حاجی پور مطرح کرد

به فکر بازار رشت باشید زیرا با جان و مال مردم در ارتباط است

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت گفت: در بحث آموزش نباید پولی ازمردم گرفته شود و مهمترین بخش آموزش و ایمن سازی باید بازار رشت باشد زیرا این منطقه باروت است

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در کمیسیون مشترک عمران و بودجه دو لایحه افزایش تعرفه خدمات آتش نشانی و ادغام سازمان های شهرداری رشت مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

در بررسی لایحه افزایش تعرفه خدمات آتش نشانی برای ساختمان های بالای هشت طبقه، بابک رمضانی مدیر عامل آتش نشانی شهرداری رشت گفت: دریافت تعرفه آتش نشانی از سال گذشته در عوارض ساختمانها دیده شده است که امسال این میزان تعرفه با توجه به ساخت و افزایش طبقات در رشت تغییر کرده است.

وی گفت: این تعرفه شامل خدماتی است که آتش نشانی در زمان حریق به ساختمانها ارائه میدهد و در بسیاری از استانهای کشور در حال اجرا می‎باشد.

در ادامه امیرحسین علوی با توجه به گزارش های مدیرعامل آتش نشانی گفت: این تعرفه ها باید از طبقه هشتم به بعد برای ساختمان های تجاری  افزایش پیدا کند.

شیرزاد در همین رابطه اظهار کرد: باید بحث ایمنی را جدی بگیریم و علوی در پاسخ گفت: این افزایش تعرفه ربطی به ایمنی ندارد فقط خدمات را شامل میشود.

به فکر بازار رشت باشید زیرا با جان و مال مردم در ارتباط است

در ادامه اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: در بحث آموزش نباید پولی ازمردم گرفته شود و مهمترین بخش آموزش و ایمن سازی باید بازار رشت باشد زیرا این منطقه باروت است. ایستگاهی که در بازار است عملا کاری نمیتوند انجام دهد. مهمترین بخش تجهیز آتش نشان ها است و باید در این زمینه کاری صورت گیرد.

وی افزود: بخشی  از برق بازار ترمیم شده اما به حد مطلوب نرسیده است. به فکر بازار باشید. این را به صراحت میگویم که این فقط وظیفه آتش نشانی نیست. فرمانداری باید نشستی بگذارد و از همه بخواهد تا شرکت کنند تا این مشکل را رفع نماید زیرا با جان و مال مردم در ارتباط است و بیشتر باید به این موضوع اهمیت دهیم.

بابک رمضانی نیز در ادامه اظهار کرد: مطالعات انجام و به فرمانداری ارسال شده اما زمانی بود که فرماندار عوض شده است. فقط شهرداری و آتش‌نشانی نمی‎تواند به تنهایی کاری انجام دهند بلکه سازمانهای دیگر نیز باید در این رفع مشکل همت کنند.

حکایت بودجه ای که پرداخت نشد

مریم گل احضار معاون برنامه ریزی شهرداری رشت نیز اظهار کرد: در بودجه ۹۵ کمک به سازمان آتش نشانی جهت خرید نردبان دیده شد اما تاکنون پرداخت نشده و در بودجه ۹۶ این موضوع از بخشنامه حذف شد.

رمضانی در تکمیل صحبت های گل احضار گفت: ۳۰ میلیارد برای بحران اختصاص پیدا کرده بود که با دستور استاندار ۵ میلیارد تخصیص یافت که از این مقدار فقط یک میلیارد در حال پرداخت است.

با عوارض دیوارکشی مخالفم

کارگرنیا دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد افزایش تعرفه خدمات آتش نشانی اظهار کرد: باید نگاه حمایتی به ساختمان های فرهنگی و ورزشی داشته باشبم. در ساختمان های تجاری افزایش تعرفه مشکلی ندارد چون دارای درآمد هستند اما ساختمان هایی که کار فرهنگی و ورزشی انجام میدهند نباید از چتر حمایتی خارج شود و تعرفه انها نباید در قالب ساختمانهای تجاری قرار بگیرد.

در ادامه جلسه کارگرنیا نسبت به گرفتن عوارض دیوارکشی اعتراض کرد و گفت: چرا برای دیوار گذاری عوارض میگیرید؟ اگر قرار است از هر زمینی که دیوار دور آن قرار بگیرد عوارض دریافت شود باید از همه زمین ها پول بگیرید و این با حرف ما تناقض دارد که میگوییم زمینها باید محصور شوند تا از ورود معتادین جلوگیری شود و بنده با این موضوع موافق نیستم.

گفتنی است در پایان لایحه افزایش تعرفه خدمات آتش نشانی ساختمان های بالای ۸ طبقه با موافقت اعضای کمیسیون تصویب شد.

Share