نماینده مردم رشت

باید حتما برف ببارد و مسوولین متوجه کمبود زیرساخت‎ها شوند؟!

بنده در جلسه استانداری ،مستندات و مکاتبات خود را ارایه کردم قبل از این برف و در طی دو سال گذشته به طور مداوم مشکلات زیر ساختی برق را گفته بودم ولی متاسفانه تاییدهای مرکزی آن محکم نبود و شرکت توزیع برق گیلان آن را منعکس نکرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتدال شمال، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص بحران برف و پیامدهای پس از آن اظهار داشت: وقتی بحرانی پیش می آید اولین چیز باید رفع دغدغه های مردم باشد نه رفع دغدغه های سیاسی و مسوولین و جناح های مختلف.
وی افزود: زمانی که بحرانی به وقوع می پیوندد همه باید تلاش کنند که مشکلات مردم حل شود و این موضوع اولویت نخست است .سپس در یک فضای آرامتری ببینیم که چه کسانی مقصر بوده اند و چرا اتفاقات رخ داده و تدابیری اتخاذ گردد که دیگر آن مسایل تکرار نشود.
جعفرزاده گفت: به آقای استاندار هم عرض کردم ما اول باید قطع برق مردم را حل کنیم برف را برداریم و راهها را بازگشایی کنیم پس از آن ببینیم که ضعف زیر ساخت ها از کجا بوده است. باید مشخص شود که این چگونه طوفانی بوده که باعث افتادن تیر برق ها شد اما سقف خانه کنده نشد. باید کارگروه و تیمی با حضور نمایندگی ولی فقیه ؛ نمایندگان مجلس، استانداری تشکیل شود و به جای اینکه یکدیگر را مقصر بدانیم این کارگروه مساله بحران را علت یابی کند.
وی تصریح کرد: در زمینه قطع برق مردم عنوان می کنند که اگر ضعف زیر ساختی وجود دارد حتما باید برف ببارد و مسوولین متوجه شوند ؟ بنده در جلسه استانداری ،مستندات و مکاتبات خود را ارایه کردم قبل از این برف و در طی دو سال گذشته به طور مداوم مشکلات زیر ساختی برق را گفته بودم ولی متاسفانه تاییدهای مرکزی آن محکم نبود و شرکت توزیع برق گیلان آن را منعکس نکرده بود.
جعفر زاده اضافه کرد: مدیر مستعفی راهداری در حال حاضر ادعاهایی دارد ،به دور از جنجال و هیاهو باید بنشینیم و اینها را بررسی کنیم .استان گیلان استانی نیست که به مانند سیستان و بلوچستان پس از ۳۰ سال برف بیاید و درگیر مشکل بارش آن باشد .همه ساله ما در استان برف را داریم ،مردم در این برف رنج کشیدند و من فکر می کنم که باید در قالب آن کارگروه تعیین شود و خیلی زود هم نتیجه آن به مردم اعلام شود .
وی ادامه داد: نمایندگان تصمیم دارند که اقداماتی را انجام دهند بنده پیشنهاد کردم به جای اینکه در مجلس و وزارتخانه درگیر باشیم در یک فضای تعاملی به همراه آقای استاندار ،نماینده معظم ولی فقیه این موضوع را ریشه یابی کنیم. در حال حاضر نیز جناب استاندار تدابیری اتخاذ کرده اند که این موضوع تکرار نشود .
وی افزود: در زمینه برف بنده نمی توانم چنین قولی بدهم اما در خصوص دسترسی راهها این امر تکرار نمی شود.
جعفرزاده تصریح کرد: بنده شخصا با بخشداران و مسوولین مرتبط با برق و تیم های آنان همراه شدم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

جعفرزاده در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ریزی های آتی برای مقابله با بحران برف در آینده گفت : باید از مسوولین اجرایی این امر را جویا شوید نه از قانون گذاران .به عنوان ناظر به ما ،مسوولین اجرایی عنوان می کنند که دستگاههای اجرایی در آماده باش کامل هستند و با گذشته شرایط فرق کرده است و ضعف ها مرتفع شده است.

وی اظهار کرد: هواشناسی پیش بینی کرده که برفی در پیش است و این دفعه ما نیز در ستاد بحران حاضر می شویم.سعی کرده ایم که در همه پای کار باشند ،اعتبارات خوبی هم در پیش است و امیدواریم که هر چه سریعتر شبکه ها را اصلاح کنیم.
وی در خصوص عملکرد مدیران نهادهای مختلف خاطر نشان کرد : باید نظارت های ادواری داشته باشیم هر وقت به این مساله رسیدیم که مدیری چه از نظر جسمی ،شخصی ،خانوادگی و هر دلیلی انگیزه خود را از دست داده و نمی تواند پویایی داشته باشد ،نمی تواند تحول گرا و دارای خلاقیت باشد باید از گردونه خارج شود امکان دارد که یک مدیری ظرف شش ماه یا یکسال خلاق باشد ممکن است مدیری ظرف ۵ سال این مساله را نشان دهد.
وی ادامه داد: گاهی مدیری دارید که پس از ۱۵ سال جز مدیران کشوری است پس سال نمی تواند مبنایی برای کارآیی مدیر باشد. باید مکانیزمی برقرار شود که در ارزیابی ادواری اگر به این مساله رسیدیم که مدیری پاسخگو نیست کنار گذاشته شود.

Share