دارم. بحث اعتبارات دولتی تکیه گاه نیست وباید دنبال سرمایه گذار باشید. دریافت وجه از اعتبارات ملی فراموش نشود و شاخص ملی حفظ شود. اهمیت به نیروی انسانی و نگاه پرسنلی هرگز فراموش نشود و نگاه ویژه به پیمانکارها نیز از دیگر درخواست های ما از شما است.

شعبانپور همچنین از فرامینی قدردانی کرد و گفت: او بسیار زحمت کشید و رنجور نیز از بدنه شرکت بوده و انتخاب خوبی محسوب می‎شود.

Share