استاندار گیلان

حریم شهدا را جناحی نکنیم | برخی یادواره شهدا توسط سخنرانان سخیف برگزار می‌شود

استاندار گیلان بر اجرای برنامه‌های ماندگار برای شهدا تأکید کرد و گفت: دقت شود حریم شهدا را جناحی نکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به بی‌معرفتی‌های صورت گرفته در جریان برف اخیر در استان اظهار کرد: روز دوم بارش برف از شرکت سهامی توزیع نیروی برق گیلان بازدید کردم.

وی به واژگونی تیرهای برق در اثر بارش برف اخیر در گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از تیرهای نصب شده در استان مربوط به فعالیت جهاد سازندگی است، قدمت بیشتر آنها به بیش از ۳۵ سال می‌رسد و ۱۵ سال از عمر مفید آنها گذشته است.

استاندار گیلان، بارش برف اخیر را مانند برف سال ۸۳ سنگین خواند و بیان کرد: در ماه‌های آینده کارنامه سازندگی در استان را ارائه می‌کنم.

نجفی با بیان اینکه عده‌ای در سفیدی برف سیاهی می‌بینند، تصریح کرد: برخی در بحران برف حتی یک روز کار نکردند اما ما انتظار داریم در بازسازی گام بردارند.

وی در ادامه بر فعالیت بیشتر کمیته‌های ۷گانه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تأکید کرد و گفت: نیاز داریم فرزندان‌مان رشادت‌ها و قهرمانی‌هایی که قهرمانان ماندگار جامعه انجام دادند در صحنه عمل مشاهده کنند.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش آموزش و پرورش در اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: فرمانداران در اعزام کاروان راهیان نور بسیار فعال هستند.

نجفی، خواستار دقت در اعزام کاروان راهیان نور از گیلان شد و اظهار کرد: اعزام راهیان نور باید با لحاظ کردن شرایط ایمنی در سفر انجام شود.

وی همچنین بر اجرای برنامه‌های ماندگار برای شهدا در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: دقت شود حریم شهدا را جناحی نکنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی از مراسم شهدا توسط برخی از سخنرانان سخیف برگزار می‌شود، تصریح کرد: اگر فعالیتی می‌خواهد ماندگار بماند باید آیندگان بگویند جناحی نبوده است.

نجفی اضافه کرد: اگر اشکی که از دل برای شهدا بر می‌آید با معیارهای سیاسی و جناحی هرگز عوض نمی‌شود.

وی، احداث پارک‌موزه دفاع مقدس در گیلان را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه گردشگری، جهاد کشاورزی و … باید در امر مذکور کمک کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پارک‌موزه دفاع مقدس از ظرفیت بالایی برخوردار است، متذکر شد: دانشگاه گیلان از ظرفیت بسیاری برخوردار است و در زمینه مذکور باید از این ظرفیت استفاده شود.

Share