سناریوی دود و چشمان مردم رشت!

بیانیه‌ی جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران درباره‌ی استیضاح تکراری شهردار رشت

ما امضاکنندگان این بیانیه به صراحت مخالفت خود را با استیضاح شهردار در موقعیت فعلی اعلام می کنیم و هشدار می دهیم که این اقدام مغایر منافع عمومی شهرمان است و دودش به چشم تمام شهروندان می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از اصحاب رسانه استان گیلان در حاشیه مطرح شدن دوباره استیضاح شهردار رشت بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

ما جمعی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان گیلان، به عنوان حلقه ی واسط بین مردم و مسوولین و همچنین چشمان بینای جامعه، وظیفه و رسالت حرفه ای خود می دانیم که – فارغ از جناح بندی های سیاسی و منافع فردی – در خصوص اراده ی “تکراری” و “قدیم” استیضاح متوالی اما بی نتیجه ی شهردار رشت، نکاتی را به اعضای محترم شورای شهر رشت متذکر شویم.
ما – در جایگاه نمایندگان افکار عمومی در خارج از ساخت”قدرت”- از آن ها می خواهیم که در استیضاح” محمدعلی ثابت قدم” به تمامی جوانب تصمیم شان و آثار سوء آن بیندیشند:
۱ – آیا استیضاح شهردار رشت،آن هم در آستانه ی پایان دوره ی چهارم شورای اسلامی شهر رشت، می تواند منتهی به رفع تمامی مشکلات نظر عمده و دیرین این شهر شود؟ آیا اعضای شورا، با استیضاح شهردار، به ما و شهروندان این شهر وعده می دهند که حقوق معوقه ی کارگران شهرداری به سرعت پرداخت شود و زین پس هم هرگز دستخوش تعویق نشود؟ یا فساد احتمالی و مورد ادعای برخی از اعضای شورا در شهرداری ریشه کن شود؟ آیا این استیضاح در کیفیت و کمیت آسفالت شهر تاثیر خواهد گذاشت؟ معضل ترافیک به کلی رفع خواهد شد؟ آیا شهردار آتی متعهد می شود پروسه ی حفاری های هدایت آب های سطحی ظرف چند ماه به سرانجام رسد؟…. یا بوی بد زباله های سراوان و مشکلات زیست محیطی آن به کلی مرتفع شود؟ استیضاح کنندگان به شهروندان چه تضمینی خواهند داد؟ آیا این تعهد را به شهروندان می دهند که بخش عمده ای از بدهی های مورد ادعا از سوی شهرداری را وصول کنند؟ یا اینکه با استیضاح شهردار منتظر پایان عمر شورای چهارم می نشینند و رشت نیز، هم چنان بر همان چرخ معیوب خود می گردد؟
۲- آیا اعضای موافق استیضاح شهردار رشت، به ما و سایر شهروندان این شهر تضمین می دهند با استیضاح شهردار طرح های نیمه کاره ی عمرانی و غیرعمرانی شهرداری روی زمین نماند و شهر به حال خود رها نشود؟ به خصوص که بسیار محتمل است اکثریت اعضای کنونی شورای شهر، چند ماه دیگر،”صندلی گردان”خود را در پارلمان شهر از کف می دهند و نیستند تا پاسخگوی شرایط ناشی از فردای بعد از استیضاح شهردار فعلی باشند.
۳- اعضای شورای شهر رشت در قبال استیضاح محمدعلی ثابت قدم، یک نکته ی مهم دیگر را هم مدنظر قرار دهند: اگر تحولات ایجاد شده توسط شهردار فعلی – با تمام نواقص و معایبی که دارد و انتقاداتی که بر کارکرد و منش وی وارد می دانیم – با رفتنش مسکوت بماند و وضع شهر به روال گذشته اش برگردد و به کما برود، بدون تردید اعضای موافق استیضاح شهردار باید توانایی پاسخ گویی به پرسش های مکرر جامعه ی رسانه ای، شهروندان و مطالبه گری مردم رشت را در آینده داشته باشند.
در پایان ما امضاکنندگان این بیانیه به صراحت مخالفت خود را با استیضاح شهردار در موقعیت فعلی اعلام می کنیم و هشدار می دهیم که این اقدام مغایر منافع عمومی شهرمان است و دودش به چشم تمام شهروندان می رود.
وحید احمدی آرا،حامد اریب، وحیده اسماعیلی،سامان بدر،پیمان برنجی،لیلا پاکیزه،مزدک پنجه ای،آرمین تحویلداری، مریم حسین نیا،بهراد ذاکری، بهنام ربیع زاده،فرشته رضایی، مریم رفیعیان، علی رمضانی کینچاه،کوروش رنجبر، زهرا رهنما،مهرناز زمین افشان، امیدژاله، حسن شکری کهن،سید حسین ضیابری، ژیلاطبسی،سروش علیزاده،مریم غلامپور،نرجس غلامپور،فرخنده فتحی،فهیمه فتحی،مسعود فتوحی،علی رضا فکوری،فرشاد قربانپور،مژگان فضلی،علی کریمی پاشاکی، علی کشت پرور، احمدرضا مبرا، بابک مهدی زاده،بهروز مهدیزاده،امین مهرآور، مجید همرنگ،سینا هوشمند

Share