استاندار گیلان:

برخی احساس کردند شرایط برف بهترین زمان برای تخریب دولت است

نجفی با بیان اینکه در بدو ورود به استان عمر ماشین آلات ما ۲۳ سال بود افزود : در سال ۹۳ از محل اعتبارات حوادث با تقویت ماشین آلات، عمر فرسودگی آنها را ۸ سال کاهش دادیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح پروژه های دهه مبارک فجر بندرانزلی در سالن همایش های اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: این ایام فرصتی است تا از تلاشهای خدمتگزاران در طول سال قدردانی شود.

وی خاطرنشان کرد :حفظ وحدت از جمله مواردی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بسیار به آن اشاره و تاکید دارند.

وی با تاکید بر لزوم امانت داری و پاکدستی و همچنین صرفه جویی به عنوان ویژگی های بارز خدمتگزاران به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: من همواره از مدیران انتظار دارم که بر اساس آمار، ارقام و نمودار صحبت کرده و در خصوص عملکرد خود در برابر مردم، پاسخگو باشند چون این نظام و انقلاب متعلق به مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این اقدامات و پروژه ها با برنامه ریزی طی ۲ تا ۳ دهه گذشته انجام گرفته اظهار داشت: همه ی توفیقات بدست آمده در دولت تدبیر و امید توفیقات نظام است.

وی با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه از استکبار و شرایط سخت کشور اشاره و خاطر نشان کرد: بحمدا… با حضور قوی مبارزان و سرداران کشور در فراتر از مرزها و در کنارش دیپلماسی قوی با هدایت‌ها و تصمیم‌های هوشمندانه‌ی رهبر معظم انقلاب، دولت و شخص دکتر روحانی شرایط کشور تغییر کرد.

دکتر نجفی افزود : با فضای جدید پس از برجام و تغییر نگاه‌های بین‌المللی خود را موظف به استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی بیش از پیش می‌دانیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم حفظ ارزش ها در عمل و درستی عملکرد مسئولان تصریح کرد: یکی از نگرانی هایم در جلسات مختلف استانی از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، توسعه صادرات و شورای برنامه ریزی توجه به توسعه اقتصادی و تجاری استان بویژه اقتصاد دریامحور است.

دکتر نجفی گفت : با توجه به وجود سهم کم و محدودیت توسعه زیرساختی بنادر در گذشته ، افتتاح پروژه های بنادر با اعتباری افزون بر ۷۳ میلیارد تومان در سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی مایه مباهات است.

وی با اشاره به افتتاح ۸۲۲ پروژه در سطح استان گیلان در دهه فجر امسال افزود: اعتبار هزینه شده برای پروژه های استان، بدون در نظر گرفتن پروژه های بنادر گیلان، ۳ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان است که بخشی از آن در اواخر امسال و با حضور مسئولان ارشد کشوری افتتاح می شود.

دکتر نجفی با اشاره به اجرایی شدن بخش اعظمی از پروژه های دهه فجر استان یادآور شد: حضور چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های امسال از ویژگی های شاخص این پروژه هاست.

وی گفت : بسیار خرسندم که با عنایت پروردگار متعال به عنوان فرزند کوچکی از گیلان بزرگ مجدداً فرصت خدمت برای بنده فراهم شده تا پیگیر مسائل و پروژه‌های استان باشم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : در نظامی که با تلاش‌های مردمی انقلابی و توسط امام راحل به بارنشسته و هم اکنون با نگاه هوشمندانه‌ی رهبر معظم انقلاب در مسائل مختلف منطقه و کشور تأثیرگذار است به عنوان خادم در حال فعالیت هستیم.

وی خاطر نشان کرد : این انقلاب را مردم به دست ما دادند و موظف هستیم با حرکت های جدی و ارائه‌ی عملکرد بیش از پیش کوشا باشیم.

وی بندرانزلی را به عنوان یکی از شهرهای ویژه با پتانسیل های منحصر بفرد ذکر و تاکید کرد: رشد چهار برابری توسعه اماکن اقامتی استان و بخش های نمونه گردشگری و صنایع دستی در یک سال و نیم اخیر، بیانگر وجود زیر ساخت های لازم و مدیریت مطلوب در این بخش است.

استاندار گیلان با تاکید بر توسعه پرورش ماهی در قفس در راستای افزایش میزان اشتغال در گیلان افزود:با اجرایی شدن پرورش ماهی در قفس، تولیدات آن را تا مرز چند هزار تن در سال خواهیم داشت.

وی منطقه آزاد انزلی و بنادر و دریانوردی را دو بخش مکمل هم دانست و گفت: با توجه به وجود دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به عنوان منابع آبی منحصر بفرد در این منطقه، باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود.

استاندار گیلان اظهار داشت : در روزهایی که همه می‌خواهند به عملکرد سی و هشت ساله‌ی نظام افتخار کنند برخی با اندیشه‌ای بسته و بخشی با بی‌مهری می‌خواهند آن را در نگاه مردم منفی جلوه دهند.

وی با قدردانی از تلاش های مدیران در برف اخیر در شهرستان‌ها گفت : فقط در بخش خمام ۷۵۰ تیر برق شکست.

دکتر نجفی با بیان اینکه در بدو ورود به استان عمر ماشین آلات ما ۲۳ سال بود افزود : در سال ۹۳ از محل اعتبارات حوادث با تقویت ماشین آلات، عمر فرسودگی آنها را ۸ سال کاهش دادیم.

وی گفت : در برخی مناطق رشت از ۵۰ تا ۷۵ سانتی متر برف را شاهد بودیم که همراه با باد و سرعتی بی‌سابقه بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه‌ی پلاسکو مبنی بر اینکه در زمان حادثه آسیب دیدگان رسیدگی شود و بررسی مقصر حادثه به بعد موکول شود اشاره کرد و گفت : برخی احساس کردند که این شرایط بهترین زمان برای تخریب دولت است.

وی با اشاره به اینکه مدیران و کارگزاران، فرزندان همین استان و کشور هستند که با جان و دل در تلاشند افزود : برخی از شهرداری‌ها و دستگاه ها در برف اخیر دیر عمل کردند که رسیدگی خواهد شد.

در هشتمین روز از دهه‌ی مبارک فجر با حضور استاندار گیلان ۳۰ پروژه‌ی عمرانی و عام المنفعه شهرستان بندرانزلی با هزینه‌ای به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل افتتاح ۲ پست اسکله، ۳ سیلوی غلات، اجرای طرح زیرسازی، روسازی و انبار ترانزیت بنادر، افتتاح ۴ پروژه‌ی گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان و رستوران و همچنین افتتاح پروژه‌های عمران شهری شامل ساخت پارک و روکش آسفالت می‌باشد.

همچنین با حضور دکتر نجفی کلنگ احداث ساختمان اداری تأمین اجتماعی بندرانزلی به زمین زده شد.

Share