حواشی داغ پارلمان

از کلاس درس استاد چاقوشناسی مجلس تا شوخی با نماینده رشت

کلاس چاقوشناسی احمدی تا جایی پیش رفت که بسیاری از نمایندگان و ازجمله رئیس به خوبی به آن گوش می دادند تا اینکه احمدی در حین صحبت های خود پای شخصیت مجید دلبندم را به صحن باز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هفتاد و پنجمین جلسه علنی مجلس دود از پلاسکو بلند کرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: امروز هم علی لاریجانی رئیس مجلس بود و نمایندگان در حالی پس از دو هفته تعطیلات به صندلی‌های خود تکیه داده بودند که پیش از بیان هر موضوعی در صحن به خانواده جان باختگان حادثه پلاسکو تسلیت می‌گفتند و برخی هم پا را فراتر گذاشته و معتقد بودند که پلاسکوهای زیادی در شهر تهران وجود دارد که باید از وقوع حادثه در آنها جلوگیری کرد.

گفتنی است آواربرداری ۱۰ روزه از ساختمان پلاسکو در حالی دیروز به اتمام رسید که براساس اطلاعات دستگاه‌های اجرایی ۱۶ آتش‌نشان و ۴ شهروند در این حادثه جان باختند.

سیاوشان در پارلمان

مجلس امروز میهمانان قرمز و نارنجی پوش هم داشت، جمعی از مأموران آتش‌نشانی ایستگاه ۳۹ و ۴۲ مقیم در مجلس شورای اسلامی در سکوی مدعوین جلسه علنی تکیه زده  بودند و از چهره‌ آنها به خوبی می شد فهمید که آتش درونشان از جان باختن همکارانشان هنوز خاموش نشده است.

مانیتور اصلی مجلس که در بدنه جایگاه ناطقان نصب شده بود تصویری از آتش‌نشانان را با نوشته‌ای از این قرار که “یاد و خاطره آتش‌نشانان شهید را گرامی می‌داریم” پذیرایی مجلس از این آتش نشان ها را تکمیل می کرد.

برخی از نمایندگان تهران هم با حضور آتش‌نشان‌ها در صحن خودشان را به جایگاه میهمانان رساندند و در ادامه با این آتش‌نشان‌ها درباره دغدغه‌هایشان هم کلام شدند و قول‌هایی مبنی بر حل برخی مشکلاتشان به آنها دادند و برخی هم آمدند و عکس گرفتند.

ایستگاه پلاسکو

اما آتش پلاسکو به همین سادگی ها در صحن خاموش نشد تا اینکه نادرخان قاضی پور پشنهاد خوبی داد.

وی خطاب به مطهری گفت: بنده پیشنهاد می کنم برای یادبود آتش نشان های جانباخته در محل ساختمان پلاسکو ایستگاه آتش نشانی احداث شود تا از این طریق یاد و خاطره آتش نشان ها برای همیشه باقی بماند.

یک پرسپولیسی در صحن !

حرف و نشان از آتش بود تا اینکه بهروزخان نعمتی پیرهن سرخ یک نماینده را نشانه رفت.

وی که سر شوخی را با جعفرزاده ایمن آبادی باز کرده بود در ادامه یقه پیراهن جعفرزاده را گرفت و روبه عکاسان به خنده گفت: این جعفرزاده که استقلالی بود از دیروز قرمز شده است، البته اشاره نعمتی به رنگ پیراهن سرخ جعفرزاده بود چراکه کمتر دیده شده بود این نماینده پیراهنی با این رنگ تن کند.

نعمتی که ول کن ماجرا نبود، پشت سر هم می‌گفت “این قبلا استقلالی بود و از دیروز پرسپولیسی شده” تا جایی که جعفرزاده به قدری از این رفتار نعمت‌زاده به خنده افتاده بود که صورتش همچون لبو سرخ و سرخ‌تر می‌شد و تنها به خبرنگاران نگاه می کرد.

 مجوز برای ساطور

 هنوز آتش مجلس آرام نگرفته بود که ضامن چاقو باز شد و پای طرحی به میان آمد که سرخی زبانش کمتر از آتش نبود.

نمایندگان امروز به بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی اعاده شده از سوی شورای نگهبان که در مورد حمل و تولید و عرضه سلاح سرد بود پرداختند،  در این تبصره آمده بود؛ حمل ادواتی که صرفاً در درگیری فیزیکی و ضرب و جرح کاربرد دارد مانند قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساطور، قداره و یا پنجه بوکس جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد.

بررسی این موضوع در صحن تا جایی پیش رفت که برخی مخالف جرم انگاری ساطور در این تبصره بودند و برخی هم موافق تا اینکه رئیس سر شوخی را باز کرد و به سخنگوی کمیسیون مربوطه در این رابطه گفت: “ساطور که در آشپزخانه هر کسی پیدا می شود “(خنده)

اما گذشت و گذشت تا اینکه حذف کلمه ساطور در مجلس به رای گذاشته شد.

“رای ندهید ما یک ساطور برای دعوا که می خواهیم” جعفرزاده به طنز این موارد را هنگام رای گیری صحن فریاد می زد تا اینکه  نمایندگان با حذف ساطور از ادوات غیر مجاز مخالفت کردند.

ماجرا از جایی جالب شد که نماینده زنجان پاشنه کفشش را بالا کشید و از محصول بومی استان خود دفاع کرد.

وی گفت چاقوی ضامن دار چند نوع است و چاقوی فشاری با چاقوی ضامن دار و چاقوی فنری فرق دارند که لاریجانی در ادامه پاسخ داد: آقای احمدی ما خیلی تخصصی در این امور نداریم و اگر می‌شود فرق این چاقوها را برای ما تشریح کنید. که این مسئله باعث خنده حضار شد.

فوق تخصص چاقوشناسی

تا اینکه احمدی گفت: آقای دکتر بنده فوق تخصص این کار هستم(خنده)

احمدی ادامه داد: چاقوی ضامن دار با چاقوی فشاری دو چاقوی متفاوتند ؛چاقوی ضامن دار وقتی بسته می شود تَقی صدا می دهد اما چاقوی فشاری دکمه دارد که وقتی آن را فشار می دهیم چاقو بیرون می زند.

مجید جان ! دلبندم!

اما کلاس چاقوشناسی احمدی تا جایی پیش رفت که بسیاری از نمایندگان و ازجمله رئیس به خوبی به آن گوش می دادند تا اینکه احمدی در حین صحبت های خود پای شخصیت مجید دلبندم را به صحن باز کرد.

وی گفت: آنهایی که این متن را تنظیم کردند مثل مجید جان دلبندم عمل کردند و باید بدانند که فنر با ضامن فرق می کند.

البته احمدی که همینطور از زبانش نقل و نبات می ریخت و زبان به طنز باز کرده بود در ادامه گفت : والا به الله الان دیگر با کلاشینکف سرقت می کنند نه چاقوی ضامن دار .

استاد چاقو شناسی ادامه داد: الان دیگر آن دزدانی که آی کیو ضعیفی دارند با چاقوی به دزدی می روند، انقدر به حذف ساطور گیر ندهید.

Share