خناسان تلاش کردند تا محبت هاشمی را از دل مردم بیرون کنند

آنچه که دستیار ویژه وزیر خارجه در مراسم بزرگداشت مدیرکل اسبق ارشاد گیلان گفت

مشاور ارشد وزیر خارجه گفت: خناسان می‌دانستند که اگر هاشمی را بعنوان سد راه بردارند می‌توانند رهبری را تنها بگذارند و تلاش کردند تا این خلأ را ایجاد نمایند اما مقام رهبری، اقای هاشمی را خوب می‌شناختند چرا که قدر گوهر را گوهرشناس می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهلمین روز درگذشت حاج شیخ حسن مظفری مدیر کل اسبق ارشاد اسلامی گیلان در مسجد شهدای املش برگزار شد.

آیت‌الله حائری فومنی دستیار ویژه وزیر امور خارجه در این مراسم، مظفری را عالمی مجاهد، فرهیخته، فداکار و خدمتگزار معرفی نمود و گفت: چهلمین روز ارتحال این عالم بزرگ بمنظور تجلیل ازمقام شامخ علم و مجاهدت و تلاش بی وقفه ایشان تشکیل شده است.

حائری فومنی افزود: فضیلت عالم و فضیلت معلم بسیار والاست چرا که همچو شمع می‌سوزد تا روشن کننده باشد و تا دیگران راه را پیدا کنند.

خناسان چندین سال تلاش کردند تا محبت هاشمی را از دل مردم بیرون کنند

مشاور ارشد وزیر امور خارجه با اشاره به مصداق فضیلت عالم اذعان داشت: مصداق این فضیلت را چهره بزرگی می دانم که با ارتحالش کشور را به تلاطم انداخت و چهره‌ای که به فرمایش مقام معظم رهبری خناسان کوشیدند تا بین او و مقام رهبری جدایی بیفکنند که به تعبیر ایشان ذره‌ای از ارادتشان به اسلام، به جمهوری اسلامی و مقام رهبری کم نشد و این چهره بزرگ آیت الله هاشمی بود.

وی ادامه داد: ملت بزرگ و قدرشناس ایران در سراسر کشور در تجلیل از این مقام شامخ که به گواه دوست و دشمن و رسانه‌های بیگانه پس از تشییع امام خمینی دومین حرکت بزرگ مردمی بود حماسه آفریدند.

حائری فومنی با بیان اینکه خناسان چندین سال تلاش کردند تا محبت هاشمی را از دل مردم بیرون سازند افزود: این حماسه بزرگ مردمی باعث شد دهان خناسان بسته شود و اکنون شروع به دوستی با وی کنند.

تمام وجود مظفری مملو از وجود خداوند بود

وی مصداق دوم فضیلت عالم در گیلان را به حاج شیخ حسن مظفری نسبت داد و گفت: مظفری فدایی امام خمینی بود و در دوران سخت انقلاب مجاهدت و تلاش کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز با تمام وجودش خود را وقف مردم کرد.

دستیار ویژه وزیر خارجه ادامه داد: شیخ مظفری ۱۰ سال مدیر کل ارشاد گیلان بودند و پس از آن در حوزه‌های دیگر خدمت نمود که توانست نام نیک از خود به یادگار بگذارد.

به گفته حائری فومنی، مظفری به معنای واقعی کلمه کارش را ابلاغ رسالت خداوند می‌دانست و اعتقاد داشت باید روشنگری کند و تمام وجودش مملو از وجود خداوند بود و از کسی تقاضای پاداش نداشت، چرا که به اجر در برابر خداوند اعتقاد داشت.

وی تاکید کرد اگر یک عالم فقیه و یک عالم عامل از دنیا برود یک شکاف در اسلام ایجاد می‌شود و باید عالمان دیگر با بیان حقیقت و حفظ رسالت اصلی‌شان آن را جبران نمایند.

حائری فومنی به عشق هاشمی به مقام معظم رهبری اشاره داشت و بیان داشت: ۵۹ سال با هم عقد اخوت داشته‌اند و علیرغم تلاش خناسان که می‌خواستند زبانش را ببندند و نگذارند حرف بزند او حرف زد و تاکید می‌کرد اصل ولایت فقیه و شخص ولایت فقیه را مدنظر قرار دهید چرا که بجز آقای خامنه‌ای کسی را نداریم که لیاقت رهبری این جامعه را داشته باشد.

می‌دانستند که اگر هاشمی را بعنوان سد راه بردارند می‌توانند رهبری را تنها بگذارند

مشاور ارشد وزیر خارجه گفت: خناسان می‌دانستند که اگر هاشمی را بعنوان سد راه بردارند می‌توانند رهبری را تنها بگذارند و تلاش کردند تا این خلأ را ایجاد نمایند اما مقام رهبری، اقای هاشمی را خوب می‌شناختند چرا که قدر گوهر را گوهرشناس می‌داند.

عده‌ای ممکن است فریب بخورند و بگویند آقا مصلحتی این حرف را زدند اما باید حواسمان جمع باشد تا عالم شناس باشیم و جامعه باید از عالمی تبعیت کند که حرف حق را می زند و حرف حق ممکن است تلخ باشد اما باید زده شود حتی اگر به نفعش نباشد.

وی اظهار داشت: تبلیغ دین با زبان اثری ندارد چرا که زبان شعار است و این عمل است که می‌تواند تاثیرافرین باشد.

حائری فومنی تاکید کرد عالمان دین اگر حقیقت را کتمان می‌کردند دیگر با وجود فضای مجازی هر کودکی می‌تواند حقیقت را دریابد عالمی که علمدار تعلیم و تربیت است باید خودش صادق و مصلح باشد.

زمانیکه رییس جمهور یک کشور دروغ بگوید دیگر انتظاری نیست که مردم دروغ نگویند

مشاور ارشد وزیر خارجه با اشاره به دیدار رییس جمهور سابق با آیت الله جوادی آملی عنوان کرد: داستان هاله نور و میخ کوب بودن شرکت کنندکان در سازمان ملل که از سوی ایشان مطرح شد نگاه عاقل اندر صفی آیت الله جوادی را در پی داشت اما او باز به کار خود ادامه داد و دروغ گفت و زمانیکه رییس جمهور یک کشور دروغ بگوید دیگر انتظاری نیست که مردم به یکدیگر احترام بگذارند، دروغ نگویند، فساد نکنند بلکه بگونه ای شده است که به هر که می‌خواهند تهمت می‌زنند و این دیگر کشورداری نیست و جایگاه پایین رییس جمهور کشورمان در دنیا با این عمل نمایان شد.

وی ادامه داد: رییس جمهور سابق جریان پوپولیستی را ترویج داد و مردم را فریفت اما باید بداند که با فریفتن مردم مملکت درست نمی‌شود و توصیه می‌کنم صداقت و پاکی را از علما یاد بگیریم.

Share