رييس كل دادگستري استان گيلان تاکید کرد

برخورد قضایی با هرگونه سوء استفاده از امکانات دولتی و بیت المال در انتخابات پیش رو

رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست ستاد ویژه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بر لزوم تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: متناظر با این ستاد در شهرستانها نیز برگزار می گردد تا مسائل و مشکلات مطرح و در جهت رفع آن اقدامات مقتضی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این نشست  ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را  به تمامی دوستداران اهل بیت تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد همگان بتوانند از معرفت و برکات  این ایام بهره مند گردند.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه  دهه فجر را تجدید میثاقی مجدد با  خون شهدا و امام راحل ( ره)  و مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد: حضور گسترده مردم در  مراسم با شکوه  ۲۲ بهمن  پاسخ قاطعی به بلند پروازی های  مردان سیاسی  استکبار جهانی  بود.

وی همچنین  تصریح کرد: همه ما  امروز خود را مدیون و متعهد  می دانیم تا در برابر جانفشانی  شهدا  به وظایف قانونی و شرعی خود عمل نماییم.

این مقام ارشد قضایی  با بیان اینکه  جهت گیری نظام از ابتدا بر اساس جمهوریت و اسلامیت پایه گذاری  شده اظهار داشت: یکی از مهمترین  برکات این نظام مقدس این است که  مردم سالاری دینی و   اسلامیت نظام  استوارتر از پیش چشم نوازی می کند.

 سیاوش پور با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال آینده بر لزوم تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: متناظر با این ستاد در شهرستانها نیز باید برگزار گردد تا  مسائل و مشکلات آنان مطرح و در جهت رفع آن اقدامات مقتضی صورت گیرد.

وی همچنین فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را پدیده  مهمی در دنیای امروز دانست و گفت: جهت گیری افکارو اندیشه ها  از قالب تبلیغات کاغذی و فیزیکی خارج شده  و  از طریق دنیای مجازی  شدت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه فضای مجازی  دارای برد جهانی است و هدایت و مدیریت بر آن راهکارهای مختص بخود را می طلبد تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و  دستگاه های  امنیتی استان وظیفه نظارت بر فضای مجازی را به عهده دارند.

رئیس شورا ی قضایی استان  از متولیان فرهنگ و ارشاد استان خواست تا  در اسرع وقت نشستی با اصحاب رسانه ومطبوعات و همچنین  نمایندگان احزاب و جناح  های مختلف برگزار کرده  و  و مسائل اساسی  و خط قرمزها را یادآور گردند.

سیاوش پور خاطر نشان کرد: فرمانداریها نیز ارتباط خود را با این ستاد بیشتر کرده  و توجه داشته باشند تا در تبلیغات انتخاباتی هیچ هزینه ای از بیت المال هزینه نگردد.

وی از دادستان های استان خواست نظارت و دقت مضاعفی در این خصوص داشته باشند.

Share