ثابت قدم در جمع فرماندهان کلانتری های رشت

بهترین شهرداری ها با نگاه اقتدارگرا مدیریت شده‎اند | انضباط را الزام آور می‌دانیم

ثابت قدم گفت: در طول تاریخ اثبات شده است بهترین شهرداری ها با نگاه اقتدارگرا مدیریت شده اند که یا خود فرد انتظامی بوده که نمونه آن را در کشور داریم و یا اگر فرد انتظامی نبوده اشت مش نظامی و اقتدارگرایانه داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه هم اندیشی با فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان کلانتری های رشت با حضور ثابت قدم شهردار رشت و جمعی از اعضای شورای شهر رشت برگزار شد.

  بهترین شهرداری ها با نگاه اقتدارگرا مدیریت شده اند

سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در این دیدار با بیان اینکه شهرداری رشت خانه شما سبز پوشان دلاور است اظهار داشت: سابقه نیروی انتظامی جناب کارگرنیا و جناب حسینی باعث می شود که تعامل ما بیشتر شود.

وی با اشاره به مباحث تعامل گرایانه افزود: سه نکته از علایق بنده است که  الزامی است که این موارد در محیط کار رعایت شوند.

شهردار رشت با بیان اینکه در سطح شهر هنجارها و ناهنجارهایی داریم گفت: اگر اقدامات پیشگیرانه به موقع انجام می شد شاید اصلا نیازی نبود که پلیس دغدغه های زیادی داشته باشد.

ثابت قدم با بیان اینکه امروز برای پلیس انقدر دغدغه ایجاد شده است که در درون خود نیز پلیس پیگشیری ایجاد کرده است تصریح کرد: به مرور زمان انقدر حجم ناهنجاری زیاد شد که این پیشگیری را به نهادی که باید نهاد بازدارنده باشد اشاعه داده شد.

وی تاکید کرد: این نشان دهنده این است که مشکلات در جاهای مختلف حل نشده است که عملا ریشه های آن با وظایف اولیه پلیس مرتبط است و این به وظایف نهادیی مانند شهرداری برمی گردد.

شهردار رشت افزود: در کشورهایی که تجارب موفق تری در مدیریت شهری دارند مدیریت واحد نقش اول را دارد و همه این موضوعات در مدیریت واحد در شهرداری ها جمع می شود و تنها یک موضوع آن هم پلیس  است که در کنار شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: تنها در کشورهایی مانند آمریکا و انگلیسی است که پلیس اجتماعی از پلیس راهنمایی جدا است که پلیس راهنمایی در ذیل شهرداری ها قرار دارد.

ثابت قدم افزود: همه کارها باید در شهرداری ها اگر مدیریت واحد باشد به گونه ای مدیریت شود که پلیس با ناهنجاری ها کمتر برخورد کند و نکته بعدی این است که ما با وجود عدم مدیریت شهری واحد لازم دیدیم که در شهرداری رشت حوزه ای را با عنوان پیشگیری و رفع تخلفات شهری در ساختار خود ببینیم که این خود بسیاری از حوزه های الزام آور را ایجاد می کند.

ثابت قدم تاکید کرد: این موضوع باعث می شود که بسیاری از موضوعات را با دیگر ادارات هماهنگ کنیم و در بحث محلات و عمیق شدن در محلات نیز می توانیم معضلات را حل کنیم و در موضوعاتی مانند کودکان کار؛ زنان سرپرست خانوار و اعتیاد و … فعالیتهای پیشگیرانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در باز دارندگی به پیشگیری نیازمند هستیم گفت: قاعدتا باید پلیس در کنار ما باشد تا در برخورد با ناهجاری ها مانند خلاف ساختمانی و… از قوه اجرایی پلیس که نوعی بازدارنده است استفاده کنیم.

ثابت قدم افزود: برای ایجاد امنیت اقتدار لازم است و اگر در جهت اقتدار حرکت می کنیم نمی توانیم با این امر تعارف داشته باشیم و چر اکه پیش نیاز آرامش و امنیت مولفه اقتدار است.

وی تاکید کرد: گاهی ایراد وارد می شود چرا در شهرداری فعلی ما نیازمند نگاه انضباط گرا هستیم این انضباط برای این است که به دلیل حجم بالای مشکلات گاهی کارها در موقع خود انجام نمی شود اگر در زمان خود کارهای انجام شود مشکلات کمتری تولید می شود و قطعا مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی برای جلوگیری از این موارد در کنار هم هستند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه وجود  پاسگاه های پلیس اجتماعی در ۵۵ محله رشت گفت: ما نیازمند این هستیم که نگاه ها را عمیق کنیم و یک رابطه دو طرفه بین شهرداران مناطق و عزیزانی که در پاسگاه ها و کلانتری ها حضور دارند را عمیق تر سازیم.

ثابت قدم با بیان اینکه این رابطه دو طرفه سرعت حل مشکلات را با کاهش فاصله وجود مشکل و حل مشکل کم می کند گفت:  ما به لحاظ ذهنی و عملی به دنبال این امر هستیم و مصادق بارز صحبتهای من این است که در طول تاریخ اثبات شده است بهترین شهرداری ها با نگاه اقتدارگرا مدیریت شده اند که یا خود فرد انتظامی بوده که نمونه آن را در کشور داریم و یا اگر فرد انتظامی نبوده اشت مش نظامی و اقتدارگرایانه داشته است.

وی تاکید کرد: برای همین امر انضباط را الزام آور می دانیم و تعارف در کار نیست و ان شالله بتوانیم در کنار هم این اقتدار را به منصه ظهور برسانیم.

کارگرنیا: ارتباط بیشتر و نزدیک بین پلیس و مجموعه مدیریت شهری تسریع کننده حل معضلات شهری

محمد حسین واثق کارگرنیا عضو هیات رییسه شورای اسلامی رشت با بیان اینکه دو نعمت همواره گم و ناپیدا هستند اظهارداشت: یکی سلامتی و دیگر امنیت است تا زمانی که انسان سالم و تندرست است هیچ وقت به فکر درمان و مراکز بهداشتی نیست و زمانی که به پزشک نیاز پیدا می کند متوجه بسیاری از خلاء ها می شود.

کارگرنیا تاکید کرد: این خصلت انسان است که تا زمانی که به چیزی نیاز پیدا نکند متوجه خلاها و کمبودها نمی شود و تا زمانی که آرامش و امنیت است مردم متوجه نا امنی نیستندو زحماتی که بسیاری از دوستان ما در بخش پیشگیری می کشند به چشم نمی آید مگر اینکه نا امنی رخ دهد.

وی دلیل برپایی چنین جلسانی را برقراری ارتباط بیشتر و نزدیک بین پلیس و مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: از دکتر ثابت قدم برای ایجاد این حلقه مودت تشکر می کنم.

حاجی پور: رفاقت و دوستی بین سازمانها و مسئولان منافع مردم را تامین می کند

اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی رشت، نیروی انتظامی را سبزپوشان بی توقعی دانست که در جهت رفاه و آسایش مردم و ایجاد نظم و امنیت در جامعه تلاش می کنند.

وی افزود: خوشا به سعادت شما سبزپوشان نیروی انتظامی که تمام وجود خود را برای مردم گذاشته اید و افتخار شما در کنار مردم بودن است.

حاجی پور گفت: رفاقت و دوستی منافع مردم را تامین می کند و نیروی انتظامی شهرستان رشت فرماندهی غیر سیاسی دارد که هر آنچه در دلش است بر سر زبان می اورد و تنها به آسایش مردم می اندیشد که این خود رمز موفقیت است.

عضو شورای اسلامی رشت تاکید کرد: این رفاقت و دوستی باید بماند و هرچقدر که ما باهم دوست باشیم کارها زیباتر پیش می رود و هر چقدر کارها را لابه لای بروکراسی قرار دهیم به نتیجه مطلوب نمی رسیم .

نیکومنش نودهی : توسعه شهری بدون پلیس موثر نیست

مظفر نیکومنش نودهی نائب رئیس شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه من نیروی انتظامی را خانواده خود می دانم چرا که من از سربازان ناجا هستم اظهار داشت:من با لباس نیروی انتظامی بازنشسته شدم و باید بگویم که ناجا مثل شهرداری از تولد تا مرگر همراه شهروندان است .

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه امورات زندگی شهروندان در صحنه حضور دارد افزود: در ایام تعطیلات که همه برای گردش و تفریح برنامه ریزی می کنند نیروی انتظامی برای ارامش شهروندان آماده باش می زند.

نیکومنش تاکید کرد: ناجا با کمترین توقع و امکانات بهترین خدمات را ارائه می دهد و باید گفت که حضور ناجا در کنار مدیریت شهری بسیار اثر گذار اشت و توسعه شهری بدون پلیس موثر نیست.

وی کلانشهر رشت را در رده امن ترین استانهای کشور عنوان کرد و افزود: این امر ناشی از تلاش شبانه روزی ناجا است.

موسوی روزان:توسعه شهری در سایه هم اندیشی و تعامل محقق می شود

سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه تعامل و همراهی بین نیروی انتظامی و شهرداری را لازم و ضروی دانست و گفت: اگر این نزدیکی و تعامل نباشد کارها به درستی پیش نمی رود.

موسوی روزان تاکید کرد: قانون در هر شکلی باید در تعامل اجرا شود اگر این تعامل نباشد قانون خشک و بی روح انجام می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت برقراری و تکرار جلسات این چنینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در کنار هم برای توسعه شهر برنامه ریزی کرد.

شیرزاد: امروز باید همه با هم و در کنار هم برای آبادانی و امنیت سرزمین خود تلاش کنیم

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه  با بیان اینکه این نشست هم اندیشی را به فال نیک می گیریم اظهار داشت: نیروی انتظامی امین و مورد اعتماد مردم است.

وی افزود: مردم با دیدن لباس سبز نیروی انتظامی خیالشان راحت میشود و فعالیتهای شبانه روزی خود را در آرامش انجام می دهند.

سخنگوی شورای اسلامی رشت تاکید کرد: این نشان از تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی است که در هر ساعت از شبانه روز شهر و استان ما امن است.

وی امنیت کشور را ناشی از تلاش نیروهای متعهد و ولایت مدار  سپاه؛ بسیج، ناجا و نداجا دانست گفت: این افراد مقتدرانه برای به اهتزار درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند.

شیرزاد با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی آمریکا در راس همه فعالیتهای ما قرار دارد گفت: امروز باید همه با هم و در کنار هم برای آبادانی و امنیت سرزمین خود تلاش کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی رشت در پایان افزود: از همسران نیروی انتظامی تشکر ویژه ای باید داشت چرا که شاغلان در نیروی انتظامی وقت اندکی را در خانواده ها می گذارند و باید از همسران انها به خاطر صبوری انها تشکر کرد.

Share