مدیران آموزشگاه های موسیقی؛

جشنواره فرهنگی هنری فجر ویترینی برای عرضه هنر است

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید با اشاره به اینکه باید یک واحد درسی در مدارس به موسیقی اختصاص یابد، گفت: یقیناً پرداختن به موسیقی موجب ایجاد انگیزه و آرامش روان برای جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری فجر ویترینی برای عرضه هنر است، افزود: جشنواره فرهنگی هنری فجر همانند ویترینی است که هنرمندان از طریق آن می‌توانند آثار خود را بهترین وجه به نمایش بگذارند.

امیر علوییون با اعلام این مطلب در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری فجر اظهارکرد: آموزشگاه موسیقی خورشید در سال ۹۲ باهدف ارتقای هنر در سطح گیلان تأسیس شد.

وی افزود: در این آموزشگاه کلیه سازهای سنتی و کلاسیک و سرودهای انقلابی آموزش داده می‌شود.

علوییون هنر را بهترین سرگرمی و تفریح دانست و تصریح کرد: بنده معتقدم هنر و موسیقی به جامعه نشاط می بخشد و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سلامت داشته باشیم باید هنر به ویژه موسیقی را در جامعه گسترش دهیم.

مدیر آموزشگاه موسیقی خورشید با اشاره به اینکه باید یک واحد درسی در مدارس به موسیقی اختصاص یابد، گفت: یقیناً پرداختن به موسیقی موجب ایجاد انگیزه و آرامش روان برای جامعه می‌شود.

امیر علوییون ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره فرهنگی فجر خاطرنشان کرد: این جشنواره دومین سال است که در رشت برگزار می گردد و برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی می‌کنم و معتقدم این اقدام موجب ارتقای هنر در بین هنرمندان و ایجاد انگیزه در بین هنر جویان می‌شود.

مصطفی گلشن، مدیر آموزشگاه موسیقی گلشن نیز با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فجر انگیزه هنرمندان را را برای ارائه آثار بهتر افزایش می‌دهد، اظهار داشت: آموزشگاه موسیقی گلشن سال ۹۳ تأسیس و طی آن اقدامات آموزشی در زمینه موسیقی در آموزشگاه بطور جدی وحرفه ای دنبال شد.

گلشن با اشاره به اینکه ذات هنر ارائه دادن است، تصریح کرد: در آموزشگاه موسیقی گلشن سازهای مختلف ایرانی ازجمله سه تار، نی و سازهای کلاسیک شامل پیانو و… آموزش داده می‌شود.

مدیر آموزشگاه موسیقی گلشن با اشاره به اینکه پذیرش هنرجو محدودیت سنی ندارد گفت: در آموزشگاه موسیقی گلشن هنرجویان کودک و بزرگسال حضور دارند و مشغول فراگیری موسیقی هستند.

وی موسیقی را یکی از علوم دانست و افزود: یادگیری علم موسیقی سختی‌های خاص خودش را دارد و نباید انتظار داشته باشیم که طی مدت دو الی سه ماهه بطور کامل آن را فرا گرفت.

وی در پایان خواستار حمایتهای مالی از شرکت کنندگان در جشنواره فرهنگی و هنری فجرشد.

لازم به ذکر است دومین جشنواره فرهنگی هنری فجر از دهم لغایت ۲۲ بهمن ماه در مجتمع خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار می گردد.

 

Share