فرماندار تالش خبرداد

تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تالش در دهه فجر

فرماندار تالش در پایان گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن جشن انقلاب و تاسیس این شرکت تعاونی خواهد بود و تالش اولین شهرستانی خواهد بود که با حداقل یک هزار عضو این شرکت در آن به ثبت می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید عیسی مهدوی فرماندار تالش صبح امروز در دومین جلسه تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان تالش گفت: تعاون و شرکتهای تعاونی موجب ایجاد روح عمومی در میان مردم می شوند و رسالت بزرگی در همدلی میان مردم دارند.

فرماندار تالش تبدیل فعالیتهای خرد به کلان را از جمله مزیتهای این نوع از شرکتها ذکر کرد که برکات زیادی در سطح جامعه دارد.

مهدوی از عضویت ۳۳۱ تن در حال حاضر در شهرستان تالش خبر داد و افزود: این افراد مبلغ ۶۲ میلیون تومان را در ابتدای کار به عنوان مبالغ خرید سهام واریز کرده اند.

وی با قدردانی از حسن محمدپور برای عضویت ۲۰۰ تن از کارکنان شهرداری و پرداخت مبلغ خرید سهام آنها از حساب شهرداری از بخشداران خواست تا ۴۰۰ تن را در بخشهای تابعه به عضویت این شرکت درآورند.

فرماندار تالش همچنین به تمامی شهرداران تاکید کرد که تعدادی از کارکنان خود را در این شرکتها عضو کنند.

مهدوی داشتن یک هییت مدیره خوب و قوی را یکی از عوامل مهم برای موفقیت چنین شرکتی ذکر کرد و افزود: شرکت توسعه و عمران شهر تالش نیز با داشتن کارنامه موفق در منطقه و تاسیس سورتمه ریلی تمام شائبه های مربوط به شرکت های تعاونی را ذهنها پاک کرد.

فرماندار تالش در پایان گفت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن جشن انقلاب و تاسیس این شرکت تعاونی خواهد بود و تالش اولین شهرستانی خواهد بود که با حداقل یک هزار عضو این شرکت در آن به ثبت می رسد.

تالش را پیشانی استان گیلان می‎دانم

محمود ایزد دوست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در این مراسم با قدردانی از رییس این اداره در تالش گفت: سفر کاری امروز در تالش روز خوبی برای من بود و به عنوان یک روزنامه نگار و نویسنده، تالش را پیشانی استان گیلان می دانم.

وی با اشاره به مقدمات تشکیل این شرکت در شهرستان رشت گفت: تاکنون ۵ هزار نفر در رشت عضو این تعاونی شده اند و این شرکت تا سه ماهه اول ۱۳۹۶ تاسیس خواهد شد که مرهون تلاشهای سید عیسی مهدوی، در زمان تصدی گری فرمانداری رشت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تعاونیها نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند و انجام بیشتر امور حمل و نقل کشور، تولید گوشت سفید و قرمز، فعالیتهای کشاورزی و صنایع دستی و … توسط این قبیل شرکتها انجام می گیرد.

 ایزد دوست از عضویت خانوادگی در بیشتر تعاونیها خبر داد و تصریح کرد: بیشتر انرژی این اداره کل صرف حل اختلاف میان اعضای این قبیل تعاونیها و مسایل حقوقی می شود.

وی همچنین گفت: مصوبه تشکیل شرکت توسعه و عمران در سال ۱۳۸۹ ابلاغ گردید که تاکنون اجرایی نشده بود.

وی افزود: استان گیلان ۵ شهرستان رشت، تالش، لاهیجان، سیاهکل، فومن و رودسر بصورت آزمایشی برای این کار انتخاب شده اند.

این مدیرکل بر استفاده از تمام ظرفیت استان برای تاسیس این شرکتها تاکید کرد و گفت: همه افراد در شهرستان تالش به جز مدیران دولتی می توانند وارد این عرصه شوند.

وی به حمایت قانونی مناسب از این شرکت اشاره کرد و گفت: خطر قرمز ما برای تشکیل این شرکت قانون است و مصوبات مربوط در هییت دولت و مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفته است.

این مقام دولتی ابقای مدیران شهرستانی را مشروط به تاسیس این شرکت ذکر کرد.

Share