تذکرات آیت الله قربانی در دیدار با اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای گیلان

بسیاری لیاقت جایگاه شورا را ندارند| مدیران ناکارآمد مردم را نسبت به نظام بدبین می‎کنند

آیت الله قربانی خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: بسیاری از افراد لیاقت جایگاه شورا و خدمت به مردم را ندارند و تنها برای مطرح کردن خود و پر کردن چاله های زندگی خود به این عرصه ورود می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از سفیر سبز, آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار با اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: همانطوری که رزمندگان ما در طول ۸ سال دفاع مقدس جهادی عمل کردند. باید در عرصه شورا نیز افرادی حضور یابند که بتوانند جهادی عمل کنند و توان رویارویی و رفع مشکلات را داشته باشند.

وی افزود : در شرایطی که دشمنی همه جانبه استکبار با انقلاب اسلامی روز به روز شدید تر می شود ما برای مقابله با این توطئه ها مثل اوایل انقلاب به افرادی با عزم جهادی نیاز داریم ،نه افرادی که از رفع کوچکترین مشکل در شهر و روستا عاجز باشند.

آیت الله قربانی خطاب به اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: بسیاری از افراد لیاقت جایگاه شورا و خدمت به مردم را ندارند و تنها برای مطرح کردن خود و پر کردن چاله های زندگی خود به این عرصه ورود می کنند و تنها فعالیتشان انتصاب افراد خودی است، باید با این قبیل افراد قاطعانه برخورد شود تا شاهد حوادثی که این روزها با آن مواجهیم، نباشیم.

وی در ادامه گفت: بهترین شاهد مثال همین بارش برف اخیر است، آیا باید با یک چنین برفی اینهمه خسارت ها به شهر ها وارد شود؟ برق منازل مردم قطع شود؟ هنوز در بسیاری از نقاط استان مشکل بی برقی حل نشده است و نتوانستند وضعیت تردد را تسهیل کنند. اگر افراد لایق و کاردان برای شورای شهر و مدیریت انتخاب می شدند چنین نمی شد، متاسفانه نا کارآمدی مدیران مردم را نسبت به نظام بدبین می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : اعضای هیات نظارت مسئول است باتکیه بر قانون اساسی و آرمانهای انقلاب در بررسی صلاحیت نامزدها  قاطعانه عمل کند .

وی ادامه داد: ما به کسانی نیاز داریم که برای مردم جهادی کار کنند و جهادی کار کردن تنها به معنی نماز شب خواندن نیست، ما به افراد کاردانی نیاز داریم که علاوه بر تخصص به نظام متعهد باشند، نه اینکه فقط نماز شب خوان باشد.

وی افزود : برخی از افراد تنها به تعهد تاکید می کنند ولی دیدیم در حین کار چگونه برای خود و شهرشان مشکل ایجاد می کنند.

آیت الله قربانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خلال بارش برف اخیر گفت: بسیار متاسفم که بعد از سه روز از بارش برف هنوز مسیر تردد برخی از راههای اصلی استان کاملا باز نشده است،

وی گفت: خود استاندار گفت که تجهیزات لازم را نداشتیم ! سوال من این است که آیا باید با بارش ۴۰ سانتی برف اینگونه در استان زمین گیر شویم.

در پایان نماینده ولی فقیه در گیلان با ارزوی موفقیت برای اعضای هیات نظارت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان و تمجید از انتخاب شایسته دبیر جدید این هیات ( اسماعیل عبدالهی)از ایشان خواست تا باتکیه بر قانون اساسی و آرمانهای انقلاب اسلامی قاطعانه در بررسی صلاحیت نامزدهای این دوره انتخابات بکوشند.

در این دیدار محمد مهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت و رییس هیات نظارت، منوچهر جمالی ، نماینده مردم رودبار ،محمد صادق حسنی، نماینده مردم رشت بعنوان عضو و اسماعیل عبدالهی دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان حضور داشته و هرکدام به ارایه گزارش عملکرد این هیات پرداختند.

Share