روابط عمومی سازمان خبرداد

تکذیب درگیری یکی از مدیران شرکت خدمات مسافربری با نیروهای انتظامی و شهرداری رشت

هیچ ضرب و شتمی صورت نگرفته و مامورین انتظامی صرفا بخاطر جلوگیری از پاشیدن بنزین از طرف مدیر شرکت به روی خودش، کانکس، عوامل شهرداری و مامورین انتظامی، ناچارا وارد عمل شدند تا از اقدام مخاطره امیز این شخص جلوگیری نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز گذشته خبری مبنی بر ضرب و شتم یکی از مدیران شرکت خدمات مسافربری در رسانه ها منتشر شد که در آنها به ورود شبانه ماموران شهرداری و ضرب و شتم یکی از اعضای هیات مدیره به دلیل مقاومت در برابر جمع آوری کانکس اشاره شد.

در همین راستا روابط عمومی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت توضیحاتی ارائه کرد:

– اداره کل حمل و نقل پایانه های استان گیلان فعالیت شرکت مسافربری حیران صبا را در پل بوسار بصورت مکتوب غیرقانونی اعلام کرده و محل فعالیت قانونیش پایانه جنوب در میدان گیل عنوان شده است.

– کانکس این شرکت بدون هماهنگی با شهرداری رشت در محل فعلی مستقر و سبب مزاحمت برای تردد سایر خودروها شده بود.

– این شرکت دارای تعهد محضری است که با اعلام شهرداری رشت بنا به هردلیلی اقدام به جابجایی کانکس (سازه پیش ساخته) نماید که علی رغم صدور دو اخطار برای جابجایی سازه ممانعت نموده که شهرداری رشت راسا با هماهنگی عوامل انتظامی وارد عمل شد.

– هیچ ضرب و شتمی صورت نگرفته و مامورین انتظامی صرفا بخاطر جلوگیری از پاشیدن بنزین از طرف مدیر شرکت به روی خودش، کانکس، عوامل شهرداری و مامورین انتظامی، ناچارا وارد عمل شدند تا از اقدام مخاطره امیز این شخص جلوگیری نمایند.

ضرب و شتم مدیر شرکت خدمات مسافربری

گفتنی است گیل خبر در همین رابطه نوشته بود: شرکت مسافربری حیران صبا که در پل بوسار رشت قرار دارد با مجوزات قانونی زمین متعلق به بنیاد مستضعفان را اجاره و اقدام به توسعه آن کرده است. با این حال کارکنان این شرکت با وجود دریافت مجوز ساخت سازه پیش ساخته از سوی شهرداری و مجوز لازم از سازمان حمل و نقل بار و مسافر و خرید خودرو، با حکم جمع آوری آن روبه رو شدند و ماموران شهرداری با ورود شبانه به ملک خصوصی و بدون ارایه حکم، با مقاومت یکی از اعضای هیات مدیره جهت جمع آوری مجبور به درگیری می شوند که در نهایت این فرد به بیمارستان منتقل می شود.
خواهر شهید فتحی فر و همسر آقای حقگو که پس از این درگیری به بیمارستان منتقل شده در گفت و گو با گیل خبر می گوید: ما این ساختمان را با پرداخت ماهیانه سه میلیون تومان اجاره کرده ایم ، خود شهرداری به ما مجوز داده است که ساختمان پیش ساخته خودمان را نصب کنیم، برای همین شوهرم این اقدام آن ها و ورود شبانه به ملک خصوصی بدون ارایه حکم را غیرقانونی می دانست و در برابر آن ها مقاومت کرد که متاسفانه به مصدومیت وی منجر شد.
وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره علت های این حادثه گفت: این زمین توسط شهرداری به همسایه ما به صورت غیرقانونی اجاره داده شده و آن ها در حالی که تنها مجوز مینی بوسرانی داشتند قراداد دو منظوره کردن آن را بسته اند. این در حالی است که این زمین توسط بنیاد مستعضفان به ما داده شده و به آن ها زمینی داده نشده است.
متاسفانه گفته می شود یکی از اعضای شورای شهر رشت با فشار به شهرداری درخواست ابطال مجوز قانونی کانکس این شرکت را داده است و قصد حمایت از افراد دیگر را در این مساله دارد اما سوالی که در این حادثه ذهن شهروندان را به خود مشغول می کند این است که شهرداری رشت چگونه پس از اعطای مجوز و سرمایه گزاری اشخاص،اقدام به چنین کاری کرده است و سوال مهمتر اینکه چه کسانی در پشت پرده تصمیمات شهرداری،با فشار به سازمان حمل و نقل بار و مسافر و مدیران شهرداری موجب این یورش شبانه گردیده اند؟! شاید برخی از پرده نشینان شورا مصالح شخصی خود را ارجحتر از مجوز قانونی شهرداری و شهروندان رشت می دانند.

Share