همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در پارک مسکن مهر رشت

جلایی از برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ۲ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: مسکن مهر رشت نیاز به یک قطب معنوی و فرهنگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایکنا، رسول جلایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان به همراه سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت روز گذشته، ۲۵ بهمن از محل تدفین شهدای گمنام واقع در قطعه ۸۲ پارک مسکن مهر رشت بازدید و جانمایی کردند.

رسول جلایی در حاشیه این بازدید از برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ۲ شهید گمنام دفاع  مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در مسکن مهر رشت خبر داد و اظهار کرد: احساس کردیم مسکن مهر رشت نیاز به یک قطب معنوی و فرهنگی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرک در آینده باید جمعیت زیادی را در خود جای دهد، قطعا مزار شهدا در مناسبت های علمی، انقلابی و مذهبی محلی برای تجمع همه مردم به خصوص اهالی مسکن مهر رشت خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: بنا به پیشنهاد اهالی مسکن مهر رشت و همچنین تایید شهردار رشت و فرمانده سپاه شهرستان و بنیاد شهید، ما نیز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تصمیم گرفتیم این در خواست را بررسی کرده و تایید این مکان را به فرمانده کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و پیگیری نماییم.

نصب یادمان ۱۱۱ شهید در گیلان

حجت شعبانپور، معاون عمرانی استانداری گیلان اظهار کرد: رصد و ارزیابی فعالیت های حوزه دفاع مقدس از اولویت های شورای فرهنگی استان است.

وی افزود: در این رویکرد توجه به فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف به صورت جدی دنبال می شود تا در برنامه سال ۹۶ نسبت به این گزارش ها و در مواجهه با چالش ها برنامه ریزی شود.

معاون عمرانی استانداری گیلان نصب یادمان شهدا در شهرستان های گیلان را از اهم برنامه های این حوزه و در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت خون شهدا دانست.

شعبانپور از نصب یادمان ۱۱۱ شهید در گیلان در ۳۹ نقطه استان گیلان برای ۱۱۱شهید استان خبر داد و گفت: ۲۰ یادمان در ۲۰نقطه از استان نصب شده است.

وی با اشاره به نصب ۳ یادمان شهدا در سه نقطه از استان همزمان با دهه فجر، تاکید کرد: تا پایان سال جاری دو یادمان دیگر نصب خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۴ نقطه نصب یادمان شهدای سال های ۹۴ و ۹۵ باقی مانده است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسد.

Share