طالبی خبرداد

برق ۶۴ هزار خانوار گیلانی قطع است | مشکل عمده تا امشب رفع می شود

استاندار گیلان با اشاره به قطعی برق حال حاضر در مناطقی از استان به دلیل بارش برف سنگین گفت: مشکل عمده شبکه های توزیع برق تا امشب رفع و اغلب خانوارهای بدون برق، برقدار می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: اکیپ های برقرسانی در تلاش برای برقراری برق ۶۴ هزار خانوار استان که به دلیل بارش برف سنگین قطع شده بود، هستند.

جمشید طالبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۵ روستا با ۶۴ هزار مشترک در استان که به طور عمده در کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء و برخی مناطق آستانه اشرفیه است، بدون برق هستند.
وی یادآور شد: تا ساعت ۲۰ شب گذشته برق بیشتر نقاط پایدار بود اما بدلیل افزایش شدت بارش ها٬ سرما و یخبندان که عیب یابی و رفع آن را مشکل می کرد٬ تعداد مشترکان بی برق افزایش یافت.
طالبی با بیان اینکه با آغاز بارش ها در استان ۲۲۹ اکیپ به صورت آماده باش در مناطق مختلف مستقر شده بودند٬ اظهار کرد: در این مرحله از بارش برف در استان، رطوبت بالا به همراه باد موجب خاموشی هایی از آستارا تا نقاط مرکزی و شرق گیلان شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اطمینان داد که در تلاش هستیم تا امشب عمده مشترکان بدون برق را برقدار کنیم.
طالبی همچنین از مردم خواست هنگام برفروبی بام منازل خود، از ریزش برف روی سیم های برق خودداری کنند تا موجب پارگی سیم ها و قطع شدن برق نشود.

Share