منتظری:

برندهای گیلان حرفهای زیادی برای گفتن دارند

دکتر علی منتظری در نخستین جشنواره برند برتر که در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد، گفت:معرفی برند و برندسازی بحثی جدی در بازارهای بین‌المللی است و نیاز است گیلان در این عرصه حرفهای خود را بزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین جشنواره برند برتر امروز با تجلیل از واحدهای تولیدی برتر برای نخستین بار در گیلان برگزار و ۲۷برند برتر معرفی شدند(گزارش تصویری)

ایسنا نوشت: دکتر علی منتظری در نخستین جشنواره برند برتر که در سالن اجتماعات بانک ملی رشت برگزار شد، گفت:معرفی برند و برندسازی بحثی جدی در بازارهای بین‌المللی است و نیاز است گیلان در این عرصه حرفهای خود را بزند.

وی افزود: برگزاری جشنواره برند و توجه به برندسازی کاری جدید است و برای استان گیلان برگزاری این جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر منتظری از اقدامات مطلوب مرکز آموزش بازرگانی گیلان تقدیر کرد و گفت: باید همت کنیم تا این مرکز در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به صنعت گیلان کمک‌های موثرش را ادامه دهد.

برندهای گیلان حرفهای زیادی برای گفتن دارند

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه در برندسازی و معرفی برندها کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم،خاطرنشان‌کرد: باید بر فعالیت‌های مردمی تکیه کنیم و بخش خصوصی می تواند در تحقق اهداف دولت و اجرایی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی تصریح کرد:گیلان از جمله استانهایی است که اغلب فعالیتهای صنعتی و تجاری آن از نوع اقتصاد مقاوم است.

دکتر منتظری افزود:پیاده‌سازی اقتصاد مقاوم در گیلان به روشی درست در حال انجام است و آسیب‌های داخلی هم شناخته شدند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاوم موجب شد تا واحدهای تولیدی و صنعتی استان علیرغم مشکلات بدون تعطیلی به کار خود ادامه دهند،گفت:شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در گسترش اقتصاد مقاوم موثر باشند.

از ظرفیت برندهای گیلان باید بیشتر بهره ببریم

دکتر منتظری اضافه کرد:همه خواسته‌های اقتصادی را باید در بخش های تولید کشف کنیم و از ظرفیت ها باید بیشترین بهره‌ها برده شود.

وی ادامه داد:تاکنون ۵۰شرکت دانش بنیان قوی در گیلان شناسائی شده‌اند و باید به ۱۵۰واحد برسند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه علوم دانشگاهی و دانش آموزی باید بر پایه اقتصاد مقاومتی تدریس شوند و باید بر تولیدات داخلی و حمایت از آنها ادامه دهیم،تصریح کرد:مدیریت منابع ارزی نیاز به مدیریت صحیح دارند و عدم مدیریت صحیح این بخش به تولید داخلی ضربه می زند.

علی منتظری بر مدیریت مصرف کالاهای داخلی که هنوز هم غریب است ،تاکید کرد و گفت:نیاز داریم برخی از نگاهها به تولیدات داخلی ما تغییر کند و رسانه‌ها باید تلاش بیشتری داشته باشند.

برای برندسازی باید بر اساس برنامه حرکت کنیم

وی افزود:بیش از هزار و صد طرح صنعتی در دست احداث است و این امر نشان می‌دهد که ظرفیت های بزرگی در بخش صنعت گیلان به زودی بالفعل می شوند، پس باید بر اساس برنامه حرکت کرد و از صدور بخشنامه های بی‌مورد نیز پرهیز شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان گفت:برندها تولید کنندگان را معرفی می‌کنند و با عرضه محصولات با کیفیت باید جای تولیدات را با برندهای موفق در بازارهای جهانی کسب کنیم.

وی افزود:مشتریان می خواهند نقشی بالاتر از مصرف کننده داشته باشند و تحقق این امر با معرفی و حمایت از برندهای معتبر صورت می گیرد.

مزیت برندها مشتری را راضی نگه می دارد

وی با اشاره به اینکه آموزش برند و برندسازی رکن اصلی فعالیت‌‌های سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان است، تاکید کرد:لازم است اصناف از ضوابط و قوانین حوزه خود آگاهی و دانش لازم را کسب کنند.

منتظری افزود:برندها باید مزیت لازم در زندگی مشتری داشته باشند تا گسترش یابند زیرا مزیت برندها مشتری را راضی نگه می دارد.

در ادامه این همایش موسوی ره‌پیما صاحب برند برتر گیلان گفت:از اوایل کارم تصمیم گرفتم پول را در خدمت زندگی‌ام قرار دهم نه زندگی ام را در خدمت پول و به این ترتیب موفق شدم.

وی که اهل فومن است،ادامه داد:دلیل رونق بازار تولیداتم کیفیت است و توجه به کیفیت ها منجر به معرفی برندها می‌شود.

عباس موسوی ره‌پیما با بیان این مطلب که از ابتدای تاسیس واحدهای صنعتی باید در نظر داشته باشیم که محصولات صادرات محور تولید کنیم، خاطر نشان‌کرد:همواره به گونه‌ای محصولات در واحدهای صنعتی

من تولید شده است که رقبا در سطح بین المللی تحمل حضورم را نداشتند.

حذف رقبا با ارائه محصولات باکیفیت ممکن می‌شود

مدیر برتر واحدهای صنعتی گیلان ادامه داد: محصول حشره‌کش تارو مار که از کارخانه من تولید می‌شد منجر به حذف رقیبی نظیر پیف‌پاف شد و این موفقیت ها به دلیل ارائه کالای با کیفیت است.

وی گفت: امروزه در دنیا ارزش برندها ده برابر کارخانه ها است و متقلبین به سوء استفاده از برندها تولید کنندگان را اذیت می‌کنند که البته بارکج به منزل نمی رسد.

وی تاکیدکرد: هر ایرانی باید کالای ایرانی را هویت خود بداند و هر محصول را مانند سرزمین مادری خود گرامی بدارد.

موسوی ره پیما تصریح کرد:برای معرفی برندهای استان در سطح بین‌المللی هیچ فرصتی را نباید از دست داد.

روهام قلیچی رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان نیز در حاشیه این همایش گفت:جشنواره برند برتر برای نخستین بار است که در گیلان برگزار می شود و امید‌می رود در سالهای بعد هم برگزاری چنین جشنواره ای تداوم داشته باشد.

حمایت از برندها حمایت از تولیدات داخلی گیلان است

وی افزود: ارتقاء جایگاه برند گیلان از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است و بنا داریم با معرفی برند ها از تولیدات ایرانی حمایت کنیم.

دکتر قلیچی تصریح کرد: ایجاد فضای تعاملی و رقابتی بین تولید کنندگان از جمله دستاوردهای جشنواره برند برتر است.

Share