سردار حزنی:

جنگ ۸ ساله دفاع از تمامیت ارضی کشور بود | میانگین سن شهدا ۲۲ سال است

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا سپاه گفت: جنگ هشت ساله دفاع از تمامیت ارضی کشور بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید ضیاء‌الدین حزنی امشب در آیین مقدس یادواره شهدای پایگاه مقاومت شهید شاپور آهنی در مسجد امام جعفر صادق(ع) این شهر با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: تمام شهدا حقی بر گردن ملت شریف ایران دارند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا سپاه با بیان اینکه در مدت دو هزار و ۷۴۰ سال پیش یک‌هزار و ۱۴۰ بار جنگ برای ایران در مرکز مطالعات جنگ به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در این بین جنگ هشت ساله دفاع مقدس با تمام جنگ‌ها متفاوت بود زیرا در این جنگ ما از تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم‌.

وی نظام انقلاب اسلامی ایران را ریشه‌دار دانست و خاطرنشان کرد: فرماندهی امام خمینی(ره) در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نحوی بود که همه را در جنگ مشارکت داده بودند و از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، استاندار، فرماندار، بازاری، روحانی و آحاد مختلف مردم شهید تقدیم این نظام شده است.

حزنی تعداد عملیات‌های دوران دفاع مقدس را ۱۶۳ عملیات شامل ۱۹عملیات بزرگ، ۱۹ عملیات متوسط و بقیه عملیات‌های کوچک دانست و اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هر هفت ماه یک‌بار عملیات علیه دشمن صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه تاریخ دوران دفاع مقدس همه‌چیز از جمله خیانت‌، حمایت‌ و پشتیبانی‌ها را در خود دارد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس کشورهایی نظیر شوروی، آمریکا، آلمان، شیلی، برزیل، انگلیس و حوزه خلیج عرب و در رأس آنها کویت بزرگ‌ترین حامی جنگ علیه ایران بودند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا سپاه، میانگین سن شهدای دوران دفاع مقدس را ۲۲ سال عنوان کرد و یادآور شد:۷۱ درصد از شهدا مجرد بودند و ۷۵ درصد شهدا اسم ائمه اطهار به‌ویژه اسم‌های محمد و علی را داشتند.

وی تعداد شهدای زن دوران دفاع مقدس را ۴ هزار و ۳۶۳ تن و تعداد زنان جانباز نیز ۵ هزار تن ذکر کرد و گفت: این شیر زنان قهرمان دوشادوش پدران، شوهران و برداران خود در روزهای نخست جنگ تحمیلی علیه ایران از سوسنگرد و شهرهای آبادان جانانه دفاع کردند.

حزنی تعداد شهدای مفقودالاثر دوران دفاع مقدس را ۲۵ هزار نفر بیان کرد و یادآور شد: شهدای دوران دفاع مقدس بی‌ریا، بی‌ادعا و معصوم بودند که با نقره‌ داغ کردن ابرقدرت‌های شرق، غرب و حوزه خلیج‌فارس، محیطی پاک و سالم برای ادامه حیات ما در ایران اسلامی به وجود آوردند.

Share