تشریح آخرین وضعیت تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با انتقاد از آن‌چه «فشار برخی برای عزل مدیر عامل فعلی بانک سرمایه» خواند، گفت: در واکنش به این موضوع نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش نوشته و از این اقدام غیر عرفی و غیر قانونی با هدف انحراف در جریان تفحص انتقاد کردم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، جبار کوچکی نژاد در تشریح آخرین اقدامات هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: در حال حاضر برخی باندهایی که در اختلاص در بانک سرمایه نقش داشتند، برای عزل مدیر عامل بانک سرمایه فشار می‌آورند، آن هم فردی که طبق بررسی‌های ما هیچ فسادی نداشته اما به دلیل همکاری با هیات تفحص و قاضی پرونده و حتی شکایت از اختلاص کنندگان به دنبال عزلش از بانک سرمایه و تلافی هستند.

وی توضیح داد: پرونده مدیر عامل فعلی بانک سرمایه مشکلی ندارد، اما این افراد می‌خواهند جهت انحراف تفحص فردی را عزل کنند که خودش علیه سوءاستفاده کنندگان از اموال عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان شکایت کرده است، چون با شکایت دست قاضی دادگاه برای رسیدگی به جرائم بازتر می‌شود. این افراد می‌خواهند این فرد از بانک سرمایه برود،‌ حال آنکه آن ها حق این کار را ندارند و تنها می‌خواهند با انجام چنین اقداماتی روند تفحص را کند کنند.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: در همین راستا نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی و رئیس آموزش و پرورش در انتقاد به این اقدام غیر عرفی و غیر قانونی نوشته‌ایم چون بانک سرمایه وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان است و طبق قانون وزیر آموزش و پرورش بیشترین سهام این صندوق را دارد باید پیشنهاد تغییر مدیر بانک سرمایه را به رئیس کل بانک مرکزی بدهند که طبق شنیده‌های ما چنین پیشنهادی داده شده و مراحل را طی کردند، اما ما نامه اعتراضی نسبت به این کار درست در این مقطع زمانی نوشته‌ایم که هنوز جوابی به ما نداده‌اند و به نظر می رسد که همچنان در تلاطم هستند.

کوچکی نژاد درباره سایر اقدامات هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با توجه به ورود قوه قضائیه و سازمان بازرسی به پرونده بانک سرمایه ما تقریبا به جمع بندی در این رابطه رسیده‌ایم و اکنون تمرکزمان بر شرکت های تابعه بانک سرمایه است. چون به تازگی اطلاع پیدا کردیم که این بانک دارای شرکت هایی است که احتمالا فسادهایی نیز در آن شرکت ها رخ داده است.

به گفته وی در حال حاضر این هیات کار تحقیق و تفحص را در شرکت سرمایه‌گذاری و ساختمانی معلم و پترو معلم و ماشین سازی اراک و سایر شرکت های تابعه بانک سرمایه انجام می دهند که امیدواریم گزارش نهایی تفحص را تا قبل از اردیبهشت ماه به صحن مجلس ارائه کنیم.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به متهمان و مظنونین این پرونده گفت: قاضی پسندیده روند کاری‌اش را انجام می دهد،‌ اما چون این پرونده عمومی و دارای لایه‌های بسیاری است در هر مرحله ممکن است بازداشت‌هایی صورت گیرد و یا افراد با قید وثیقه آزاد شوند.

Share