در جلسه امروز شورا

تکرار مکررات باقری خطیبانی؛ نمی‎گذارم جلسه هفته آینده شورا برگزار شود!

باقری خطیبانی گفت: من نمی‎گذارم جلسه هفته آینده شورا برگزار شود تا این قضیه روشن شود که افراد نا آگاه و ضدتوسعه در شورا چه کسانی هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نیکومنش نودهی نایب ریس شورای شهر رشت که در غیاب مسعود کاظمی ریاست جلسه صبح امروز را برعده داشت با عذرخواهی از اصحاب رسانه بابت تاخیر در جلسه اظهار کرد: ۱۶ بهمن ماه رونمایی از یادمان شهدای نورانی و انصاری برگزار می شود و از اصحاب رسامه میخواهم که در این مراسم حضور پیدا کنند.

فرهاد شوقی نیز به تاخیر اعضا در برگزاری جلسه اشاره کرد و گفت: از همه میخواهم که به موقع حضور بهم رسانند نه با یک ساعت تاخیر. وقت برای همه ارزشمند است و تاخیر در برگزاری جلسات صورت خوشی برای پارلمان شهری ندارد.

تکرار مکررات باقری خطیبانی

محمود باقری خطیبانی نیز که پس از بازگشت از سوریه عموما در تمامی جلسات شورا به عنوان ناطق حضور دارد در این جلسه نیز اظهار کرد: سه ماه و نیم است که حق و حقوق کارگرها پرداخت نشده است.
باقری خطیبانی به تغییرات جدید سازمانی در شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: مدیر یکماه عزل میشود آیا شهرداری قربانگاه است.

وی با گلایه از عملکرد شورای چهارم رشت گفت: حتی نمی‌توانیم شهرنتهای بانک شهر را برداریم.

این عضو شورا بار دیگر سخنان چند ماه اخیر خود را تکرار کرد و با بیان همان جملات همیشگی گفت: چطور میشود که شهرداری پول کارگر ندارد اما میخواهد سپیدرود را آن هم در نزدیک انتخابات بخرد.

باقری به پلمپ یک ساختمان هم اشاره کرد و افزود: نمیشود بدون حکم قضایی ساختمان پلمپ شود.

وی بار دیگر از شهردار رشت خواست تا باج ها گیرها را معرفی کند و افزود: شهردار به چه کسی میگوید ضد توسعه؟

نمی‎گذارم جلسه هفته آینده شورا برگزار شود

این عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: من نمی‎گذارم جلسه هفته آینده شورا برگزار شود تا این قضیه روشن شود که افراد نااگاه در شورا چه کسانی هستند.

باقری در ادامه به بودجه شورا هم اشاره کرد و گفت: بودجه سال گذشته ۸۴۰ میلیارد تومان بود اما از این بودجه فقط ۳۰ درصد تحقق یافته اما چطور میشود که بودجه هزار و دویست میلیاردی برای امسال ارائه می دهد؟

وی در ادامه سخنان چندماه اخیر خود را مجددا تکرار کرد و گفت: از همه می‎خواهم که شهردار بیایید و بگوید که چه کسی ضد توسعه و نا آگاه هستند.

باقری خطیبانی در ادامه گفت: آقای رضای رسولی در جلسه استیضاح گفتند که «عده ای منافع انها در شهرداری است». همین الان بگویید که آنها چه کسانی هستند.

این عضو شورا اظهار کرد: خواهش میکنم چیزی را تصویب نکنیم. شش ماه از تصویب جمع آوری بانک شهر میگذرد اما الان لایحه آمده تا شهرنت های بانک شهر جمع آوری نشود.

انصراف رضا رسولی از ارائه نطق

گفتنی است رضا رسولی دیگر عضو شورا از نطق خود انصراف داد و اظهار کرد:  به خاطر تاخیری که در برگزاری جلسه رخ داد از نطق خودم انصراف میدهم.

مصوبات امروز شورا

همچنین در این جلسه لایحه نصب نت شهرهای بانک شهر در صحن شورا اعلام و بحث دو فوریت آن به رای گذاشته شد.

امیرحسین علوی مخالف دو فوریت لایحه صحبت خود را با سوره ناس شروع کرد و گفت: این نت شهر ها خدمات خوبی ارائه میدهد اما اول کارشناسی رسمی قضایی انجام شود و بعد وارد کمیسیون شود بنابراین با دو فوریت آن صد درصد مخالف هستم.

عباس صابر نیز گفت: به شورا ابلاع شده بود که ارائه مکان های عمومی به دکه های خصوصی خلاف است آیا این هم شامل آن قانون میشود؟

در نهایت پس از رای گیری دوفوریت و یک فوریت رای نیاورد و لایحه به صورت عادی مطرح خواهد شد.

همچنین طرح جهاد درختکاری با عنوان هر شهروند یک نهال رای آورد.

دستور دوم حمایت مالی از آرش قوامی پور جهت شرکت در فستیوال نانوتکنولوژی در آمریکا بود که این لایحه با توجه به دستورات جدید ترامپ مسکوت ماند.

گفتنی است در جلسه امروز شورا متاسفانه شاهد غیبت و تاخیر طولانی مدت برخی اعضای شورای شهر در جلسه بودیم(جزئیات بیشتر)

Share