انتقاد قربانی از انفکاک پارک ملی بوجاق از منطقه آزاد انزلی

با بی‌تدبیری سازمان محیط زیست محدوده منطقه آزاد انزلی کاهش یافت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کاهش محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: امروزه شاهدیم که با بی تدبیری سازمان محیط زیست این منطقه محدود شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چندی پیش بود که پارک ملی بوجاق با پیگیری اداره کل محیط زیست گیلان و رای دیوان عدالت اداری از منطقه آزاد انزلی جدا شد. پس از آن رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی طی مصاحبه ای اعلام کرد که « برخی مسئولان استاد فرصت سوزی هستند و ما بارها بصورت رسمی اعلام کرده ایم درخواست حاکمیت و مدیریت بر پارک را نداریم بلکه معتقدیم سازمان محیط زیست می تواند از ظرفیت های قانونی از جمله معافیت های مالیاتی موجود در مناطق آزاد برای اجرای طرح های اکوتوریسم خود در پارک استفاده کند»(مشروح اینجا)

حالا در جدیدترین انتقادات وارده به عملکرد محیط زیست، محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر که بخشی از اراضی مرتبط با حوزه انتخابیه او در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است در مراسم افتتاح پروژه های عمران روستایی منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: تدبیر صورت گرفته بر این بود که منطقه آزاد انزلی برای افزایش سرمایه گذاری گسترش پیدا کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کاهش محدوده منطقه آزاد انزلی گفت: امروزه شاهدیم که با بی تدبیری سازمان محیط زیست این منطقه محدود شد. در حالیکه محیط زیست توانایی و منابع لازم را برای استفاده بهینه از پارک ملی بوجاق ندارد.

قربانی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی با افزایش محدوده و استفاده از ظرفیت گردشگری رشد چشمگیری خواهد داشت و باید از این فرصت بهره گرفت.

 

Share