رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

جذب ۶۹ پروژه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد انزلی

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان از جذب ۶۹ پروژه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دوران پسابرجام خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان از جذب ۶۹ پروژه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در دوران پسابرجام خبر داد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح سرمایه گذاری در یک سال گذشته توسط این سازمان جذب شده در خصوص حجم سرمایه گذاری اعلام شده از سوی شرکتهای فوق گفت: میزان سرمایه گذاری جذب شده ۲۳۷۷ میلیارد تومان می باشد.

مسرور در ارتباط با حوزه های فعالیت سرمایه گذاری های جذب شده از سوی سازمان متبوع خود اظهار داشت: در حوزه تولید، زیرساخت های بندری، شرکت هایی در بخش های ساخت اسکله، سیلو،انبار سرپوشیده، مخازن سوخت ،تجهیزات الکترونیک، مکمل های سوخت، تجهیزات پزشکی، بهداشتی و پتروشیمی، تولید ماشین آلات از جمله دستگاه دیاگ خودرو، محصولات دارویی، پرینترهای صنعتی، تولید پوشاک، پارچه های نانو و ظروف اُپال بهمراه ساخت نیروگاه chp و تولیدات شرکت های دانش بنیان در این منطقه جذب شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی فرآوری محصولات کشاورزی و غذایی را دیگر حوزه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری جذب شده بیان داشت و افزود: در حوزه های خدماتی می توان به پروژه های سرمایه گذاری در زمینه احداث گردشگری ،دهکده سلامت، مجموعه آموزشی-فرهنگی و ورزشی، مجتمع ها و مراکز تجاری-نمایشگاهی، مجموعه اقامتی-تفریحی و نمایشگاه خدمات پس از فروش خودرو، اشاره نمود.

وی در ادامه توضیحات خود تصریح کرد که تعدادی از شرکت های جذب شده طی یک سال اخیر وارد مرحله تولید محصول شده و بخش عمده شرکت ها در مرحله ساخت و تکمیل پروژه خود می باشند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اعمال معافیت ها و مزایای قانونی مناطق آزاد، افزایش و ایجاد زیرساخت ها، توسعه و بهبود فضای کسب و کار در سطح منطقه از طریق کاهش بوروکراسی اداری، برگزاری نمایشگاه، همایش و نشست های تخصصی در حوزه های سرمایه گذاری در مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه، اقدامات انجام شده در ارائه بسته های حمایتی متنوع به سرمایه گذاران و فعالسازی واحدهای  راکد صنعتی و تجاری در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را می توان از جمله مهمترین دلایل دست یابی به این موفقیت اعلام کرد.

Share