با حضور استاندار گیلان

مشروح گزارش تودیع و معارفه فرماندار شهرستان انزلی

حجت الاسلام شمس الدین مشکلات انزلی را مزمن دانست و گفت: این شهرستان از مشکلات مزمنی رنج می برد که مربوط به یک دوره و دو دوره اخیر نیست و در محرومیت است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بندر انزلی با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

انزلی از مشکلات مزمنی رنج می‌برد

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در این مراسم با بیان اینکه در نظام اسلامی برای ارتقای دنیا و اخرت مردم تلاشها و مجاهدتها صورت می گیرد یادآور شد:
همه موظفیم که تازمانی که به ما مسوولیتی محول می شود براساس فرمایشات بزرگان دین باید برای مردم تلاش کنیم و امیدواریم که این تغییر مسوولیت موجب تغییر چشمگیر در رفع مشکلات این شهرستان باشد.

حجت الاسلام شمس الدین مشکلات انزلی را مزمن دانست و گفت: این شهرستان از مشکلات مزمنی رنج می برد که مربوط به یک دوره و دو دوره اخیر نیست و در محرومیت است و با توجه به امکانات معنوی و مادی و شرایط جغرافیایی و جوانان نخبه که کمتر به انها میدان داده می شود باید انزلی درجایگاه های بالاتر از برخی شهرستاهای دیگر استان باشد.

وی تغییر و تحولات را طبیعی دانست و گفت: امیدواریم اگر کسی کوتاهی و نقصی در کارهایش داشته در سمت های بعدی انها را رفع کند و فرماندار جدید هم با اگاهی بیشتری این مسوولیت را بر عهده گرفته و تا روزی که هست آن را پیش ببرد.

امام جمعه انزلی با قدردانی از تلاش های استاندار گیلان گفت: انتظار دارم در آینده به این شهرستان بیشتر توجه کنند زیرا توجه استاندار به شهرستان و رفع معضلات آن بسیار مهم است.

شمس الدین در پایان اظهار کرد: امیدوارم این تغییر و تحول منشا خیر و برکت باشد و به سهم خودم از تلاشهای صفرنژاد تشکر می کنم زیرا سعی داشته که هم مشکلات شهرستان برطرف شود و هم تعامل بین دستگاه ها افزایش یابد.

صفرنژاد آنچه که در توان داشت انجام داد

حسن خسته بند نماینده مردم انزلی در مجلس نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: هر آمدنی یک رفتنی دارد و صفر نژاد نیز آنچه که درتوان داشتند انجام دادند.

وی از تلاش های فرماندار سابق قدردانی کرد و گفت: استاندار بیشترین اهتمام را داشته و بعد از رشت بیشترین حضور ایشان در انزلی بوده است و حتی به صورت خصوصی هم به انزلی سرکشی می کند.

خسته بند نگاه استاندار نسبت به انزلی را مثبت دانست و گفت: ایشان هرچه که دستش برسد به صورت ویژه توجه داشته و کمک کرده است.

توجه به انزلی صرفا نباید در گفتار باشد

عبدالصمد صفرنژاد فرماندار انزلی نیز در این مراسم اظهار کرد: ارقی به گیلان داشتم و مربوط به دوران خدمت در گیلان نیست و دروزارتخانه هم این ارق را داشتم .انزلی نیاز به توجه ویژه دارد و این امر فقط نباید درگفتار باشد و این حساسیت باید عملا دیده شود تا مردم هم آن را لمس کنند.

وی افزود: خیلی از این موارد مربوط به دوره خاصی نیست و اگر دیر بجنبیم باید با اعتبارات بیشتری مشکلات را برطرف کنیم.

صفرنژاد به وجود ۴۸ کیلومتر ساحل دریا در بندرانزلی اشاره کرد و گفت: با برگزاری ستاد ساماندهی سواحل ۲۸ غرق شده  در دریا را به ۸ نفر رساندیم. انزلی به عنوان نگین استان گیلان است و تصویر بدی که از غرق شدن مسافران در ذهن گردشگران می ماند را کم کردیم.

فرماندار سابق انزلی گفت: ۸۵ درصد از سواحل را برخی نهادها  تصرف کرده اند و ۱۵ درصد قابل استفاده است اما درگیلان چنین مواردی وجود ندارد و در خصوص حریم ۶۰ متر الاچیق ها و سازه های سبک به همت شهرداری و سایر دستگاه ها ساماندهی کردیم و البته این آغاز کار بوده است.

وی به برگزاری یادواره های شهدا در شهرستان اشاره کرد و افزود: یادواره های شهدا در این شهرستان کاملا مردمی و خودجوش برگزار می شود.

صفرنژاد گفت: اوقات فراغت مردم در تابستان با برگزاری جشنواره ها به انواع مختلف پر شده و فروش صنایع دستی را نیز در پی داشته است.

وی روند ورود گردشگر به شهرستان انزلی را صرفا منحصر به فصل تابستان نداست و گفت: با تعامل خوبی که بین اعضای شورای تامین وجود دارد علی رغم افزایش توریست در گیلان و انزلی روند ناهنجاری ها کاهش یافته است.

صفرنژاد گفت: فضای انتخاباتی در انزلی به دلیل نشاط سیاسی بالا با برخی از شهرستان های دیگر متفاوت است و آسیب شناسی دقیقی در این رابطه انجام داده و از چهار پیش از انتخابابت ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی آغاز شد.

خودم را فردی فراجناحی دانسته و می دانم / کوتاهی نکردم

فرماندار سابق انزلی گفت: درپروژه های عمرانی یا توجه به شرایط خاص بودجه در کشور و مشکلات نظام درخصوص تحریم ها اتفاقات خوبی دراین شهر اتفاق افتاده و بیش از ۵۰۰ پروژه افتتاح شد و دردهه فجر امسال نیز ۱۶۱طرح و  پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی افزود: در بحث کمپوست شهرستان رتبه خوبی داشته و ۷۰ درصد ریجکت و ۱۰۰ درصد شیرابه که به شالیزارها می رفت از سوی شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفت و الان دروضعیت  مطلوبی به سر می بریم.

صفرنژاد گفت: در اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم انزلی جزو شهرهای پایلوت باشد و ۹ جلسه علاوه بربازدید های میدانی انجام شد که منتظریم کار شروع شود

وی افزود: در زمینه ساماندهی تابلو به دستان و قایقرانان نیاز به فرهنگ سازی داریم.

فرماندار سابق انزلی یادآور شد:خودم را فردی فراجناحی دانسته و می دانم و به جریانهای سیاسی که درچارچوب نطام حرکت می کنند احترام می گذارم و آنها را سرمایه نظام می دانم.

صفرنژاد گفت: در انتخابات فضای رقابتی باید باشد تا دموکراسی معنای واقعی خود را نشان دهد و من همین روش را درانزلی داشتم و نتیجه خوبی هم گرفتم. کوتاهی نکردم و از مردم فهیم و باشعور انزلی بسیار ممنونم و تشکر می کنم که با بنده همکاری داشتند و در تمام صحنه ها حضور داشتند.

وی در پایان اظهار کرد: مردم قاضی و تحلیل گر خوبی هستند و کسی را که درحد توانش کار می کند را می شناسند خصوصا دراستانی که مردمش از شعور سیاسی بالایی برخوردارند.

برآیند تلاش ها در انزلی رضایت بخش نیست مشکل اشتغال جوانان در انزلی بیشتر از جاهای دیگر است

استاندار گیلان در این مراسم از رفاقت ۲۵ خود با حسن خسته بند خبر داد و گفت: در همان زمان هم شاهد تلاش های ایشان بودم.

محمدعلی نجفی گفت: یک هفته قبل قرار بود تودیع و معارفه انجام شود اما به دلیل برخی مشکلات به امروز موکول شد.

استاندار گیلان با اشاره به پروژه های افتتاحی در گیلان در دهه فجر گفت: بخشی از این پروژه ها در منطقه آزاد انزلی و رشت توسط رییس جمهور افتتاح می شود که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: صفرنژاد درحد توان خود فعالیت کرد و بیشترین تلاش او در بحث امنیت بوده است.

استاندار گیلان گفت: بیشترین پرداختی را در انزلی به نجات غریق ها داشتیم.

نجفی تصریح کرد: درانزلی کشتیرانی خزز٬ اداره کل بنادر٬ شیلات و منطقه آزاد داریم و انتطار داشتیم آمار پروژه های عمرانی مطرح شود. برآیند تلاشها رضایت بخش نیست اما نمی خواهم تقصیر را برگردن کسی بیاندازم.

وی افزود: انتظارم از فرماندار جدید این است که برای کار در انزلی وقت ویژه ای بگذارد و برای استراحت نیاید. فرصت کار ایجاد کند و امانت داری و صداقت را درکردار و گفتار داشته باشند و کمترین چیز را برای خود و بیشترین را برای مردم بخواهد.

استاندار گیلان تصریح کرد:ضمن تقدیر ازتلاشهای فرماندار قبلی باید یک حرکت جدی درارتباط با فضای توسعه شهرستان فراهم شود.

نجفی یادآور شد: من اعتقاد دارم که انزلی می تواند سکوی توسعه استان شود اما متاسفانه مشکلات انزلی در بحث جوانان و اشتغال بیشتر از شهرستان های دیگر است. روزگاری انزلی بیکاران سایر نقاط را از سایر استانها جذب می کرد و این فرصت توسعه باید برگردد و دراستان این فرصت فراهم شده و من بیشترین وقتم را گذاشتم تا نرخ بیکاری دراستان کاهش یابد.

وی افزود: فرماندار جدید باید تلاش مضاعفی کند و ادارات کل نیز باید برای رفع مشکلات جوانان انزلی بکوشند و این یک تکلیف است.

انزلی قطب اقتصادی گیلان است

مومنی زاده نیز با قدردانی از اعتماد استاندار گیلان از آشنایی سی ساله خود با نماینده مردم انزلی خبرداد.

فرماندار جدید انزلی یاد و خاطره امام خمینی(ره) و آیت الله هاشمی را گرامیداشت و گفت: انزلی دارای شرایط جغرافیایی خاصی بوده و به دلیل قرار گرفتن درمسیر کریدور شمال و جنوب و گردشگر پذیر بودن از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: انزلی قطب اقتصادی و گردشگری استان است و می تواند قطب ورزش کشور هم باشد تا به رنگین کمانی از ظرفیتها برای دستیابی به توسعه تبدیل شود.

مومنی زاده یادآور شد: با همدلی و همزبانی این شهرستان را به سمت وسعه پیش می بریم.

گفتنی است در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های صفرنژاد٬ میرمس مومنی زاده به عنوان سرپرست فرمانداری معرفی شد.

Share