دیدار صمیمی انجمن شعر گیلان با فرماندار شهرستان رشت

جلسات ادارای نباید نمایشی صرف باشند | انجام ندادن یک کار ضعیف بهتر از انجام آن است

فرماندار شهرستان رشت گفت: جلسات ادارای ما نباید نمایشی صرف باشند و باید حتما به یک خروجی و نتیجه تاثیرگذاری منتهی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیروس شفقی، فرماندار شهرستان رشت ظهر امروز با اعضای انجمن شعر استان دیداری داشت که در این جلسه گفت:  زمان برای اهل ادب و هنر بسیار گرانقدر است و چه بسا در این زمانی که در این جلسه حضور دارید، می توانستید به خلق اثری نو و ماندگار در عرصه علم و فرهنگ بپردازید و از تخصیص وقت گرانبهایتان برای دیدار با این خادم  ملت تقدیر و تشکر می کنم.

وی افزود: شهرستان رشت، خیلی از اولین ها را در تاریخ کشور در پیشینه خود دارد و یکی از افتخارات این استان، مشهور بودن گیلان به داشتن فرهنگی غنی است که یادگار پیشینیان ماست.

شفقی با اشاره به لزوم ارتقا جایگاه شهرستان رشت اذعان داشت:  درست است که گیلانیها از قدیم در زمینه شعر و ادب، شهره بودند و این توانایی ها روز به روز افزایش می یابد اما باید گسستگی ها و عدم وجود نقطه تعادل در این امر از طریق ما مسئولین برطرف شود.

وی افزود : ما دست نیاز به سوی شما دراز می کنیم که در صورتی که در روند انجام کارهای ما، نقیصه ای را احساس می کنید ، حتما به ما گوشزد کنید.

شفقی حضور خویش را در جمع شعرا و ادبا در تمامی دوران خدمت خویش، از بهترین لحظات شغلی خویش دانست و افزود: همیشه علاقه قلبی به مبحث شعر و ادب داشته و دارم و از هیچ گونه کمکی در زمینه ارتقای این مبحث کوتاهی نخواهم کرد.

وی گام اول در به ثمر رسیدن یک کار هنری را ذوق و شوق ذاتی هر شخص دانست و گفت: حمایتهای مادی و معنوی هم لازمه ی کار است و با استمرار نشستهای اینچنینی می توانیم به یک نقطه مشترک در جهت تعامل و پیشبرد اهدافمان در این کار فرهنگی مهم برسیم .

وی افزود : انجام ندادن یک کار ضعیف بهتر از انجام آن است چرا که نباید باعث از بین رفتن غنای ادبی این سرزمین و همه زحمات پیشینیان این سرزمین شود.

فرماندار شهرستان رشت بر اداره علمی شهرستان تاکید نمود و افزود: لازمه اداره علمی شهرستان ، استفاده از نقطه نظرات اندیشمندان و افراد علمی ست و تلفیق افراد علمی با مدیران اجرایی می تواند به خروجی بسیار موثری منجر شود و البته فرهنگ هم از این مقوله جدا نیست.

وی افزود: جلسات ادارای ما نباید نمایشی صرف باشند و باید حتما به یک خروجی و نتیجه تاثیرگذاری منتهی شوند.

فرماندار شهرستان رشت همچنین افزود: انشالله در سال آینده، حداقل هزینه چاپ آثار یکی از شاعران و یا مجموعه ای از اشعار منتخب شعر را از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان متقبل خواهم شد.

شفقی با اشاره به لزوم ارتقای جایگاه استان گیلان به عنوان یک استان مرزی گفت: شما نباید خود را  تنها محدود به شهرستان و استان کنید و باید راهی پیدا کنید تا از پتانسیلهای موجود استفاده کرده و در راه تعالی فرهنگ این استان در ابعاد فرامرزی بکوشید.

شفقی افزود: من به عنوان فرماندار، متولی هماهنگی و نظارت بر کار ادارت شهرستان رشت هستم و یقینا به جهت هماهنگی بیشتر در بین ادارات مرتبط شهرستانی در حوزه کاری فرهنگ متناسب با نیازها و برنامه های فرهنگی شما تلاش خواهم کرد.

Share