با حضور چهره های فرهنگی برگزار شد

برگزاری اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت بدون حضور آقای مدیرکل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت گفت: ظرفیت و توانمندی آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری شهرستان رشت بسیار فوق العاده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اختتامیه دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت درحالی برگزار شد که فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم اختتامیه نیز همانند افتتاحیه حضور نداشت.

محمد حسن پور در این مراسم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و قدردانی از زحمات همه کسانی که در برگزاری جشنواره فجر سهیم بودند اظهار کرد: سال گذشته نخستین جشنواره فجر توسط هنرمندان رشت طراحی شدو نخستین بار در رشت برگزار شد‌.

حسن پور ادامه داد: قبل از برگزاری جشنواره در سال گذشته در ابتدا در همه آموزشگاه های موسیقی، سینمایی و… شهر رشت حضور پیدا کردم و در این بازدیدها به ظرفیت فوق العاده این آموزشگاه ها پی بردم.

وی شهر رشت را یک کشور فرهنگی نامید و گفت: باتوجه به ظرفیت های فوق العاده فرهنگی و هنری در رشت باید بگویم این شهر یک کشور فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت یادآور شد: رویایی که در ذهن من در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت وجود دارد بسیار بزرگتر از اتفاقاتی است که شاهد وقوع آن هستیم اما معتقدم باید واقع گرا باشیم و باتوجه به شرایط حرکت کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه مسوولیتی ما این است که در قبال این همه ظرفیت فرهنگی و هنری که در این شهر وجود دارد با ایجاد ارتباط فرهنگی با شهرها و کشورهای دیگر و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی پتانسیل های فرهنگی و هنری رشت را به خوبی نشان بدهیم.

حسن پور با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره فجر رشت خاطرنشان کرد: این جشنواره سال گذشته با ۳۷ برنامه از ۱۲ لغایت ۲۱ بهمن ماه در قالب برنامه‌های، موسیقی، نمایشی، فرهنگی و ۴۰ غرفه نمایشگاهی برگزار شد.

وی افزود: دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت با تشکیل ستاد برگزاری جشنواره و با مسوولیت دکتر فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی گیلان از شهریور ماه سال جاری در قالب ۲۰ کمیته کاری فعالیت خود را باهمکاری بالغ بر پانصد هنرمند در عرصه‌های مختلف آغاز کرد.

این مسوول با اشاره به اهداف مهم برگزاری جشنواره فجر رشت گفت: این جشنواره با هدف ارائه دستاوردهای فرهنگی و هنری آموزشگاه‌های آزاد هنری برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه دراین راستا ۶۵ برنامه از ده بهمن لغایت امروز برگزار شد، افزود: این برنامه‌ها شامل ۱۴ برنامه فرهنگی با عناوین جام باشگاههای کتاب، نقش زن در پیروزی انقلاب، قصه خوانی انقلاب، تجلیل از خانواده‌های شاهد انقلاب و مدافع حرم و ۴۶ برنامه هنری شامل ۱۴ برنامه آموزشگاه های موسیقی و… بوده است.

حسن پور همچنین ادامه داد: ۱۴ آموزشگاه موسیقی در راستای برگزاری دومین جشنواره فجر رشت به مدت هفت شب به اجرای برنامه پرداختند.

وی گفت: سه آموزشگاه سینمایی و سه آموزشگاه نمایش طی این مدت ۱۱ اجرای صحنه‌ای، ۱۲ اجرای پلاتووده اجرای نمایش خیابانی را در معرض دید عموم قرار دادند.

حسن پور برپایی نمایشگاهای نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس انقلاب را از دیگر برنامه‌های جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت دانست.

Share