در واکنش به اظهارات ثابت قدم

حسنی: سیاست این نیست که حتما دروغ بگوییم |علاقه ندارم که جواب کسی را بدهم

بنده با اعتقادات خودم وارد عرصه سیاسی شدم .اگر از مردم در خصوص سیاست بپرسید ۹۰ درصد می گویند که سیاست دروغ است .من می گویم که با صادقانه کار کردن و صداقت داشتن می توان سیاسی بود ،سیاست این نیست که حتما دروغ بگوییم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتدال شمال محمد صادق حسنی جوریابی (نماینده مردم  رشت در مجلس شورای اسلامی) در خصوص نامه شهردار رشت خطاب به خود اظهار داشت : بنده آدمی نیستم که مانند برخی از کسانی که در زمان مشکلات موج ایجاد می کنند و به جای حل معضل به دنبال مطرح کردن خود هستند ، چنین رفتاری از من سر بزند و در عمرم نیز اینگونه عمل نکردم.در زمان بروز مشکل به دنبال حل آن بر می آیم.

وی ضمن یادآوری گفتگوی خود با بخش خبری شبکه باران گفت: در این گفتگو حرف دل خود را زدم و از اینکه چند نفر از حرف بنده خوششان بیاید یا بدشان بیاید این حرفها را مطرح نکردم بلکه در جاده منتهی به رشت گیر کرده بودم و اظهار نظرهای مختلفی نیز شد. بنده همواره آرزوی توفیق برای مسوولین دارم  و امیدوارم همه در کار خود موفق باشند.
حسنی در زمینه شرایط بحرانی پیش آمده و اظهار نظر نمایندگان تصریح کرد : وظیفه یک نماینده مجلس قانون گذاری است و وظیفه مهم دیگر یک نماینده نظارت می باشد. متاسفانه ما به بخش نظارت تا کنون اهمیت زیادی ندادیم.باید بعد نظارتی نمایندگان پر رنگ شود. بحران برف هم برطرف می شود. مشکلاتی از سوی مدیران در خصوص اعتبارات و کمبودها در جلسه های اخیر به واسطه بحران برف مطرح شد که باید به آنها کمک کنیم و از آنان کار بخواهیم.
وی افزود :مشکلاتی امروز در جلسه مطرح شد که برخی به حق و بعضی کم کاری است. اگر من نماینده مجلس که با رای مستقیم مردم به آنجا ورود کرده ام کمکی از دستم بر آید و کوتاهی کنم به خودم ، مملکت و مردم خیانت کرده ام.

حسنی در خصوص مشکلات پیش آمده در بخش برق رسانی گفت:باید در بحث برق اساسی فکر کنیم، با بخش اعتبارات و مدیران  صحبت کردم ،اعتباراتی که قرار بود به شرکت داده شود پرداخت نشده است .در این میان به دنبال مقصر نمی گردم.
وی در خصوص نامه شهردار رشت خاطر نشان کرد : بنده علاقه ای ندارم که جواب کسی را بدهم ،مردم خود آگاهند و قضاوت خود را انجام می دهند. بنده چند دقیقه مصاحبه با شبکه باران مصاحبه انجام دادم و مردم در کل شهرستان و استان با داشتن یک گوشی موبایل بدون برخورداری از برق، مسایل را پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: با شعار هیچ کاری درست نمی شود ،باید عمل کرد.بنده با دکترای اقتصاد و ۲۷ سال سابقه کاری در وزارت امور اقتصادی و دارایی که ۲۰ سال آن را مدیر مالی بودم در کمیسیون کشاورزی مجلس ورود کردم چون احساسم بر این بود که در آنجا می توانم موثر باشم. یک پیشنهاد در این کمیسیون داشتم و آنهم این بود که کل محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از پرداخت مالیات معاف شوند و این مصوبه با ۱۶۰ رای نمایندگان تصویب شد. این یک نمونه از فعالیت های من است.
حسنی اضافه کرد: در زمینه لایحه بودجه نیز پیشنهادات مختلفی ارایه کردم اما فردی نیستم که بخواهم هر حرکت خود را در مجلس و کمیسیون ها رسانه ای کرده و در بوق کنم.
وی ادامه داد: بنده با اعتقادات خودم وارد عرصه سیاسی شدم. اگر از مردم در خصوص سیاست بپرسید ۹۰ درصد می گویند که سیاست دروغ است.من می گویم که با صادقانه کار کردن و  صداقت داشتن می توان سیاسی بود ،سیاست این نیست که حتما دروغ بگوییم.اینکه در ظاهر بخندیم و از پشت خنجر بزنیم این سیاست نیست آخر نامردی است. دوست دارم سیاست واقعی را جا بندازم به اندازه خودم.می شود کار سیاسی انجام داد و دروغ نگفت هیچگونه منافاتی ندارد.
حسنی اضافه کرد : اگر خداوند بخواهد که بنده در جایگاه خود کار و وظیفه ام را به درستی انجام دهم من را یاری خواهد کرد.

وی در پایان اظهار داشت:  از مردم عذرخواهی می کنم،مطمئن باشند این مشکلات پیگیری خواهد شد و نتیجه آنها به اطلاع مردم خواهد رسید و شفاف سازی می شود.

Share