استاندار گیلان خبرداد

تعطیلی ادارات شهرستان رشت و تلاش برای رفع مشکل خاموشی

استاندار گیلان گفت: تمامی نیروهای خدماتی و امدادی با تمام توان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر محمدعلی نجفی در گفتگوی زنده با واحد خبر صدا و سیما مرکز گیلان با قدردانی از تلاش نیروهای خدماتی و امداد رسان به مردم اظهار داشت : این عزیزان به منظور خدمت رسانی به مردم خوب گیلان از شب گذشته در آماده باش بوده و از سحرگاه امروز نیز با شدت بارش برف در جلگه مرکزی رشت و مناطق مختلف استان مشغول تلاش بی وقفه می باشند و انصافاً نیز به خوبی عمل کرده اند .

استاندار گیلان خواستار مشارکت بیشتر مردم به خادمین خود جهت خدمت رسانی به آنان شد و افزود : بر طبق گزارش هواشناسی تا کنون در حدود ۶۰ سانتی متر برف در برخی از نقاط جلگه ای باریده و پیش بینی هواشناسی بر این است که این مقدار می تواند تا ۸۰ سانتی متر افزایش یابد .

وی با بیان اینکه انشاء ا… تا ۲ ساعت آینده برف از مناطق آستارا و تالش به سمت رضوانشهر گذر کرده و در این مناطق متوقف خواهد شد افزود : امشب در جلگه مرکزی و شرق گیلان همچنان شاهد بارش برف خواهیم بود .

وی با بیان اینکه مردم نگران بارش های برف نباشند افزود : تمامی نیروهای خدماتی و امدادی با تمام توان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند .

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بخش انرژی استان قطعی وجود نداشت افزود : در بخش cng  و حوزه آبرسانی مشکلی وجود نداشته و بنزین ، نفت سفید و ارزاق به میزان کافی وجود دارد.

دکتر نجفی با بیان اینکه در پی بارش سنگین برف در حوزه برق رسانی نارسایی های به صورت مقطعی در برخی مناطق وجود داشت افزود : اکیپ های شرکت برق در حال رفع مشکل بوده و امیدوارم خاموشی این تعداد از مشترکین برق نیز برطرف شود.

استاندار گیلان از خاموشی در حدود ۸ هزار مشترک برق در این برف بر طبق گزارش شرکت توزیع برق خبر داد و افزود : عمده این خاموشی ها بدلیل قطع و مشکل در ترانس بوده که اکیپ های اعزامی در حال رفع مشکل هستند.

وی با بیان اینکه  در برف گذشته به دلیل سنگینی و رطوبت و سرعت باد بیش از ۱۸۰۰ تیر برق به زمین افتاد افزود: برای رفع مشکل شکستگی تیر برق ها به زمان نیاز بود .

نماینده عالی دولت در گیلان خاموشی برخی از مناطق در برف کنونی را بدلیل مشکل در ترانس شبکه عنوان کرد و افزود : امیدوارم با توجه به تلاش همکارانم در شرکت برق شاهد رفع هر چه سریعتر این مشکل باشیم.

استاندارگیلان از تعطیلی ادارات شهرستان رشت به جز ادارات خدمات رسان و امدادی در روز شنبه خبر داد و افزود: با توجه به سنگینی بارش برف و به منظور خدمت رسانی هر چه بهتر نیروهای عملیاتی و مدیریت شهری ، ادارات شهرستان رشت فردا تعطیل خواهند بود.

وی افزود : برای ادارات سایر شهرستان ها نیز با توجه به آخرین اطلاعات ارسالی از سوی فرمانداری ها  و سایر بخش ها  تصمیم گرفته و انشاء ا… تا ساعت ۲۳ امشب اطلاع رسانی خواهد گردید .

Share