در مذاکرات روس ها با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی عنوان شد

از صادرات آبزیان تا انقعاد تفاهمنامه همکاری بندر آروم آدا روسیه با مجتمع بندری کاسپین

رضا مسرور با اشاره به ظرفیت های بالای مبادلات دو کشور ایران و روسیه بر لزوم ارتقای سطح آن از طریق تأمین نیازهای دو طرف تصریح کرد و گفت: آمادگی خود را برای فرآهم سازی زمینه توسعه همکاری های بخش خصوصی دو طرف اعلام می داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پیش از ظهر امروز کنستانتین الکسی یف سرکنسول روسیه در استان گیلان بهمراه رفات تاگرویچ آسانوف نماینده آژانس فدرال ماهیگیری این کشور در نشستی با مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص فرآوری و صادرات آبزیان (ماهیان) دریای خزر در محدوده این منطقه جهت صادرات به روسیه و کشورهای حاشیه خزر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار که مهندس اسحاق شعبانی مدیرکل شیلات استان گیلان و جمعی از مدیران وزارتخانه جهاد کشاورزی و معاونین سازمان حضور داشتند در خصوص تولید و فرآوری محصولات مشترک با شرکت های ایرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی دو کشور و بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی مذاکره شد و طرف روسی با مزایا و معافیت های قانونی سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی و توانمندیهای این منطقه در حوزه شیلات و آبزی پروری آشنا شدند.

بر این اساس مقرر شد در آینده نزدیک با بازدید مدیران شرکت های تولیدی حوزه شیلات روسیه از منطقه، زمینه های عملیاتی نمودن این توافق جهت صادرات آبزیان و محصولات تولیدی و فرآوری شده به کشور روسیه و سایر بازارهای منطقه ای و اروپایی مهیا شود.

گفتنی است احداث کارخانه بسته بندی و کنسرو ماهی و همچنین صنایع فرآوری فیله ماهی براساس استانداردها و بسته بندی مورد اقبال بازار روسیه در اولویت این  سرمایه گذاری مشترک قرار گرفت.

انقعاد تفاهمنامه همکاری بندر آروم آدا روسیه با مجتمع بندری کاسپین

رمضان یونس اف، مالک بندر خصوصی آروم آدا آستارخان روسیه در دیدار با مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان خواستار انعقاد پروتکل همکاری دو جانبه با مجتمع بندری کاسپین برای فعالسازی کریدور شمال جنوب و توسعه مبادلات تجاری  دو کشور شد.

در این نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان با استقبال اقدامات و همکاریهای مشترک ایران و روسیه برای عملیاتی سازی کریدور شمال جنوب ، مزیت ها و مشخصات فنی مجتمع بندری کاسپین را تشریح نمود و اظهار داشت: این مجتمع بندری به منظور توسعه مراودات و صادرات به  روسیه , کشورهای حاشیه خزراحداث شده و دو پست از مجموع پنج پست فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی به تجزیه و تحلیل فرصت های ترانزیت کالا میان کشورهای حاشیه دریای خزر و جنوب خلیج فارس به خصوص در زمینه غلات پرداخت و افزود: یکی از برنامه های این سازمان تبدیل شدن به بورس کالا و غلات کشورهای منطقه می باشد و در همین راستا، احداث ۱۲۰ هزار تن سیلو از سوی بخش خصوصی را در دست اقدام داریم.

مهندس رضا مسرور با اشاره به ظرفیت های بالای مبادلات دو کشور ایران و روسیه بر لزوم ارتقای سطح آن از طریق تأمین نیازهای دو طرف تصریح کرد و گفت: آمادگی خود را برای فرآهم سازی زمینه توسعه همکاری های بخش خصوصی دو طرف اعلام می داریم.

در ادامه رمضان یونس اف به تشریح ویژگی های بندر خود پرداخت و با بیان اینکه هم اکنون در چهار پست اسلکه این بندر، سالیانه در حدود سه میلیون تن کالا حمل و نقل می شود، اضافه کرد: در طرح توسعه دو پست اسکله و ترمینال های کالاهای فله ای ایجاد می شود و با بازدیدهایی که از بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین انجام شده و توافقاتی که با انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی برای حمل و نقل کالاصورت گرفته، برای انعقاد توافقنامه های ایجاد خطوط دریایی، کاهش عوارض و برقراری خطوط کانتینری آمادگی کامل داریم.

گفتنی است در این دیدار علاوه بر معاونین و مدیران سازمان، سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی، مدیران سازمان توسعه تجارت کشور حضور داشتند.

 

Share