افتتاح طرح های عمرانی لاهیجان در اولین روز دهه فجر

خاطرات خوب استاندار از سالهای مبارزه با رژیم پهلوی در کنار مردم لاهیجان

استاندار گیلان گفت: برجام فرصت مناسبی برای پیشرفت اقتصادی کشور و توسعه سرمایه گذاری فراهم کرده و باید از این شرایط استفاده لازم را ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی روز سه شنبه در اولین روز از دهه فجر در مراسم افتتاح طرح های عمرانی لاهیجان افزود: تلاش شده که در گیلان از فرصت برجام برای توسعه سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی استان استفاده شود.

وی اظهار داشت: طرح های دهه فجر در گیلان، حدود چهار برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

نجفی تصریح کرد: بخش دولتی در استان با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی، شرایط سرمایه گذاری برای آنها از طریق امکانات بانکی را فراهم کرده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با میثاقی که با مردم و شهدا بسته ایم، همه باید تلاش کنیم تا رفاه، معیشت و زمینه ارتقای زندگی مردم را فراهم کنیم و کیفیت زندگی برای مردم را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم روستاها را آباد و امکانات زیربنایی را برای مردم ایجاد کنیم، یادآور شد: در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در کشور و گیلان افتاده و عملکرد دولت در همه زمینه ها مثبت بوده و قابل دفاع است.

وی یادآور شد: در اولین روز دهه فجر بخاطر مبارزات انقلابی و اسلامی که در کنار مردم لاهیجان داشتیم، در این شهرستان حضور یافتم تا تجدید خاطراتی نسبت به آن زمان داشته باشم.

نجفی افزود: آن زمان هدایت مبارزات انقلابی مردم لاهیجان بر عهده آیت الله زین العابدین قربانی که امروز به عنوان نماینده ولی فقیه در استان گیلان است، بود و مردم لاهیجان نیز مبارزات و تظاهرات خوبی علیه رژیم پهلوی داشتند.

وی همچنین یادی از شهید کریمی اولین فرماندار انقلابی شهرستان لاهیجان و اولین دادستان انقلاب در شرق گیلان پس از پیروزی انقلاب یاد و اظهار کرد: شهید ابوالحسن کریمی از مبارزان شاخص قبل از انقلاب بود و مبارزات این شهید در زمان رژیم گذشته از جمله برگزاری کلاس های نهج البلاغه در شهر لاهیجان بسیار تاثیرگذار بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دهه فجر فرصتی است که به این بهانه به طرح های تحول و توسعه ای بپردازیم، افزود: کارگزاران بخصوص فرماندار و مجموعه شورای تامین شهرستان وظیفه دارند شرایط را برای تسهیل روند اجرای امور فراهم کنند و با صداقت در عمل و رفتار خود با مردم از این فرصت کوتاه خدمتی روسفید بیرون بیایند.

دکتر نجفی با بیان اینکه خوشبختانه در استان گیلان وحدت داریم خاطر نشان کرد : عملکرد دولت در تمام شاخص‌ها مثبت است و مردم نیز از فضای موجود بهره ببرند و با سماجت از طریق مدیران پیگیر باشند.

وی گفت : از نقطه نظر تجهیزات و امکانات مدارس  در گذشته سی امین استان بودیم حال اینکه امروز دست اندرکاران استان جزء چند استان برتر هستیم.

استاندار گیلان همچنین به تشریک مساعی خیرین مدرسه ساز اشاره و خاطر نشان کرد : لازم است فرمانداران جلسات مربوط به شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها را به طور منظم تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه تعامل و همفکری کارگزاران سبب می‌شود تحول و پیشرفت پدید آید، خاطر نشان کرد : با این کار مردم نیز با رضایتمندی بیشتری در روز ۲۲ بهمن حاضر خواهند شد.

گفتنی است با حضور استاندار گیلان ۱۲طرح عمرانی با حدود یکصد میلیارد ریال اعتبار که ۱۱طرح از طرح های عمران شهری لاهیجان با ۸ میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار و یک واحد آموزشی به نام غلامرضا رحمدل با تمام امکانات و اعتبار ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

Share