فرماندار شفت خبر داد:

بهره برداری از ۲ سایت اینترنت نسل ۴ تا پایان سال جاری در شفت

محمدرضا محسنی فرماندار شفت با بیان اینکه مردم منتظر اعلام دستاوردهای سفر وزیر دولت تدبیر و امید به این شهرستان هستند افزود: بهبود شبکه تلفن همراه و گسترش زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی از مهمترین مطالبات مردم این منطقه در بخش مخابرات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه پیگیری مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شفت عصر امروز با حضور فرزاد توکلی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان و نمایندگان شرکت همراه اول ،ایرانسل و رایتل در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا محسنی فرماندار شفت با بیان اینکه مردم منتظر اعلام دستاوردهای سفر وزیر دولت تدبیر و امید به این شهرستان هستند افزود: بهبود شبکه تلفن همراه و گسترش زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی از مهمترین مطالبات مردم این منطقه در بخش مخابرات است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم شفت در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند افزود: حفظ این ظرفیت نیازمند گسترش خدمات و زیرساخت ها در این مناطق است.

محسنی با بیان اینکه پوشش شبکه های تلفن همراه در شهرها و روستاها باید متوازن باشد افزود : ضعف اینترنت شهرستان شفت در جریان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن به خوبی آشکار شد.

وی با بیان اینکه مشکل آنتن دهی موبایل در روستای زیبای چناررودخان تا پایان خرداد ماه سال آینده برطرف خواهد شد افزود: آمادگی، ارداه و اهتمام  برای تسریع در اجرای این پروژه در شهرستان شفت وجود دارد.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه پوشش ضعیف شبکه تلفن همراه در روستاهای لاسک، لیفکوخندان و کیش خاله بخش احمدسرگوراب به زودی بازبینی خواهد شد افزود: خدمات رسانی به روستاهای مذکور جز تعهدات پیمانکار مربوطه است.

وی با بیان اینکه اینترنت ثابت خانگی با فناوری ۴G تا خرداد ماه سال آینده در روستاهای گیشم و چوبر به بهره برداری خواهد رسید افزود: با این روش بخش زیادی از مشکلات مردم این منطقه در حوزه ارتباطات حل خواهد شد.

محسنی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۲ سایت ۴G  و یک سایت  ۳G همراه اول در شفت به بهره برداری خواهد رسید افزود: با گسترش اینترنت بستر لازم برای ارتقای شاخص های اقتصادی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اپراتور ایرانسل برای راه اندازی دو سایت ۴G  در شهر احمدسرگوراب و شفت برنامه دارد افزود : مدیران این شرکت در حال پیگیری این موضوع هستند  و جزییات آن در آینده به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

فرماندار شفت با بیان اینکه رایتل بیش از یک سال است که اینترنت ۳G در شهر شفت وروستاهای حاشیه آن  ارایه می دهد افزود: پیشنهاد راه اندازی اینترنت نوین در دو نقطه از این شهرستان توسط این اپراتور در دست بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه روستای تاریخی گوراب لیشاوندان از توبع دهستان ملاسرا به زودی از امکانات اینترنت  ۴G بهره مند خواهد شد افزود: خوشبختانه پس از سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شهرستان تحرک بسیار خوبی ایجاد شد.

محسنی با بیان اینکه تمام مشکلات مردم به ویژه  در حوزه ارتباطات نوین و مخابرات باید حل شود افزود: دریافت کد آبادی برای روستاهای سایننگاه ، پده و ملل آب برای فراهم شدن بستر خدمات رسانی در حوزه های عمرانی و زیرساختی ضروری است و تعیین وضعیت این روستاها در حوزه شبکه های تلفن همراه و پیگیری دیگر موارد  از مصوبات این جلسه خواهد بود.

Share