معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان؛

با استفاده از اموال عمومی، بدون انصاف و آمار علیه دولت حرف می زنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پذیرش نقد منصفانه و نقش اثرگذار این نوع نقد در جامعه گفت: هر هفته سخنرانی به استان می آید و با استفاده از اموال عمومی، بدون انصاف و بدون ارائه آمار مقایسه ای، انتقاد می کند که صحیح نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، محمد احمدی پور روز یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی های استان در استانداری گیلان با اشاره به دستاوردهای برجام افزود: برخی به شدت به دولت حمله می کنند و می گویند برجام هیچ منطقی نداشته، حال اینکه اگر برجام نبود، چه می شد؟ مقایسه آنچه که اگر برجام اتفاق نمی افتاد و اکنون که اتفاق افتاده، اهمیت آن را نشان می دهد.
وی یادآور شد: در برنامه ای یک ساله می خواستند تولید نفت را به ۲۰۰ هزار بشکه برسانند اما امروز به سه میلیون بشکه افزایش یافته است.
احمدی پور ادامه داد: در سال ۹۲ تولید خالص شغل براساس آمار رسمی ۱۴ هزار نفر در کشور است اما اکنون به بیش از ۷۰۰ هزار افزایش یافته ولی آمار بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار موجب می شود که تمامی نیاز جامعه به اشتغال فراهم نشود.
وی تصریح کرد: اگر برجام نداشتیم و گشایش جهانی حاصل نمی شد، صادرات نفت تامین کننده درآمد کشور نبود و بسیاری مشکلات دیگر بوجود می آمد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: هر هفته سخنرانی به استان می آید و با استفاده از اموال عمومی، بدون انصاف و بدون آمار مقایسه ای، انتقاد می کند.
وی با بیان اینکه برجام با نظر شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری انجام شده، اظهار کرد: اگر حمایت رهبری نبود، زمینه اش فراهم نمی شد و برجام اتفاق نمی افتاد.
وی با اشاره به دستاوردهای برجام در استان بیان کرد: در پروژه راه آهن آستارا – رشت تاکنون به این میزان استقبال سرمایه گذاری خارجی نداشته ایم.
احمدی پور با یادآوری اینکه کمیسیون همکاری های مشترک ایران و آذربایجان بعد از حدود ۱۰ سال به طور مجدد برگزار شد، گفت: بعد از برجام، جمهوری چک و جمهوری آذربایجان آماده هستند تا سرمایه گذاری قابل توجهی را در این زمینه داشته باشند.
احمدی پور گفت: طی دو سال گذشته با بیش از ۲۰ شرکت خارجی برای سرمایه گذاری استان مذاکره صورت گرفت که تفاهم نامه اولیه ۶۲۱ میلیون دلار بوده است.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم رشد و توسعه مناسب داشته باشیم، باید از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم.
وی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری گفت: وقتی ترانزیت و تجارت خارجی افزایش یابد، بر اشتغالزایی تاثیر مستقیمی دارد.
احمدی پور با مقایسه آمار بیکاری در استان افزود: در سال ۹۲ ، نرخ بیکاری گیلان ۱۵ و چهار دهم درصد بود که در شهریورماه امسال به ۹ و ۹ دهم درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: این آمار به معنای رفع مشکل بیکاری نیست ولی در عین حال توجه داشته باشیم که کاهش آمار بیکاری، با شرایط روانی و آرامشی که در استان حاکم است و به کمک دستگاه ها ایجاد شده است.
وی همچنین از افتتاح پنج هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر امسال خبر داد و با تاکید بر ضرورت تبیین عملکرد دولت طی دهه فجر توسط روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گفت: اطلاعات باید صحیح و کامل باشد تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

** انقلاب اسلامی، انقلابی تمدن ساز بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده خاص در تاریخ است، گفت: در انقلاب سال ۵۷ وقتی صحبت از انقلاب می شد، به ذهن کسی نمی رسید که دین هم می تواند انقلاب ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی قانون اساسی در کشور تدوین شد، گفت: در فصول مختلف قانون اساسی به مسائلی همچون رعایت حق و عدل ، ایمان و وحی الهی و نقش آن در سازندگی سیر و تکامل انسان و کرامت انسانی و آزادی توأم با مسئولیت تاکید شده است.
احمدی پور با بیان اینکه همه از جمله روابط عمومی ها باید بر اندیشه سازی اهتمام داشته باشیم، گفت: تفاوت جمهوری اسلامی با دیگران در اخلاق است و کسانی که تولید اندیشه می کنند ، در این امر ، نقش مهم تری دارند.

** نقد منصفانه را می پذیریم

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه بایستی گفتمان مخالف دولت را نیز پذیرفت، گفت: نقد بایستی با رعایت انصاف باشد.
وی به مدیران دستگاه ها نیز تاکید کرد که از روابط عمومی های سازمان شان غفلت نکنند و اگر روابط عمومی نتواند خدمات را منتقل کند، امید هم ایجاد نمی کنند.

** اعتماد مردم، سرمایه هر حکومت و دولتی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش، اعتماد را سرمایه اصلی هر حکومت و دولتی خواند و گفت: هیچ چیز برای دولت مهمتر از جذب و حفظ اعتماد مردم نیست.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ما به عنوان مجری قانون باید قانونمند، با رعایت حق مردم و زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم گام برداریم.
احمدی پور با بیان اینکه مظلومیت های دولت فقط در بخش رسانه نیست ، گفت: برخی مخالفان دولت می گویند که تبیین عملکرد دولت شبهه تبلیغاتی بودن آن را در آستانه انتخابات ایجاد می کند حال اینکه تا انتخابات چندین ماه دیگر، زمان باقی مانده اما آیا این افراد هنگامیکه خودشان در راس قدرت بوده اند ، عملکرد دولت مستقر تبیین نمی شده است؟
وی با بیان اینکه مخالفان به شدت علیه دولت هجمه تبلیغاتی انجام می دهند، افزود: دولتمردان ضمن رعایت قانون، خدمات دولت را که خدمات نظام اسلامی است ، به مردم ارائه کنند.
احمدی پور گفت: اگر ما بپذیریم در فعالیت های سیاسی هر گفتمانی حق اظهار نظر دارد، باید به شعور مردم هم اعتماد داشته باشیم.

** امنیت اقتصادی، مهمترین مولفه امنیت است

وی به انواع امنیت اشاره و بیان کرد: امنیت اقتصادی یکی از مولفه های اصلی امنیت است و مقام معظم رهبری نیز بدلیل اهمیت مقوله اقتصاد، امسال را به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند.
احمدی پور محوری ترین وظیفه سازمان ها را عمل به راهبرد اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: اگر در جامعه امروز امنیت داریم، مدیون تدابیر رهبری ، همدلی همه قوا و دقتی است که در همه بخش ها وجود دارد.
معاون استاندار گیلان همچنین به آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق اشاره و اضافه کرد: با تدبیر مقام معظم رهبری، راهبردهایی برای کاهش آسیب های اجتماعی اندیشیده شده که دستگاه ها باید انجام دهند.
نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی های استان گیلان روز یکشنبه در استانداری گیلان با حضور و سخنرانی محمد احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان برگزار شد.

Share