معاون وزیر راه و شهرسازی

تامین اعتبارات لازم برای اجرای نظرات محیط زیست در کنارگذر انزلی بسیار سخت است

خادمی گفت: اگرچه توافقات لازم با محیط زیست صورت گرفته ولی تامین اعتبارات لازم برای اجرای نظرات محیط زیست بسیار سخت و سنگین است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه رئیس کمسیون عمران مجلس از پروژه های ریلی و جاده ای گیلان بازدید کرد.

خادمی با اشاره به بازدید خود از پروژه آزاد راه قزوین به رشت در محدوده منجیل به رودبار اظهار کرد: این مسیر با پیشرفت قابل قبولی رو به اتمام است و گلوگاهی که مردم ساعتها در محدوده منجیل به دلیل دوخطه بود شاهد ترافیک شدید بودند درحال رفع است.

وی با اشاره به سختی پروژه از قبیل احداث تونل اظهار کرد همکاران ما دارند تلاش می کنند که این مسیر تا پایان سال به بهره برداری برسد تا مردم در ایام عید، با سرعت مناسب و ایمن به شمال سفر کنند.

خادمی از صرف هزینه ۲۰۰میلیارد تومانی برای سه و نیم کیلومتر اول خبرداد و گفت: برای ۸کیلومتر باقیمانده که بیشتر در محدوده مسکونی است ۷۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه به بازدید خود از کنار گذر انزلی، کنارگذر لنگرود و سایر پروژه های راه گیلان اشاره کرد و گفت: کنار گذر انزلی با توجه به واقع شدن در محدوده تالاب انزلی و شرایط ویژه آن به دلیل احداث پل ها خاص است و از نظر اعتبارات و هزینه های پروژه ای نیز سنگین است.

وی افزود: این پروژه ۱۶ کیلومتر طول دارد که دو کیلومتر آن به صورت ۴ خطه است و نیاز به پل سازی دارد و برنامه ریزی شده تا بتوانیم با استفاده از پیمانکاران جدید روند پروژه را از حالت فعلی خارج کنیم.

خادمی دلیل اصلی توقف پروژه را عبور از تالاب و دلایل محیط زیستی دانست و گفت: این پروژه حدود ۱۴ سال متوقف بوده و علاوه برآن پل سازی به ما تحمیل شده که هزینه بسیار بالایی دارد و ۴ کیلومتری که بصورت رفت و برگشت در تونل خواهد بود و به ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز به اعتبار دارد.

وی افزود: اگرچه توافقات لازم با محیط زیست صورت گرفته ولی تامین اعتبارات لازم برای اجرای نظرات محیط زیست بسیار سخت و سنگین است.

گفتنی است در این جلسه همچنین در رابطه با پرداخت مطالبات معوقه کارگران تصمیماتی اتخاذ شد.
غلامعلی جعفرزاده

Share