رئیس مجمع نمایندگان گیلان

برنامه ششم توسعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه برنامه ششم توسعه با دقت خاصی مورد بررسی قرار گرفت گفت: تدوین برنامه ششم توسعه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دولت الکترونیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، اسدالله عباسی ضمن تسلیت حادثه پلاسکو اظهار کرد: در این حادثه جمعی از آتش‌نشانان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به شاخص‌های اصلی برنامه ششم توسعه افزود: در برنامه اول تا پنجم توسعه به بخشی از اهداف رسیدیم و برنامه پنجم که امسال نیز تمدید شد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اهداف تحقق یافت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه با دقت خاصی بررسی شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی باید برنامه‌ای تدوین می‌کردیم که با منابع جامعه همخوانی داشته باشد و برنامه‌ریزی میان‌مدت کنیم و بر همین اساس در آینده اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی با تصریح بر اینکه تا پایان برنامه رشد اقتصادی ۸ درصدی درنظر گرفته شده است، به اولویت‌های گیلان در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و ادامه داد: در بحث محیط زیست در گیلان مشکل داریم و در کشاورزی و صنعت و معدن نتوانستیم از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و به همین منظور در کمیسیون تلفیق ۲۰ اولویت را در برنامه ششم توسعه قرار دادیم که نظارت بر بانک‌ها و شفاف‌سازی انجام شود تا نگرانی گذشته در جامعه اتفاق نیفتد.

عباسی با اشاره به اینکه بحث مصارف و صرفه‌جویی اقتصادی و دولت الکترونیک در برنامه ششم لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه بر اساس واقعیت‌های جامعه بحث شفاف‌سازی و تفاوت بین حقوق و مزایا دیده شده که حاصل ساعت‌ها جلسه بود.

وی با بیان اینکه از امروز شنبه بودجه سال ۹۶ را در کمیسیون تلفیق استارت می‌زنیم، خاطرنشان کرد: بعد از آن بودجه در صحن علنی بررسی می‌شود که آیا بودجه بر اساس برنامه است یا خیر و شورای نگهبان نیز تا ۱۰ بهمن بررسی بودجه را آغاز می‌کند و امیدواریم ایراد نداشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق اولویت‌هایی به برنامه توسعه اضافه کردیم، یادآور شد: حمل و نقل ریلی یکی از اولویت‌ها بود که از بحث‌های مهم گیلان نیز محسوب می‌شود و اعتبارات خوبی برای این پروژه در بودجه سال ۹۶ گذاشته شد و خط ریلی استان به آستراخان وصل می‌شود و بخشی از اقتصاد منطقه را شکوفا می‌کند.

وی بیان کرد: در برنامه محصولات صنایع تبدیلی و تکمیلی را به خوبی دیدیم و تلاش کردیم توجه خاصی به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی شود و از صادر کننده حمایت داشته باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه به بحث محیط زیست گیلان و مدیریت پسماند در برنامه ششم توسعه توجه شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه اینها را در برنامه ششم دیدیم و در بودجه سالانه نیز باید دیده شود.

وی یکی از حمایت‌ها در برنامه را پرداخت خسارت در خرید تضمینی برگ سبز چای عنوان کرد و یادآور شد: امسال تولید برگ سبز چای افزایش داشته و باید آن را به سطح خودکفایی برسانیم و دولت را مکلف کردیم که اگر در خرید محصولات تضمینی عقب بیفتد باید خسارت آن را به‌روز پرداخت کنند که البته این موضوع در سال ۹۶ باید اجرایی شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی میزان نرخ جمعیت گیلان را دو برابر ۲.۵ میلیون نفر جمعیت فعلی در زمان گردشگری دانست و متذکر شد: در زمینه زیرساخت‌های گردشگری، محیط زیست و… باید بودجه دو برابر شود.

Share